an
door andruth Oct 17, 2013 om 10:47
Auto & vervoer

Wegenwacht

Geachte lezers,
Wat vinden jullie ervan dat de ANWB een inschrijfgeld vraagt van zegge en schrijven 150.€ als je door pech gedwongen lid moet worden. Ik heb er begrip voor dat dat iets extra's kost b.v. 50.€ maar zo'n groot bedrag voor in mijn geval, een startkabel aansluiten op een lege accu, dat is toch buiten proportie. Wat is jullie idee daar over.
Met vriendelijke groeten andruth.

1548 10 Rapporteer

ge
door gerboe - Oct 17, 2013 om 11:08
806 Antwoorden / 0 Vragen

Voor 50 euro zou ik erop gokken en nooit meer lid worden van de Wegenwacht. Ik snap die 150 euro dus wel.

di
door digioma - Oct 17, 2013 om 11:22
646 Antwoorden / 29 Vragen

Je hebt er bewust voor gekozen pas lid van de ANWB te worden als de nood aan de man komt.
Zo-iets als een brandverzekering afsluiten wanneer je huis in de fik staat.
Zo bouwt de ANWB geen bedrijfskapitaal op. Die Wegenwachter moet ook betaald worden en wordt niet pas aangenomen als er een melding komt.

costnix
door costnix - Oct 17, 2013 om 11:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is al tientallen jaren zo. Mijn oom heeft ooit pech gehad met zijn Opel Rekord (aandrijfriem kapot). Hij belde bij een cafe de wegenwacht (het was nog voor het tijdperk van de praatpalen). De wegenwachter wilde de reparatie wel doen, maar mijn oom MOEST eerst lid worden (hij was uitzuinigheid nooit lid geworden). Hij moest toen een jaar extra betalen. De wegenwachter heeft toen de reparatie uitgevoerd. Mijn oom is totdat hij door zijn leeftijd niet meer kon rijden.

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2013 om 11:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo andruth,

Dat is dus zéér terecht!
Óf je wordt lid óf je betaalt een behoorlijk inschrijfgeld als je als niet-lid zijnde geholpen wilt worden.
Dat is de gok die je neemt als je geen lid bent.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2013 om 11:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@andruth,

En trouwens..... startkabel aansluiten op lege accu???
Dat is toch geen pechhulp onderweg geweest? Of wel?
Anders had je beter even één van de buren kunnen vragen.

hutch
door hutch - Oct 17, 2013 om 12:14
4517 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=andruth schreef op donderdag 17 okt 2013, 10:47]..... als je door pech gedwongen lid moet worden.

U wordt nergens tot toe gedwongen!

U had ook een familielid, kennis, garage enz. enz. ...... enz. kunnen vragen.
Maar omdat u bewust het risico heeft genomen om vooraf geen lid te worden van de Wegenwacht of een andere instantie, mag u nu dat betalen wat de Wegenwacht/ANWB vraagt om alsnog onderweg lid te worden.

De ANWB mag vragen wat zij willen, al is het € 1000,-- voor de eerste keer met pech onderweg.

Ik persoonlijk vind er niets bijzonders aan.

Gr. Hutch

ap
door apiejoepie - Oct 17, 2013 om 12:29
130 Antwoorden / 4 Vragen

in feite moeten de leden voor uw lidmaatschap opdraaien omdat u er geen een heeft en nu de klos bent?

me
door mein33 - Oct 17, 2013 om 13:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U bent geen lid van de ANWB en u roept de hulp in van de ANWB-wegenwacht.
U moet terplekke een lidmaatschap van de ANWB inclusief de wegenwachtservice afsluiten.
ANWB lidmaatschap incl. ww-service is € 55.00
Woonplaatsservice is € 25.00
De resterende € 75.00 is inschrijfgeld en de kosten voor een oproep door een niet lid.

U geeft te kennen dat bv. € 50,00 extra kosten voor u acceptabel is, maar de in rekening gebrachte € 75,00 zijn, naar ik aannneem, ook wel acceptabel als u ze ziet als administratiekosten + voorrijkosten.

an
door andruth - Oct 18, 2013 om 06:47
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=digioma schreef op donderdag 17 okt 2013, 11:22]Je hebt er bewust voor gekozen pas lid van de ANWB te worden als de nood aan de man komt.
Zo-iets als een brandverzekering afsluiten wanneer je huis in de fik staat.
Zo bouwt de ANWB geen bedrijfskapitaal op. Die Wegenwachter moet ook betaald worden en wordt niet pas aangenomen als er een melding komt.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 18, 2013 om 06:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De kost gaat voor de baat uit, u wilt goedkoopvuit zijn door alleen in geval van pech gebruik te maken van hulp. Ik denk als u een gerage gebeld had dat u meer kwijt geweest zou zijn. En dan voor een ander pech geval hoeft u dit jaar dus niets meer te betalen bij de ANWB, maar wel bij een garage.