le
door lengrot Jun 29, 2010 om 08:50
Computers & telefonie

Aanmelden Windows XP

Sinds mijn Windows XP opnieuw geínstallerd is krijg ik bij het opstarten een schermpje van 'aanmelden bij Windows' met mijn naam en een wachtwoord. Ik heb geen wachtwoord dus dat schermpje kan ik gewoon wegklikken. Maar ik zou zo graag dat schermpje helemaal niet meer zien. Gebruikersaccount staat gewoon op mijn naam zonder wachtworrd.
Wie weet hoe ik dat schermpje weg kan krijgen?

Lengrot

1518 10 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Jun 29, 2010 om 08:57
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik vond bijgevoegde link die beschrijft hoe je dit kunt realiseren.
Succes.

birdies
door birdies - Jun 29, 2010 om 09:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Kijk even bij configuratiescherm - gebruikersaccount of er na de nieuwe install een Asp.net account is toegevoegd. Zo ja, deze account verwijderen, dan moet het probleem zijn opgelost.

le
door lengrot - Jun 29, 2010 om 13:22
32 Antwoorden / 10 Vragen

jscholtes;
via die 'link' heb ik de aanwijzingen opgevolgd.

birdies;
Asp.net account had ik zelf al verwijderd.
maar....
in beide gevallen blijft het betrreffende schermpje tevoorschijn komen, helaas.
in ieder geval bedankt voor jullie reactie!

Iemand nog een ander idee?

Lengrot

birdies
door birdies - Jun 29, 2010 om 13:34
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Onderstaande zou toch echt het 'probleem' op moeten lossen:

Start / Uitvoeren control userpasswords2 intikken en op enter drukken. Daarna uitvinken: "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te gebruiken".

birdies
door birdies - Jun 29, 2010 om 13:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

En als dat ook nog niet werkt, download dan Power Toys, daarmee kun je veel instellingen naar eigen hand zetten: powertoys2

erik008
door erik008 - Jun 29, 2010 om 16:25
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Van powertoys heb je de tweakui nodig.
Daar kun je een wachtwoord invoeren dat dan onzichtbaar ingevoerd wordt.
Een wachtwoord is wenselijk als je een thuis-netwerk hebt.

le
door lengrot - Jul 1, 2010 om 09:50
32 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=birdies schreef op dinsdag 29 jun 2010, 13:34]Onderstaande zou toch echt het 'probleem' op moeten lossen:

Start / Uitvoeren control userpasswords2 intikken en op enter drukken. Daarna uitvinken: "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te gebruiken".

birdies,
Als ik bovenstaande doe, zie ik daar 2 accounts staan. De 1ste Administrator en de 2de met mijn naam. Bij de eigenschappen van de administrator staat onder beschtijving dat het een ingebouwde account is. Is dat misschien nog die Asp.net account die ik bij de gebruikersaccounts verwijderd heb. Daar staat nl alleen nog maar mijn naam als gebruikersaccount en één voor een gast.

Kan ik zonder verdere gevolgen die 1ste administrator verwijderen bij control userpasswords2?

lengrot

birdies
door birdies - Jul 1, 2010 om 14:21
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Kan ik zonder verdere gevolgen die 1ste administrator verwijderen bij control userpasswords2?...........

Nee, niet verwijderen. Dit is sowieso niet het Asp.net account, want die heet ook Asp.net.

Het je in hetzelfde scherm het vinkje al verwijderd en op Toepassen geklikt bij: "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te gebruiken".

le
door lengrot - Jul 1, 2010 om 17:03
32 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=birdies schreef op donderdag 1 jul 2010, 14:21]..........Kan ik zonder verdere gevolgen die 1ste administrator verwijderen bij control userpasswords2?...........

Nee, niet verwijderen. Dit is sowieso niet het Asp.net account, want die heet ook Asp.net.

Het je in hetzelfde scherm het vinkje al verwijderd en op Toepassen geklikt bij: "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te gebruiken".

Sorry dat was ik nog vergeten te zeggen;
Ja dat heb ik inderdaad gedaan maar dan komt bij het opstarten nog steeds dat schermpje maar dan voor die 1ste administrator. als ik dat wegklik vraagt hij om een wachtwoord. Ik kon die 1ste administrator toen niet veranderen in mijn eigen naam, dus heb ik het vinkje er maar weer teruggezet.

lengrot

erik008
door erik008 - Jul 1, 2010 om 19:43
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Administrator account is heel belangrijk vooral niet verwijderen.
Bij de home editie kun je alleen in de veilige modus inloggen als Administrator.
Ook de ASPNET, Helpassistand, SUPPORT accounts laten staan.
Deze 3 kun je wel uitschakelen.
Op het Administrator account zet ik zelf altijd een password omdat het een speciaal account is voor noodgevallen.
Als je het bekende login scherm hebt kun er in door 2 keer cont-alt-del in te drukken.
Als je via start deze computer met rechts klikt en dan optie beheren kiest kom je in het beheer programma.
Daar kun je ook het vinkje wachtwoord verloopt nooit aanvinken.