ka
door katjansen Mar 12, 2008 om 19:46
Computers & telefonie

A4-boekje afdrukken op A3-papier

Ik heb een A4-formaat document en moet dit geschikt maken om op een A3-formaat printer af te drukken. Er moet een dubbelzijdig boekje van gevouwen worden. Zelf heb ik zo'n printer niet maar wil het digitaal naar iemand versturen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen in Word 2003?

Alvast bedankt voor het meedenken.

13910 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 12, 2008 om 20:19
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Je kunt het dan toch gewoon zo versturen, dan kan degene die het ontvangt  het zelf met een geschikte printer het zelf op juiste formaat uit printen.

Groetjes,

akkefiet
door akkefiet - Mar 12, 2008 om 20:34
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Helemaal eens met Stacey
Je hoeft niets te veranderen aan het document.
Een word document kan in principe zelfs op A0 afgedrukt worden.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je illustraties in het document hebt gebruikt, de oorspronkelijke plaatjes van een redelijke kwaliteit zijn. Anders kan het bij 'vergroten' tegen gaan vallen.
Maar bij vergroten naar A3 zal het normaal gesproken wel goed gaan.
Check het anders nog even door op het document in te zoomen (Ctrl toets ingedrukt houden en met het scrollwieltje van de muis draaien)

Vrgr. AF

akkefiet
door akkefiet - Mar 12, 2008 om 20:50
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Wat dat laaste betreft kan je beter inzoomen via Beeld > Zoom en dan kiezen voor 200%

poltol
door poltol - Mar 12, 2008 om 21:39
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Als ik goed begrijpt wilt u een aantal A4 pagina's op A3 printen en ook nog twee zijdig zodat er uiteindelijkeen boekje van gemaakt kan worden. Dus even simpel redeneren op één kant van de A3 blz 1 en blz 4 op de andere kant Blz 2 en 3. Als je dan het blad A3 vouwt zie je blz 1 t/m 4 in de juiste volgorde op één A3 blad. Als dat de bedoeling is moet u de A4 teksten naar uw print/opmaak hulp sturen. Die kan dan mbv. WORD en/of het print programma de 4 bladzijden zo schikken [de A4 in de goede opmaak op de A3 in twee kolommen] dat het een boekje wordt. Als het meer bladen moeten worden is het iets ingewikkelder maar prima uit te voeren.

Succes, poltol

gsm
door gsm - Mar 13, 2008 om 10:44
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hieronder vind je een link naar een beschrijving voor A5. Door echter A3 i.p.v. A4 als papierformaat te kiezen kan het ook een A4 boekje worden.

Zie:    a5-boekje.aspx

GSM

ka
door katjansen - Mar 13, 2008 om 19:26
10 Antwoorden / 10 Vragen

Het is inderdaad de bedoeling om een boekje te maken, niet om uit te vergroten op A3. Ik heb intussen al afgesproken dat ik het A4 bestand zo doorstuur.

Iedereen bedankt voor het meedenken.