cg
door cgerrist Nov 24, 2003 om 16:11
Computers & telefonie

ADSL en verplichte telefoon abo.

Ik wil mijn vaste telefoon opzeggen omdat ik niet veel bel en gebruik wil maken van een prepaid mobiel. Bij KPN werd mij verteld dat voor mijn ADSL verbinding een verplicht telefoon abo. nodig is. Dit vind ik eigenlijk vreemd. Mag dit wel?

950 9 Rapporteer

petar
door petar - Apr 16, 2004 om 12:10
11 Antwoorden / 0 Vragen

Je dat mogen ze. Je gaat via het KPN netwerk ADSL'en en dus moet je een abonement hebben op het KPN netwerk. Dus tja...je kan daar weinig tegen doen en dat recht hebben ze omdat te eisen.

sk
door skilla - Apr 16, 2004 om 12:10
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bovenstaande reacties kloppen helaas niet helemaal. Het is namelijk zo dat als je een telefoonlijn hebt met ADSL, je het KPN abonnement (!) kan opzeggen. Dit houdt in dat telefonie dan niet meer mogelijk is, maar ADSL wel !

De enige beperking hierbij is dat je wel minimaal 1 jaar of langer een KPN abonnement op dat tel. nummer gehad moet hebben. Anders gezegd, als je die lijn minder dan een jaar hebt, kun je die lijn pas na 1 jaar 'abonnee' te zijn geweest opzeggen. Heb je de lijn langer, dan kun je die
per direct opzeggen. Let er wel op dat KPN ook 'afsluitkosten' rekent !

Mogelijk kan je eigen ADSL Internet Provider je meer informatie verschaffen, maar laat je niet
afpoeieren, het kan echt ! Ik heb namelijk hetzelfde gedaan ...

Mochten ze moeilijk doen, dan hoor ik het graag, misschien kan ik je dan wat meer precieze info geven over HOE op te zeggen ;-)

Succes !

rolandroland
door rolandroland - Apr 16, 2004 om 12:10
23 Antwoorden / 30 Vragen

Hallo,

KPN heeft gelijk als je alleen ADSL neemt heb je altijd een aneloge telefoon lijn verbinding nodig.

Je kan echter wel het bel budget abonnement nemen! De telefoonkosten zijn dan 5 x zo hoog. Dit kun je omzeilen door te bellen via een 09 nummer meer informatie: www.telediscount.nl

Ik heb ook bel budget abonnement en kan vrij bellen via 16xx nummers terwijl dat geblokkeerd behoort te zijn!!!

paul_1
door paul_1 - Apr 16, 2004 om 12:10
10 Antwoorden / 1 Vragen

Het is makkelijk uit teleggen waarom dat niet kan.
Je ADSL aansluiting gaat over een KPN lijn, dus die heb je gewoon nodig, dus moet je er voor betalen.
Het is het zelfde als een auto willen rijden maar geen wegen belasting willen betalen.
Als je wil surfen op het internet dan moet je de weg ook betalen, en dat is die KPN lijn.
Ik wil ook wel mijn telefoonlijn inleveren en alleen bellen via GSM, maar je ADSL is je telefoonlijn.

br
door brui0929 - Apr 16, 2004 om 12:10
639 Antwoorden / 10 Vragen

Ja dit mag en is een groot probleem omdat Rits al pilmo aanbied en dit lukt hierdoor ook niet.
Je neemt na de telefoon abo ook een datalijn abo dus betaal je 2 keer hier is helaas niks aan te doen.
Het gaat juist omdat ene koperdraadje waarmee je provider met KPN verbonden is.
Als je het telefoon abonnement opzegt kun je dus niet bellen en internetten.
Providers zoals DEmon waarschuwen hiervoor mocht je toch je kpn Abbonement opzeggen wordt erbij je internet abbonnement e 9.95 bij geteld en de gesprekskosten duurder.
De enige mogelijkheid is dan kabel internet te nemen.

da
door dannypeters - Apr 16, 2004 om 12:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is zeer onduidelijk of je je abonnement kunt opzeggen bij KPN. Internetten via de kabel kan wel, dat is zeker een optie. Wanadoo cable en UPC zijn alternatieven. Ik heb (vreemd genoeg) goede ervaringen met UPC. Zeer snelle verbinding, zeer veel mogelijk (intern netwerk, geen datalimiet, IIS webserver draaien). Succes!

qu
door queennr1 - Apr 16, 2004 om 12:10
63 Antwoorden / 4 Vragen

Ja dat mag, het is een extra dienst op een telefoonlijn, dit kan zijn op een analoge als op een ISDN lijn, die je de tiegang geeft tot het internet.
Het heet MX stream (er zijn overing aanbieders die via hun eigen netwerk gaan zoals tiscalli, maar er zijn ook provider die via versatel gaan).

Het zelfde ia als je breedband aanschaft en een schotel hebt, en dus geen vastrecht betaald aan de kabelleveransier zoals Essent kabelcom of UPC, hierbij kun je ook niet zeggen ik wil graag dat ik een b.v. @home wil maar geen abonnement heb in het Essent gebied.

md
door mduiker - Feb 21, 2006 om 16:23
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ha!

Voor je ADSL maak je gebruik van de koperdraadjes van KPN die vanaf de centrale je huis binnen komen.

Je moet huur betalen om deze kabel te gebruiken. Als je een telefonie abbonnement bij KPN hebt, betaal je al voor gebruik van de lijn. Bij BelBudget is dat 9,xx per maand.
Mocht je GEEN kpn-dienst afnemen of af willen nemen en bijvoorbeeld ADSL via BBNed gebruiken, kun je de telefoniedienst van de lijn af laten halen...
KPN gaat dan echter wel je ADSL aanbieder huur voor die koperdraadjes in rekening brengen van ca 9,50eur per maand.. ookwel de 'kaal koper prijs' genoemd. Sommige InternetAanbieders vergeten dit aan jou door te rekenen, dan heb je mazzel.

Maar JA, KPN mag huur rekenen voor gebruik van die koperdraad.

rocliane
door rocliane - Mar 28, 2007 om 11:27
3 Antwoorden / 4 Vragen

wij zijn in febr. verhuisd en hebben ons KPN abo opgezegd omdat we nog geen ander huis hebben en tijdelijk inwonen. Hetnet heeft ons nu een abo"adsl zonder vaste telefoonaansluiting" berekend. Het staat volgens hen in de voorwaarden nou er is nergens iets over te vinden.Dit soort ellende kan je dus krijgen als je je vaste telefoon opzegt!!