an
door andelr Sep 26, 2005 om 08:22
Computers & telefonie

ADSL Family Wanadoo

Onlangs heb ik, als reactie op een aanbieding van Wanadoo verzocht mijn huidige ADSL verbinding om te zetten naar Wanadoo ADSL Family. De migratie zou rond 05augustus plaatsvinden.

Er is van alles fout gegaan:

  1. ik zou ongeveer 1 uur geen Internet hebben. Ik heb nog steeds geen Internet. Na dat de oude verbinding wegviel, heb ik de CD de nieuwe configuratie laten installeren. De verbinding heeft even gewerkt, maar viel zaterdag 06 augustus weg. Later bleek dit een testlijn te zijn.

  2. na met de helpdesk gebeld te hebben, bleek dat de verbinding 11 augustus opgeleverd zou worden. Dit is dus 6 dagen later, en dat is langer dan 1 uur, zoals in de brief vermeld.

  3. Er is na een maand nog steeds geen verbinding. Inmiddels uren met de helpdesk gebeld, faxen  en brieven verstuurd. Ik word nooit teruggebeld. Als ik niet betaal (omdat zij in gebreke zijn met de levering van ADSL) zijn ze wel snel: de aanmaning volgt snel.

  4. Simpelweg het abonnement opzeggen werkt ook niet: de Algemene Voorwaarden stellen dat dat niet kan aangezien de Technische Dienst stelt dat de lijn goed is.

  5. Doordat de lijn goed is, heb ik me een Livebox aan laten smeren. Nu " zou het wel goed moeten werken" . Dit is dus niet het geval....

Nu is het 26 september, en nog steeds geen verbinding. Ik weet niet meer wat ik moet doen. heeft iemand tips?

1853 17 Rapporteer

an
door andelr - Sep 26, 2005 om 16:59
5 Antwoorden / 1 Vragen

alles is goed aangesloten: de computer geeft aan dat  de computer goed verbonden is  met de computer. Het probleem is de lijn van de Wanadoo  naar mijn huis.

ja
door jarivla - Sep 26, 2005 om 17:09
194 Antwoorden / 101 Vragen

Het is vervelend maar ik zou alles toch opnieuw installeren hoor. Ik begrijpt dat u gebruik maakt van KPN.

Heeft u daar een bevestiging van ontvangen dat u ADSL gaat werken?

Jan

an
door andelr - Sep 26, 2005 om 17:17
5 Antwoorden / 1 Vragen

Alles is al minstens 5 keer geinstalleerd en gede-installeerd.  de livebox ook al gereset. Al uren aan de telefoon gehangen met de helpdesk. Bovendien stelt Wanadoo ook dat het aan hun kant zit. Maar verder dan dat gaan ze niet....... het is een klant-onvriendelijke organisatie.

ja
door jarivla - Sep 26, 2005 om 17:23
194 Antwoorden / 101 Vragen

Ik heb zelf ook de Livebox van Wanadoo, en ik moet eerlijk zeggen dat alles tot nu toe perfect werkt. Ik ben al jaren bij Wanadoo en ik heb geen klachten. Wat te doen: ten eerste is de vorige provider goed verwijderd? Dat is belangrijk i.v.m. mogelijke conflicten. Verwijderd alles, ook Wanadoo en ga weer alles opnieuw installeren volgens de aanwijzingen van Wanadoo. Gebruikt u overigens de telefoonlijn van KPN? want bij andere aanbieders van telefoondiensten kan er iets mis zijn. Het is wel vreemd dat Wanadoo niet reageerd op uw vragen aangezien ik zelf ook wel eens de hulplijn heeft gebeld en goed ben geholpen. Véél succes in ieder geval.

Jan

an
door andelr - Sep 26, 2005 om 17:24
5 Antwoorden / 1 Vragen

En van KPN heb ik netjes een brief gekregen dat de lijn per 23aug is gesloten. de procedures zijn gevolgd .... alleen werkt het niet.

qiofanny
door qiofanny - Sep 26, 2005 om 22:48
8 Antwoorden / 5 Vragen

Tja beste Internettist,

Ik had vanaf 2001 een abonnement bij wanadoo en een hele lange adem, zoniet een zeer groot geduld. Wat je ook proberen zal en ik spreek dus uit ervaring, het zal helaas nooit afdoende zijn. Een tijdje gaat het soms goed, maar dan gaat het weer helemaal mis. Typisch wanadoo. Hoop is een eigenschap die je ook lang in de weer kan houden. Optimisme is ook zoiets. Doorzettingsvermogen is een heel lofwaardige eigenschap. Maar geloof me, alles loopt stuk op wanadoo. Je kan gewoon een hekel aan je zelf erdoor krijgen, omdat je maar niet die knoop door kan hakken. Bevrijd je zelf en ga naar een andere provider. Doe als ik en je bent weer een gelukkig mens.

Groet Q.

re
door renate_b60 - Sep 26, 2005 om 22:52
33 Antwoorden / 10 Vragen

Het grootste probleem met deze overstap van abonnement is dat er vaak gewisseld wordt van adslnetwerk. Dus eerst kpn netwerk en nu die van wanadoo(of een ander). Daardoor krijg je veel gezeik. Eerst moet kpn de lijn eraf halen (Wat een aantal dagen duurt) en wanneer dit helemaal erdoorheen is kan wanadoo het er pas op zetten (Wat ook weer dagen duurt). En zo loopt het dus vaak langer uit dan je verwacht, want normaal gaat een overstap van pakket lekker snel.

sp
door sprinkler - Sep 27, 2005 om 00:40
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ok, ik heb zelf bij een internet provider gewerkt en in die jaren losde ik de meest "onmogelijke" problemen op.

Mijn tip: Bel de KPN Doe het zelf Helpdesk, die kunnen nakijken of de ADSL lijn werkt, ik neem aan dat de aansluiting via KPN loopt. Deze helpdesk moet u zolang helpen (als de aansluiting bij KPN goed staat natuurlijk) totdat u op de KPN pagina kan komen met uw verbinding.

Erg belangrijk is het volgende: De splitter moet direct na de binnenkomende telefoonlijn zitten, dus geen ISDN kastje of apparatuur ervoor. Weet zeker dat dit zo is ingesteld. vanaf de splitter direct naar het modem. Als alles goed is aangesloten dan kan u voor dat u verder kijkt eerst kijken of u uw modem kan bereiken. Voor de alcatel modem/routers is dit adres zonder de www:

10.0.0.138 dit adres kan u in de browser intypen. Als u uw modem en splitter goed heeft aangesloten en u kan het modem bereiken, dan moet er een verbinding zijn met de wijkcentrale. Hier is KPN voor verantwoordelijk, dit is dan ook de aansluitkosten van de provider/KPN  (meestal gratis bij een verhoging)  De KPN heeft een aparte pagina waarbij u met hun login gegevens op de KPN pagina kan komen. Is dat gelukt dan is uw provider verantwoordelijk voor de zo geheten IP koppeling, als dat is gebeurd en u geen ip deelt met een ander (kan u niets aan doen maar de provider) M.a.w. vraag aan de klantenservice hoe het zit met uw IP koppeling en of dat allemaal in orde is. Mocht dat zo zijn dan MOET u kunnen internetten met de goede gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik zal deze vraag voor u blijven volgen, dus vertel me de uitslag.

m.v.g. oud senior 3e lijn van een internet bedrijf. (ik heb nu inmiddels een eigen bedrijf die bv dit soort problemen oplost, helaas tot nu toe alleen in Twente.)

re
door renate_b60 - Sep 27, 2005 om 12:14
33 Antwoorden / 10 Vragen

Nou de kpn doehetzelf helpdesk kan de lijn niet zelf nakijken. Als er geen linesync is (geen adsl signaal) dan kan dat alleen worden nagekeken door de door hen aangestuurde technische dienst. en daar gaan ook weer een paar dagen doorheen zitten. Dan heb je altijd nog de testaccount gegevens die je kunt invullen om te kijken of je nog op het kpn netwerk zit en alles. Maar als het allemaal al gesloopt is heeft hetweinig zin om dat allemaal nog na te gaan lopen. En wordt het een kwestie van wanadoo.

sp
door sprinkler - Sep 27, 2005 om 15:56
7 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel bij KPN als bij Wannadoo kan alles binnen 48 uur opgelost worden. Ik heb het zelf gerealiseerd voor mensen toen ik nog bij Planet/Het Net werkte. Ik kreeg ookm voornamelijk problemen die al meer dan een maand duurde. Dan kan het wel ineens. Helaas zijn bij de meeste bedrijven die je belt, Wannadoo, Planet en Het net, om maar als voorbeeld te nemen, Allemaal externe callcenters en waar maar een paar echt van wanten weten. Ze moeten hun gesprek gemiddelde inclusief afwerking op 5 minuten houden, m.a.w. ze mogen u niet langer helpen dan 5 minuten want als hun gemiddelde daarboven komt dan kunnen ze ontslagen worde n. Dat is ook de reden dat ik bij Planet ben wegggegaan.

re
door renate_b60 - Sep 27, 2005 om 16:44
33 Antwoorden / 10 Vragen

Op dit moment werk ik zelf voor kpn direct adsl en ik weet dus wel ongeveer hoe het allemaal werkt. Dus ook dat een echte lijn test niet binnen die 48 uur zit, ook al denken veel mensen van Planet/hetnet dat wel. (wat veel verwarring oplevert bij de klanten). Wat de helpdesk van kpn kan zien is of er adsl op zou moeten staan of dat het eral van af is. Klopt dit niet met de werkelijkheid gata het naar een andere dienst en duurt het gem 2 tot 5 werkdagen voordat de klant bericht krijgt.

li
door lisz - Oct 8, 2005 om 01:22
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi, Ik ben ook gedupeerde van Wanadoo. Op 19/9 is mijn huidige Wanadoo adsl verbinding eraf gehaald. Ik ben al 1.5 jaar Wanadoo klant. Ik had mij aangemeld voor family en telefonie. Kreeg van Wanadoo te horen op het moment dat ik belde om aan te geven dat de verbinding niet is gerealiseerd dat telefonie helemaal niet was aangevraagd, waarom had ik dan van hun een livebox gekregen?? Ik had immers een modem wat ook geschikt is voor family. Nu na 4 x Wanadoo te hebben gebeld zit ik nog steeds zonder internet. Wanadoo geeft aan dat 1 van hun beste monteurs er mee bezig is. Dus met andere woorden. De rest van de monteurs hebben er blijkbaar geen kaas van gegeten en zijn een stelletje sukkels en dan zouden er een paar rondlopen die hun vak wel verstaan?? Erg vreemd allemaal. Zelf restitutie geven ze niet, hier moet je eerst om vragen en kan je pas krijgen als er echt daadwerkelijk verbinding is. Vorig jaar heb ik vanaf het begin van mijn aanvraag tot mijn verbinding 4 maanden moeten wachten en nu laten ze mij als hun eigen klant weer zitten. Ik hoorde dat 7 % van de family/telefonie klanten met hetzelfde probleem zit. Erg belachelijk. Ongelofelijk dat ene mevrouw Linda van Beest nog durft te beweren dat je al aansluiting zou moeten hebben in de brief. Frusterende van dit alles is dat als je naar de helpdesk belt dat je als je een keuze moet maken dat je dan te horen krijgt dat je verbinding al reeds opgeleverd is...STELLETJE Lozers. Zoveel geld wat ze er voor ontvangen en dan zulke fouten maken. Echt ongeloofelijk.

an
door andelr - Oct 11, 2005 om 17:28
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wanadoo is echt heel verschrikkelijk. Je komt ook niet verder dan " de eerste lijn" , waar-met alle respect- mensen zitten die alleen maar kunnen doorgeven.  Iets oplossen mogen ze niet.  ik heb mijn abonnement opgezegd. ik raad een ieder aan dit ook te doen. Stel dat een elctriciteits of waterbedrijf het zou pretseren 1 dag geen electriciteit of water te leveren, dan is Nederland te klein. Wanadoo kan  het  zich blijkbaar permitteren mensen maanden zonder internet te laten zitten. Vreselijk als je voor je bedrijf afhankelijk bent van Internet.......

re
door remysakkers - Oct 17, 2005 om 17:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

probeer het hoofdkantoor...faxnummer eindigt op 99 laatste 9 vervangen door een nul. gewoon tegen de telefoniste zeggen dat je dit 'geheime' nummer openbaar maakt als je niet snel wordt geholpen. ik zit zelf al 2,5 maand zonder internet door hetzelfde probleem.

succes ermee

an
door andelr - Oct 17, 2005 om 17:15
5 Antwoorden / 1 Vragen

Nuttige info, dank je wel. Maar ik heb opgezegd, ik had het zo gehad. Schadeclaim ingediend, maar aangezien ze tochnergens op reageren.  Ik zit nu bij Casema, via de kabel. Tot nu toe geen problemen.

zh
door zhbhoven - Nov 21, 2006 om 07:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb het zelfde probleem, abonement zonder overleg met mij veranderd in ADSL fam. v.a. dat moment problemen, geen internet geen tel. Na een aantal keren te hebben gebeld wel internet maar kan niet meer bellen, wel via KPN, halloo wie betaald de rekening. Kan dus nu ong. 1 week niet bellen, tel. niet geactiveerd, waar de fout ligt, kunnen ze van helpdesk niet vertellen.

Ik wordt er niet goed van, het ging al die tijd gewoon goed, wel viel me op de ik de laatste tijd regelmatig gesprekken voer via KPN, dus dan valt de Livebox blijkbaar regelmatig uit, zonder dat ik het in de gaten heb. Ik weet het allemaal niet meer

Wanadoooo of Orangeeee HHHEEELLLLPPPPP

re
door renate_b60 - Nov 21, 2006 om 15:07
33 Antwoorden / 10 Vragen

@ zhbhoven

Er zijn verschillende stappen mogelijk,maar het zal allemaal tijd gaan kosten. Daarbij aanmerkend dat ik niet weet hoe het precies zit met de contracten. Ik wee tniet wat voor adsl abonnement je eerst had, maar ik neem aan dat dit een standaard wannadoo abbo was (immers hier heel vaak problemen mee zijn geweest).

Maar je kunt op het moment dat de lijn helemaal is overgezet naar wanadoo deze opzeggen (duurt 3 weken) en dan een nieuwe adsl aanvragen (Duurt vaak ook 3 weken). ZEs weken zonder internet dus in het gunstigste geval.

Als de lijn is overgezet naar wanadoo, bij kpn aangeven ik wil dat jullie de lijn overnemen (Duurt vaak ook iets van 3 weken). MAar dit wil nog wel eens misgaan.

Of ADSL bij wanadoo opzeggen en dan kabel nemen. KAbel kan vaak snel geleverd worden (biunnen een week), ik weet niet of dit in jou gebied ook mogelijk is. Maar het zal de misnte problemen opleveren.

EChter zit je dan misscihen wel met je contract, maar lijkt mij dat wegens wanprestaties van wanadoo dat je daar wel onderuit kunt komen.

Mocht je opzeggen.. houdt dit proces goed in de gaten, bel/mail af en toe. Want als er iets fout gaat kan het nog eens extra lang gaan duren. Veel gedoe en moeite en misschien ook geld. MAar wil jeniet bij wanadoo zitten, zosnel mogelijk daar weg proberen teg aan.