jr
door jrsnijder Apr 19, 2010 om 17:11
Computers & telefonie

+224 nummers

Ik wordt de laatste tijd heel vaak gebeld op mijn mobiel met een nummer dat met landcode +224 begint. Onderzoek wijst uit dat dit uit nieuw guinee komt.
Bij navraag bij mijn provider (telfort) met de vraag op deze nummers niet geblokkeerd kunnen worden nee als antwoord, moet ik maar een ander nummer nemen.
Ik lees op internet dat dit steeds vaker voorkomt, ook bij vast telefonie.
Aangezien ik dit nummer zakelijk gebruik zit ik er dus niet op te wachten om een ander nummer te nemen voor zolang dit dan wel goed gaat.
Is hiet echt niets tegen te doen?

40044 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 19, 2010 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

jrsnijder

Telfort zegt: .......moet ik maar een ander nummer nemen.

Als je pech hebt zit je na verloop van enkele weken weer met hetzelfde probleem. Bij deze provider werken dus blijkbaar hoogintelligente bavianen die uit
Akal-n-Iginawen komen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2010 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de meeste telefoons kun je ook bepaalde nummers blokkeren. Het moet dan wel steeds het complete zelfde nummer zijn (+224 xxxx xxxxxx) zijn. Je kunt deze instelling meestal onder oproepen vinden, anders kleine moeite om even de gebruiksaanwijzing erbij te pakken. Indien je die niet meer hebt, staan ze altijd online te downloaden bij de maker van de telefoon.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2010 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haha inderdaad, ik heb het woordje "mobiel" over het hoofd gezien.
Het gedeelte van mijn reactie over telefonie kan dus als niet geschreven worden beschouwd.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2010 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vriendin heeft t-mobile als provider en wordt af en toe gebeld door iemand waarvan het nummer begint met +233. Na het opnemen hoor je wat geroezemoes en een niet Nederlandse taal. Tja gewoon ophangen en volgende keer gewoon weg drukken. Als je een ander nummer neemt, kun je wederom worden gebeld door "somebody". Heeft dus niet echt zin. Zolang het geen geld kost, lekker laten bellen. Je bent niet verplicht op iedere oproep te reageren, toch.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2010 om 19:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wordt je gebeld door een (buitenlandse) onbekende dan niet ophangen maar gewoon de telefoon even wegleggen en doorgaan met eigen werkzaamheden.
Immers, de beller moet betalen.
Alleen faxberichten (de bekende fluittoon) kunnen gewoon afgesloten worden.
Immers, een fax is geen mens.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Apr 21, 2010 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt wel alle oproepen van buitenland blokkeren.
De optie voor een groep nummers zie ik niet.

Zie deze link
(is wel een oude lijst, maar meeste zal nog wel werken)

ve
door verwijderd - Apr 21, 2010 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb recentelijk zeer vergelijkbare ervaringen gemaakt. Ik werd gebeld door diverse nummers uit +211, een landcode die ik niet heb kunnen herleiden. De eerste of tweede keer kreeg ik een dame aan de lijn die vragend mijn naam noemde. Ik antwoorde 'yes, that's me', daarna werd direct opgehangen. De keren erop dat ik opnam werd er direkt opgehangen.
Eén keer was het een nummer met een andere landcode. Ik heb dat kunnen herleiden naar Gdansk, Polen. Maar meestal waren de nummers geblokkeerd of onbekend. (vaak achter elkaar: eerst een telefoontje van een geblokkeerd nummer, 5 minuten later van een onbekend nummer, of andersom)

Het heeft ongeveer 6 weken geduurd, daarna hield het vanzelf op. Ik heb er niets van teruggezien op mijn telefoonrekening. Het laatste telefoontje was om 5 uur 'sochtends, de overigen kwamen overdag.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2010 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit euvel beperkt zich niet alleen tot Nederland. Op een Spaans forum heb ik hierover ook klachten gelezen met precies hetzelfde oproepgedrag. Niets zeggen, opleggen of een automaat. Soms wel ontelbare keren per dag, zowel via de vaste als mobiele telefoonnummers.

De bedoelingen van deze oproepen ontgaan me totaal. Ik heb wel eens gemerkt dat als je via een provider belt, die goedkoop (buitenlands) bellen aanbiedt, je dan ook zo'n vreemd nummer in je venster ziet.

Het is wel vervelend als je op die manier gebeld wordt als je in het buitenland verblijft, want dan kost het je wel geld.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2010 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

jrsnijder schreef op maandag 19 apr 2010, 17:11: Ik wordt de laatste tijd heel vaak gebeld op mijn mobiel met een nummer dat met landcode +224 begint. Onderzoek wijst uit dat dit uit nieuw guinee komt.

Hier moet je mee uitkijken. Achter zulke nummers zitten oplichters die proberen jou te laten terug bellen op dat nummer dat jij in je display van je telefoon ziet. Uit nieuwsgierigheid doen mensen dat en vervolgens hoor je dan een telefoon overgaan. Dit is dan een opname van een telefoon die overgaat! Feitelijk heb je dan al verbinding en ben je doorverbonden met een buitenlands nummer wat 25 euro per minuut kost. In het buitenland zijn er namelijk geen grenzen aan wat mensen mogen vragen voor een betaalnummer. Ongemerkt hang jij dus duur aan de lijn en strijken zij de winst op. Nooit terug bellen dus!

ve
door verwijderd - Apr 22, 2010 om 10:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vr1944: het is maar wat je een "goed advies" noemt.
Dat kan ik met de beste wil van de wereld in de reactie van Read n.l. niet terugvinden.

ve
door verwijderd - Apr 23, 2010 om 00:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen faxberichten (de bekende fluittoon) kunnen gewoon afgesloten worden.
Immers, een fax is geen mens.

De Vrije Vogel

heb ik ook last van
hoe kan ik dat dan afsluiten?

fijne zonnige dag .gr meerminfan

ve
door verwijderd - Apr 23, 2010 om 07:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn weten kun je alleen met een wat geavanceerdere telefoon nummers herkennen & blokkeren.
Bij mij kwam het zo weinig voor dat ik die moeite niet deed.
Bovendien had ik er meer last van toen ik ingeschreven stond bij de Kamer van Koophandel.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Apr 27, 2010 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off topic - redactie]

ve
door verwijderd - Apr 27, 2010 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off topic - redactie]

ve
door verwijderd - Apr 27, 2010 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off topic - redactie]

Er bestaan VoIP modems (o.a. van Siemens) waarmee je een zgn. "Dial plan" kunt instellen. Een alternatief daarop zou het inzetten van een eigen Asterisk server kunnen zijn. Daarmee kun je al dat soort regels instellen.

Rest mij nog terzijde op te merken dat Telfort Internet (al dan niet met Vast Bellen) niet voor de zakelijke markt bedoeld is.

ve
door verwijderd - Apr 27, 2010 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off topic- redactie]

De vraag gaat namelijk over zijn mobiele telefoon dus een 06 nummer, en jij komt met een antwoordt over VOIP-modems?

ve
door verwijderd - Apr 27, 2010 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit - off topic - redactie:
Er bestaan VoIP modems (o.a. van Siemens) waarmee je een zgn. "Dial plan" kunt instellen. Een alternatief daarop zou het inzetten van een eigen Asterisk server kunnen zijn. Daarmee kun je al dat soort regels instellen.

Rest mij nog terzijde op te merken dat Telfort Internet (al dan niet met Vast Bellen) niet voor de zakelijke markt bedoeld is.
Wat een onzin het gaat over mobiele telefonie

ve
door verwijderd - Apr 27, 2010 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op woensdag 21 apr 2010, 18:53: Wat een onzin het gaat over mobiele telefonie

Ja daar had a3ass me om 13:33 al op gewezen. En als je had verder gelezen, had je gezien dat ik mijn fout al ruiterlijk heb erkend.
[edit - redactie]