ha
door haarlemmermeer Jul 13, 2015 om 11:22
Auto & vervoer

Webwinkel weigert kostenloos retour nemen

Webwinkel fastfuriousscooters weigert bestelling te annuleren en 1600 euro terug te storten. (Brommer is nog niet geleverd). Wil dat wel doen na aftrek van 250 euro annuleringskosten. Keurmerk Qshops neemt de telefoon niet op. Wat te doen?

26301 55 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klacht bij Qshops moet je melden via het klachtenformulier KLIK

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe worden die 'annuleringskosten' gespecificeerd? Mogelijk kosten kenteken op naam zetten? Rijklaar maken? Ik kan me voorstellen dat die kosten berekend zouden kunnen worden. Wat is de besteldatum, annuleringsdatum en (eventuele geplande) bezorgdatum?

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 12:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Klik HIER voor de kosten 'kenteken op naam zetten'

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo haarlemmermeer,

Zit je nog in de bedenktijd?
Stuur een brief: klik hier.

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom was de brommer nog niet geleverd?

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

kenteken staat nog niet op naam. we zitten nog binnen de twee weken, en bovendien die gaan toch pas in na eventuele levering?

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 13:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ akkerdistel, ja dat is toch vreemd, alsof het allemaal over de twee weken heen wordt getild.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

haarlemmermeer schreef op maandag 13 jul 2015, 13:03: kenteken staat nog niet op naam. we zitten nog binnen de twee weken, en bovendien die gaan toch pas in na eventuele levering?

Dus een brief schrijven!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 13:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

p.s. de scooter is NIET geleasd

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

@haarlemmermeer,

Wat een koeterwaals; dat voorspelt al niet veel goeds.

Zijn ze ergens bij aangesloten?
Ik word het niet eens met de verkoper. Wat nu?

Kunt u het niet eens worden met de verkoper? Dan kunt u contact opnemen met De Geschillencommissie. De Geschillencommissie is een onafhankelijke groep van drie personen die bij een meningsverschil beslist wie er gelijk heeft. De Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) bepaalt wie er in de commissie komt. Alle leden van de commissie zijn deskundig en onpartijdig. Neemt de commissie een besluit, dan moet u zich hieraan houden.

De Geschillencommissie kan u alleen helpen als de verkoper bij een commissie is aangesloten. En u moet eerst een brief hebben gestuurd naar de verkoper. Als u een klacht voorlegt aan De Geschillencommissie, kan vaak een deskundige uw klacht bekijken.

Wilt u meer informatie? Kijk dan op de website van De Geschillencommissie.

Website van De Geschillencommissie

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

/advocaat van de duivel

U betaald de volle aankoopprijs aan de leverancier. Binnen 14 dagen annuleert u de aankoop.

Ik mag aannemen dat u bewust de koop gedaan. Wat is dan de reden dat u de bestelling annuleert?

Het begint er tegenwoordig op te worden dat men maar van alles en nog koopt om het vervolgens te annuleren om dat de experts in dit forum de regeltjes het toelaten.

Het waarom van annuleren zien we in de klachten vrijwel nooit.

Gekocht en volledig betaald, dan lijkt het mij dat de reden van annuleren ook wel bekend mag worden. Ik geloof niet dat de wetgever bedoeld heeft dat je voor de lol duren spullen kunt kopen om te annuleren.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees: "Door het grote aantal niet afgehaalde en geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling van minimaal €250,- te vragen met een aanbetaling is de koop gesloten,"

Dit genoemd krijg ik de indruk dat dit een normale aanbetaling wij een stenenwinkel die ook (desgewenst) thuisbezorgd. Is dit nu wel een internet aankoop met bijbehorende rechten enz.?

En inderdaad, waarom wordt de order gecancelled?
Dit is een artikel wat "op naam gesteld" moet worden, hoe kan je nu iets 14 dagen op zicht kopen en niet op naam stellen?
En los van alles, het is niet handig om je rekeningnummer op een internet site te vermelden, zal de redactie vragen dit te verwijderen.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mahadma,

.....Is dit nu wel een internet aankoop.....
Lees het 1e woord van dit topic!

.....En inderdaad, waarom wordt de order gecancelled?....
Dat doet totaal niet ter zake!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Edrick je hebt gelijk, maar ik krijg net als Tijger1 ook wel de vraag of een brommer/scooter kopen, iets wat op naam gesteld moet worden + verzekerd moet worden vóórdat je de basis test kan doen, doe je dat niet, ben je niet verzekerd en heb je geen kenteken, wel als een internetaankoop gezien kan worden. Dus denk ik dat het begrip "webwinkel" waar nu alles aan vastgeknoopt wordt, wel realistisch is en je eigenlijk moet denken: winkel die aan huis bezorgd.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ edrick3 Brief is vrijdag al geschreven, met vermelding van het artikel uit de wet zelfs:

Ik heb op 30-06-2015 uw product besteld. Op grond van de regels in afdeling 2B van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek maak ik gebruik van mijn recht op bedanktijd.

Ik deel u hierbij mede, dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van het volgende product: Piaggio Zip 4t snor herroep.

Ík verwacht mijn gedane betaling binnen uiterlijk veertien dagen na datum van deze brief retour op mijn rekeningnummer [edit - red.]

antwoord:

Mocht u de scooter echt willen af zeggen zitten daar 250 euro kosten aan verbonden, dit aanbetaald die wij altijd vragen om de kosten te dekken voor dit zorg gevallen.

Bestelling/aanbetaling:

Door het grote aantal niet afgehaalde en geannuleerde bestellingen zijn wij helaas genoodzaakt om in de winkel een aanbetaling van minimaal €250,- te vragen met een aanbetaling is de koop gesloten, kunnen wij het product niet leveren, krijgt u uiteraard uw geld terug. Ziet u van de koop af, geldt helaas dat wij uw aanbetaling niet terugbetalen. Als u een scooter leasd is de koop gesloten zodra u het leasecontract ondertekend, dit betekent dat de aankoop niet meer ongedaan kan worden gemaakt na het tekenen van de lease-overeenkomst.

mocht u dus u scooter niet willen ontvangen zullen aanschaf min 250 euro kosten terug overmaken.

ik zorg gevallen kiezen mensen ook wel is voor om scooter toch afnemen en door te via bv marktplaats. scooter worden namelijk door zo goedkoop aangeboden dat online makkelijk zijn door te verkopen.

Ik neem graag van u wat u wilt. terug betalen - 250 euro gemaakte kosten of leveren

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 15:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mahadma . Er zijn wel meer dingen vreemd. Er is NIET uitdrukkelijk gemeld dat de aankoop niet herroepbaar is. Verder: Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Terwijl het gehele bedrag gevraagd is... Vreemd he?

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op maandag 13 jul 2015, 12:20: Klik HIER voor de kosten 'kenteken op naam zetten'

Dat zijn de kosten voor een particulier, dus die 250 euro annuleringskosten kunnen inderdaad voor de kentekenzaken zijn.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@pieterwolters, er is geen kenteken geadministreerd, fastfuriousscooters heeft een factuur getuurd. Die is betaald. De scooter is er gewoon nog niet, dus toch tijdig afbesteld? Dan geld zonder aftrek terugstorten lijkt me.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

haarlemmermeer schreef op maandag 13 jul 2015, 15:08: @mahadma . Er zijn wel meer dingen vreemd. Er is NIET uitdrukkelijk gemeld dat de aankoop niet herroepbaar is. Verder: Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Terwijl het gehele bedrag gevraagd is... Vreemd he?

Bij internetaankopen is het in 99,9999 % gebruikelijk dat je alles in één keer betaalt.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

haarlemmermeer schreef op maandag 13 jul 2015, 15:15: @pieterwolters, er is geen kenteken geadministreerd, fastfuriousscooters heeft een factuur getuurd. Die is betaald. De scooter is er gewoon nog niet, dus toch tijdig afbesteld? Dan geld zonder aftrek terugstorten lijkt me.

Inderdaad!

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

haarlemmermeer schreef op maandag 13 jul 2015, 15:08: @mahadma . Er zijn wel meer dingen vreemd. Er is NIET uitdrukkelijk gemeld dat de aankoop niet herroepbaar is. Verder: Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Terwijl het gehele bedrag gevraagd is... Vreemd he?

Ja, en als u dat niet doet, wordt die niet geleverd. Heel simpel.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

De scooter is er gewoon nog niet, dus toch tijdig afbesteld

De scooter moet wel Op naam / op kenteken gesteld worden, wellicht is die procedure al gestart door de verkoper en ook al eerder betaald als uw betaling, Derhalve is het (uitgaande dat die kosten al gemaakt zijn, hoe wilt u anders de scooter testen?) mogelijk dat er al kosten zijn gemaakt voor de verkoop. U wilde neem ik aan een nieuwe scooter en geen scooter met pakweg 50 tot 100 km op de klok kopen (lees na testen) als een gebruikte?

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1 Kunt u zich voorstellen dat ik inmiddels enorme twijfels heb over deze webshop? Er is alleen geld gestort, verder geen enkel contact, men zegt in de eigen regels dat er niet meer dan 50% aanbetaling wordt gevraagd. En men stuurt een factuur van 1600. Ok, die hadden we dan beter niet betaald, maar daar komen we vrijdag jl. achter. Misschien azen ze nu op de €250,- die ze zelf verzonnen hebben. Nogmaals, ik weet het niet, ik wacht sinds vrijdag op een telefoontje wat ik niet krijg. Zelf gebeld a 35 cent per minuut, ik moest mail sturen en zou worden teruggebeld. Ik kreeg alleen maar een mail met darin dat ze geen tijd hebben om terug te bellen omdat het druk is. Is dit volgens u goed zakendoen?

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Haarlemmermeer,

wat ik me afvraag: welke webshop gaat accoord met een 50% betaling voor een scooter twv
€ 1.600? Naar mijn idee geen één. Praktisch elke webshop wil 100% betaling vóórdat er iets verstuurd wordt. Ze nemen dan een risico van € 800, wat in het ergste geval lastig te innen zou kunnen worden.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed zakendoen? Niet echt.

Verstandige consument? Helemaal niet.

Als ik zo'n bedrag uit zou geven, moet ik het artikel toch eerst zien, en lees ik de voorwaarden van zo'n shop. Nog even afgezien van het feit dat ik zoiets niet bij een webshop zou bestellen en al helemaal nergens zo'n bedrag zou vooruitbetalen.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mahadma Ik verzin het niet, het staat in hun eigen voorwaarden waarvan je de link postte. @tijger1 Verstandige consument... sja daar twijfel ik ook aan. Gelukkig is er een wet die ons beschermt.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik neem even aan dat als je "zomaar" even € 1.600 (ach het is bijna niks ........) betaalt aan de verkoper op grond van de factuur, je van te voren toch wel enig onderzoek doet naar die verkoper, de algemene voorwaarden leest, en vooral of je wel ècht zeker weet of je het artikel wel wilt hebben .........

Overigens, persoonlijk gedacht, een scooter kopen via internet, in den blinde ........ behoorlijk groot risico, maar wie ben ik.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kopen van een (nieuwe) scooter via een internetwinkel is op zich geen probleem natuurlijk. Het is niet anders dan kopen van andere technische producten. Als je de specificaties en de prijs goed vindt is er geen reden om het niet op internet te kopen.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind sommige antwoorden hier ronduit belachelijk. Je hebt gewoon herroepingsrecht en de reden daarvoor gaat ons eerlijk gezegd geen lor aan. Dat is juist het speciale aan het herroepingsrecht, dat je zonder opgave van reden van de koop kunt afzien.

De reden die de winkel opgeeft om 250 euro te behouden is omdat er zoveel annuleringen zijn. Men rept niet over kenteken of iets dergelijks. Bovendien moet het aangegeven worden als er niet van het herroepingsrecht gebruik kan worden gemaakt en die reden moet dan kloppen.
Ze balen gewoon van het herroepingsrecht. Dat is gewoonweg dikke pech voor een webwinkel, dan moet je daar niet aan beginnen. Het taalgebruik van de verkoper is overigens ook niet om over naar huis te schrijven.

Regels zijn regels en 14 dagen herroepingsrecht daar kan een webwinkel niet onderuit in geval van brommerverkoop.

Nog iets anders, als de verkoper de herroepingsregels niet correct hanteert en dat doet deze verkoper niet, dan wordt uw bedenktijd verlengd naar een jaar. Deze kan worden gestuit op het moment dat de verkoper de wettelijke regels wel goed naleeft.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op maandag 13 jul 2015, 16:21: @Haarlemmermeer,

wat ik me afvraag: welke webshop gaat accoord met een 50% betaling voor een scooter twv
€ 1.600? Naar mijn idee geen één. Praktisch elke webshop wil 100% betaling vóórdat er iets verstuurd wordt. Ze nemen dan een risico van € 800, wat in het ergste geval lastig te innen zou kunnen worden.

Aanbetaling is aanbetaling, de rest bij levering. Is voor de verkoper helemaal geen risico.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

haarlemmermeer schreef op maandag 13 jul 2015, 16:31: @mahadma Ik verzin het niet, het staat in hun eigen voorwaarden waarvan je de link postte. @tijger1 Verstandige consument... sja daar twijfel ik ook aan. Gelukkig is er een wet die ons beschermt.

Ja, we worden beschermd door de wet, maar dat maakt niet dat we als blinde kippen moeten rondlopen en shoppen. Een beetje nadenken en iets onderzoeken kan nooit kwaad.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste haarlemmermeer,

zoals u heeft gelezen in vorige antwoorden dient u volgens de wet gewoon al uw geld terug te krijgen.
Als u beschikt over een rechtsbijstandsverzekering zou ik deze raadplegen en inschakelen als ik u was.
Uit uw vraag en uw antwoorden trek ik in ieder geval niet de conclusie dat de webshop, waar u de brommer heeft gekocht, betrouwbaar is.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2015 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

De nieuwe wet van 13 juni 2014 is van toepassing.

U kunt het bestelde product binnen 14 dagen herroepen, annuleren dus, dat moet kosteloos gaan.

Binnen 14 dagen moet de webshop u uw volledige aankoopbedrag terugbetalen inclusief eventueel betaalde verzendkosten.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 08:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1 Ja je standpunt is inmiddels bekend, je hoeft het niet eindeloos te herhalen. Anderen: Dank voor de support. Inmiddels is ook een klacht ingediend bij Qshops, waarbij ze zijn aangesloten. Ik laat nog weten hoe het afloopt. Wellicht inderdaad via de rechtsbijstandverzekering.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 08:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

haarlemmermeer schreef op dinsdag 14 jul 2015, 08:41: @tijger1 Ja je standpunt is inmiddels bekend, je hoeft het niet eindeloos te herhalen. Anderen: Dank voor de support. Inmiddels is ook een klacht ingediend bij Qshops, waarbij ze zijn aangesloten. Ik laat nog weten hoe het afloopt. Wellicht inderdaad via de rechtsbijstandverzekering.

U stelt hier een vraag, maar het is niet aan u te bepalen wie reageert. En op de vragen die asn u gesteld worden, geeft u geen antwoord.

Blijkbaar mogen er alleen nog meer reacties volgens, die vinden dat u alle gelijk van de wereld hebt.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 09:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1 Naar mijn mening zijn alle vragen beantwoord. u hebt er zelf geen gesteld. We dwalen af, het wordt off-topic. Het gaat om een halsstarrige webshop die meent met eigen voorwaarden, die niet nadrukkelijk gemeld zijn bij de aanschaf, boven de wet te staan.
Resumerend: Er is geld gestort, geen product geleverd zelfs. Alleen de bestelling is geannuleerd. That's all in the game, you win some, you lose some. Terugstorten dat bedrag! In theorie zouden we de scooter kunnen laten komen en binnen twee weken terugbrengen. Maar dat vind ik niet netjes. Daarom gewoon afbesteld, zodat die shop hem gewoon aan een ander kan verkopen. Het is een zeer gewilde standaardscooter, een zwarte Zip, zonder aanpassingen of zo.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is u door verscheidene forumleden gevraagd waarom u die order hebt geannuleerd. Ook is u gevraagd of u niet van te voren de algemene voorwaarden hebt gelezen. Of die nu correct zijn of niet.

Maar uiteraard hoeft u die vragen niet te beantwoorden. Ik vind het jn ieder geval wel best zo.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het zo belangrijk is: de scooter is besteld door mijn (volwassen) zoon die bij mij nog een schuld heeft openstaan.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

haarlemmermeer schreef op dinsdag 14 jul 2015, 09:53: Als het zo belangrijk is: de scooter is besteld door mijn (volwassen) zoon die bij mij nog een schuld heeft openstaan.

Ik neem dan maar aan dat u het hele verhaal uit naam van uw zoon geplaatst hebt, want u kunt natuurlijk helemaal niet annuleren. ;-))

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zonder vervelend te willen zijn, maar mijns inziens kan alleen degene die realistisch/effectief de bestelling/betaling heeft gedaan en niet een familielid, dus het is een incorrecte annulering en het bedrijf heeft helemaal niets te maken met deze persoon. Tenzij de koper onder curatele/bewind staat. Stel je even voor, ik bestel wat, mijn pa annuleert terwijl ik volwassen ben, fijne gedachte. Dit geeft het verhaal even wel een ander licht.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik in de Algemene Voorwaarden lees is dit:
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij producten;
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten. Nieuwe scooter zijn hier op uitgesloten omdat nieuwe scooters special voor klant besteld worden op maat. Kosten van annuleren bedraagt 250 euro.

Bron webwinkelrecht:
Uitzonderingen

Uiteraard zijn er ook uitzonderingen van producten en diensten die niet geannuleerd of teruggestuurd kunnen worden. Die waren er altijd al zoals de uitzondering voor reizen, bederfelijke spullen, maatwerk en losse kranten/tijdschriften. (let op; een abonnement kan een consument wel herroepen!).

Een voertuig op kenteken is naar mijn mening maatwerk en valt dan onder uitzondering van het herroepingsrecht.

Blijft tevens het feit dat TS de koop van zijn volwassen zoon niet kan ontbinden

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

De herroepingstermijn gaat inderdaad in op het moment van bezorging. Er is overigens geen sprake van maatwerk, want het product is niet gemaakt volgens de specificaties van de koper.

Om je vraag te beantwoorden:
- Je kunt een keurmerken en dergelijke benaderen;
- Je kunt klachten online zetten;
- Je kunt een incassobureau in schakelen;
- Je kunt naar de rechter en dan een dwangsom eisen.

tijger1 schreef op maandag 13 jul 2015, 15:33:
haarlemmermeer schreef op maandag 13 jul 2015, 15:08: @mahadma . Er zijn wel meer dingen vreemd. Er is NIET uitdrukkelijk gemeld dat de aankoop niet herroepbaar is. Verder: Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Terwijl het gehele bedrag gevraagd is... Vreemd he?

Ja, en als u dat niet doet, wordt die niet geleverd. Heel simpel.

Als er niet geleverd wordt kun je naar de rechtbank. De verkoper moet de proceskosten betalen en krijgt de verkoper een dwangsom van 50 euro per dag. Zie: Jurofoon.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard ligt de uitspraak van de rechter 100 procent zeker van te voren vast.;-))

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ter info, ik heb de aankoop niet herroepen, dat heeft mijn zoon gedaan, uiteraard, maar dat doet voor de case niet ter zake. En ja, het keurmerk is ingeschakeld, door mijn zoon, uiteraard. En nee, het is geen maatwerk. Het is gewoon een product. Een winkel kan het ding aan iederen verkopen, ook dan is een kenteken nodig.
Voor nu: we wachten keurig de klacht af en naar de rechter kan altijd nog. Die kan dan beoordelen of €250,- een billijk bedrag is, als het al gevraagd mag worden voor een niet-geleverd product. Dan kan die ook beoordelen of er over de 1600 euro wettelijke rente is verschuldigd, etc.

ve
door verwijderd - Jul 14, 2015 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

haarlemmermeer schreef op dinsdag 14 jul 2015, 13:39:
Die kan dan beoordelen of €250,- een billijk bedrag is, als het al gevraagd mag worden voor een niet-geleverd product. Dan kan die ook beoordelen of er over de 1600 euro wettelijke rente is verschuldigd, etc.

Natuurlijk mag dat niet worden gevraagd. Dit is een ondernemer die de ballen verstand van de wet heeft. Hij vind bepaalde zaken redelijk en onredelijk en denkt dat hij met een verwijzing naar de alg. v. onder de consumentenwet uit kan komen.

Het komt wel vaker voor, stenen winkels die er een webshop naast gaan runnen en niet weten wat ze zich daarmee op de hals halen. Ze denken alleen maar aan de goederenstroom naar de klant toe en niet aan de goederenstroom terug ivm het herroepingsrecht.
Het is soms niet eens onwil, maar onwetendheid.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2015 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bericht van keurmerk Qshops:
Indien hetgeen bestelt is geen maatwerk betreft en geen zakelijke aankoop is geweest, bestaat het recht van retour en dient u binnen 14 dagen na ontbinding gecrediteerd te worden.
Dit bericht wordt tevens in cc naar Fastfurious.nl gestuurd.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2015 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Normale producten kunnen retour maar dit is een product met kenteken en als die op jou naam is gezet en garantie in ging hebben ze een product over met beperkte garantie termijn die minder waarde heeft en als Demo verkocht moet worden....

Dit is dus geen normaal product als wasmachine of zo....

voorbeeld;
U bestelde in mijn webshop een zwarte wasmachine...
dan gaat dit na betalen rechtstreeks naar fabriek.

Als U nu annuleerde zit ik met zwarte moeilijk verkoopbare die onderweg is en betaald en niet retour mag of kan....
Een witte geen punt maar zwarte, die zijn zeldzamer, vorig jaar 3x verkocht en zoveel merken en modellen.....

Daarom is het soms toch annuleringskosten en daar ga je mee akkoord als je bij mijn bestelde...

Van fabriek of importeur naar klant dus ik heb geen magazijn waar iets staat dus ook die kosten, daarom reken ik altijd die kosten wegens opslag tot ik andere koper vind en vaak moet dat met aanbiedingen!

Door 99% als speciaal besteld te doen dus moeilijker retour, alleen defect of verkeer geleverd kan ik gratis doen ben ik wel meestal de goedkoopste maar dan heb je dus minder geld als je toch retour stuurde...

Vervoer is niet gratis en opslag en 2e keer bezorgen ook niet en daar betalen de retour gestuurde voor!

Daarom reken ik voor een Wasmachine van €499,- een retour bedrag van €349,- want Citybox, vervoer 2x en extra werk moeten ook betaald worden...
De importeur heeft contract dus die is gratis bezorgen maar dit is los werk dus de hoofdprijs....

Lees voor je ergens iets koopt daarom goed de voorwaarden voorwaarden voor je klikte en betaalde!

ve
door verwijderd - Jul 15, 2015 om 15:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tot15karakters Als u deze blog goed gelezen hebt, weet u dat er niets op naam is gezet, en betreft het in uw vergelijking een "witte wasmachine". U hebt een webwinkel, en dan weet u dat retouren en afzeggingen er nu eenmaal bij horen. Als goede ondernemer houdt u daarmee rekening in uw prijsstelling.
In de markt zijn er ook opportunisten, zoals u kunt lezen in deze blog, die tegen afbraakprijzen een paar tientjes willen verdienen zolang het goed gaat. Dat zijn dan bijvoorbeeld geen officiële dealers van een bepaald merk, en die moeten dan "grijs" inkopen. Fastfurious maakt het helemaal bont, door te zeggen dat je alleen kan afbestellen als je dat ondernemersrisico plus wat extra, even wil betalen. Dat mag helemaal niet, en dat is ook gezegd door het keurmerk Q-shops en diverse bloggers op deze site.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2015 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 14 jul 2015, 13:24: Uiteraard ligt de uitspraak van de rechter 100 procent zeker van te voren vast.;-))

Deze wel.

tot15karakters schreef op woensdag 15 jul 2015, 12:41: U bestelde in mijn webshop een zwarte wasmachine...
dan gaat dit na betalen rechtstreeks naar fabriek.

Als U nu annuleerde zit ik met zwarte moeilijk verkoopbare die onderweg is en betaald en niet retour mag of kan....
Een witte geen punt maar zwarte, die zijn zeldzamer, vorig jaar 3x verkocht en zoveel merken en modellen.....

Daarom is het soms toch annuleringskosten en daar ga je mee akkoord als je bij mijn bestelde...

Dit is een zwart wit zaak. Het herroepingsrecht is geregeld in art. 6:230o BW. En de uitzonderingen staan in art. 6:230p BW. Een product dat speciaal is besteld valt niet in een van de uitzonderingscategorieën aan. En dan loop je aan tegen art. 6:230r lid 1 BW.

art. 6:230r lid 1 BW: De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten.

De hele afdeling is dwingend recht gemaakt met art. 6:230i lid 1 BW. Zodat dergelijke afspraken met terugwerkende kracht te vernietigen zijn en dus nooit onderdeel van de overeenkomst hebben uitgemaakt.

tot15karakters schreef op woensdag 15 jul 2015, 12:41: Daarom reken ik voor een Wasmachine van €499,- een retour bedrag van €349,- want Citybox, vervoer 2x en extra werk moeten ook betaald worden...

Als je de verkeerde klant tegen het lijf loopt dan kun je die € 150,- alsnog betalen, plus de wettelijke rente en de proceskosten van zo'n € 175 a € 265,-.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2015 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan ben ik de eventuele incassokosten ad € 40,- nog vergeten. Het niet betalen van € 150,- kan dus betekenen dat je meer dan het dubbele kwijt bent als je wacht op een uitspraak van de rechter. Als je het dan nog laat aankomen op betekening en beslag ben je nog veel meer kwijt.

ve
door verwijderd - Jul 15, 2015 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot15karakters schreef op woensdag 15 jul 2015, 12:41:
Lees voor je ergens iets koopt daarom goed de voorwaarden voorwaarden voor je klikte en betaalde!

Jij gaat ook maar zo'n beetje je eigen gangetje. Geheel onwettig de manier waarop jij je webshop runt.

ve
door verwijderd - Jul 16, 2015 om 16:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

@alfatrion Dat is goed onderbouwd, hartelijk dank. Nu een weekje nog in de wachtkamer om de storting in de gaten te houden, ze hebben immers 14 dagen de tijd. Ik neem aan dat dat lukt, en dat we geen vervolgstappen hoeven te nemen.

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goed nieuws,
Creditnota ontvangen en het gehele bedrag is keurig teruggestort. Hartelijk dank allen voor de support!

ve
door verwijderd - Jul 27, 2015 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi, kan uw zoon zijn schuld afbetalen.