ma
door mariet Jul 23, 2010 om 20:13
Computers & telefonie

Adobe reader

als ik adobe reader wil verwijderen of updaten krijg ik de volgende melding

hkey_lokal_machine\software\microsoft\windows\currentversion\optionalComponents

ik kan adobe niet verwijderen of updaten

m.v.g. Mariet

1001 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2010 om 20:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mariet,

Probeer het eens met revo uninstaller.
Even naar beneden scrollen en onder de 1e kolom (freeware) op downloaden klikken.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2010 om 20:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Of ga naar Adobe Support

Ga artikel 'KB400769' in de Knowledge Base van Adobe opvragen. En daarvoor gaat u naar de webpagina 'www.adobe.com?support'

U zult kunnen lezen dat het handmatig verwijderen van Adobe Reader nogal wat voeten in aarde heeft. Als u het forse stappenplan netjes afwerkt, dan bent u binnen een klein kwartier weer helemaal uit de problemen!

Met dank aan de faqman van Computeridee.

Suc6.

ma
door mariet - Jul 23, 2010 om 20:34
29 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 23 jul 2010, 20:18]Hallo mariet,

Probeer het eens met revo uninstaller.
Even naar beneden scrollen en onder de 1e kolom (freeware) op downloaden klikken.

Suc6

Bedankt voor het snelle antwoord !
Heb revo geinstalleerdt ,maar deze opend ok weer de uninstal van adobe zelf waar ik weer dezelfde melding krijg .

ma
door mariet - Jul 23, 2010 om 20:35
29 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 23 jul 2010, 20:23]Of ga naar Adobe Support

Ga artikel 'KB400769' in de Knowledge Base van Adobe opvragen. En daarvoor gaat u naar de webpagina 'www.adobe.com?support'

U zult kunnen lezen dat het handmatig verwijderen van Adobe Reader nogal wat voeten in aarde heeft. Als u het forse stappenplan netjes afwerkt, dan bent u binnen een klein kwartier weer helemaal uit de problemen!

Met dank aan de faqman van Computeridee.

zAL DEZE OPTIE UITPROBEREN

Suc6.

ma
door mariet - Jul 23, 2010 om 20:48
29 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 23 jul 2010, 20:23]Of ga naar Adobe Support

Ga artikel 'KB400769' in de Knowledge Base van Adobe opvragen. En daarvoor gaat u naar de webpagina 'www.adobe.com?support'

U zult kunnen lezen dat het handmatig verwijderen van Adobe Reader nogal wat voeten in aarde heeft. Als u het forse stappenplan netjes afwerkt, dan bent u binnen een klein kwartier weer helemaal uit de problemen!

Met dank aan de faqman van Computeridee.

Suc6.

Helaas is deze in het engels en snap ik er niks van.

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2010 om 20:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mariet,

Probeer het dan eens met het programma "windows installer cleanup"Je tekst hier... .

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2010 om 21:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mariet,

Wat je ook kunt proberen:
opnieuw installeren ,verwijderen (met revo bv.) en dan weer installeren.

ma
door mariet - Jul 23, 2010 om 22:16
29 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 23 jul 2010, 20:58]@mariet,

Probeer het dan eens met het programma "windows installer cleanup"Je tekst hier... .

Suc6

Héhé het is gelukt om hem te verwijderen met de windows installer. Dank je wel.

maar nu hem weer opnieuw installeren . Nu wil dat weer niet lukken. Krijg een melding dat een of ander bestand niet aanwezig is terwijl ik reader installeer vanaf de adobe site .

edwardus
door edwardus - Jul 24, 2010 om 10:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Mag ik je tot slot nog een tip geven: er is een (gratis) alternatief voor Adobe Acrobat Reader, n.l. de Foxit Reader. Die is een flink stuk sneller en is ook nog eens minder doelwit van besmettingen. Je kunt desgewenst beide blijven gebruiken naast elkaar.

birdies
door birdies - Jul 24, 2010 om 10:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Mag ik je tot slot nog een tip geven: er is een (gratis) alternatief voor Adobe Acrobat Reader, n.l. de Foxit Reader..........

Goeie tip! Gebruik Foxit ook al jaren, bevalt heel wat beter dan dat logge, grote Adobe Reader.

Voor de liefhebbers: klik hier

birdies
door birdies - Jul 24, 2010 om 10:30
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S.

Let op! Haal bij de installatie van Foxit de vinkjes weg bij de Ask toolbar en klik Decline, anders wordt deze onnodige werkbalk in uw browser geïnstalleerd.

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2010 om 11:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mariet,

Bovenstaande suggesties om Foxit te (gaan) gebruiken kun je natuurlijk overnemen.

Neem aan dat je Adobe Reader hier wil(de) downloaden?
Wel vinkje weghalen voor McAfee.
Als het niet lukt .... welke foutmelding krijg je dan?

ma
door mariet - Jul 24, 2010 om 17:00
29 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 24 jul 2010, 11:01]Hallo mariet,

Bovenstaande suggesties om Foxit te (gaan) gebruiken kun je natuurlijk overnemen.

Neem aan dat je Adobe Reader hier wil(de) downloaden?
Wel vinkje weghalen voor McAfee.
Als het niet lukt .... welke foutmelding krijg je dan?

Downloadmanager opent en dan komt er een scherm met de info De volgende toepassing kan helaas niet worden geinstallerd:
Adobe Reader

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2010 om 20:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mariet,

Rare zaak.
Scan voor de zekerheid eerst eens met MBAM en laat dan CCleaner (rechts bovenin klikken = latest version) eens lopen.
CCleaner laten opschonen en ook Register links aanklikken en laten opschonen.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2010 om 21:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mariet,

Wat je ook kunt proberen (een 'oplossing' die door Adobe aangegeven wordt): downloaden met een andere browser, bv. Firefox

edwardus
door edwardus - Jul 24, 2010 om 21:34
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je de Adobe Reader gaat downloaden, dan is dat een bestand van ruim 26MB en dus geen download manager. Dat moet een toevoeging zijn aan je browser. Het is aan te raden dat soort download managers van derden uit te schakelen, niet zelden geeft het problemen zoals deze.

Het installeren van een andere browser (bijv. Firefox, Chrome, Iron, Opera) kan inderdaad ook, want dan heb je een schone browser.