ma
door maron Mar 26, 2015 om 16:14
Computers & telefonie

Al een paar dagen haperende verbinding "Online".

Al een paar dagen valt m`n verbinding steeds weg.
Eerst zo nu en dan, toen steeds vaker, en nu om de 5 minuten. Ik word er helemaal gek van, want wat kun je allemaal NIET, als je maar 5 minuten de tijd hebt.
Plus dat m`n telefoonkosten nu via KPN-budget worden gerekend, wat voor mij extra veel kosten met zich mee brengt.
Volgens "Online" ligt het dus aan de Thomson Gateway TG 712. en zijn ze ermee bezig het op te lossen binnen 48 uur.
Ik vond het altijd al een waardeloos flut ding, want met de Thomson Gateway TG 712 krijg je alleen nog maar nummermelding van klanten die ook via "Online" telefooneren.
Ik dacht, ik schrijf het hier even neer, voor als nog meer mensen zich afvragen waarom hun verbinding iedere keer weg is. Bespaart ze een telefoontje naar Online.

572 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 26, 2015 om 18:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Op de site staat vermeld:

Wegens eerder uitgevoerd technisch onderhoud kan het voorkomen dat u momenteel geen telefoonverkeer kan ontvangen.

Uit onderzoek blijkt dat dit probleem meestal te verhelpen is door uw modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen:

Heeft u een Huawei modem? Dan kunt u uw modem resetten door, terwijl het modem aanstaat, met een sateprikker/potlood het resetknopje aan de zijkant van het modem minimaal een seconde in te drukken. Na een aantal seconden herstart het modem.

Heeft u een Speedtouch of Thompson modem? Dan drukt u, terwijl het modem aanstaat, met een sateprikker/potlood het reset knopje op de achterkant van het modem een aantal seconden in. Hierna herstart het modem.
Let op: Als u instellingen in het modem gewijzigd heeft worden deze vervangen door de fabrieksinstellingen.
Op https://www.online.nl/klantenservice/extra-informatie/handleidingen/ vindt u meer informatie over het aanpassen van de modeminstellingen.

ma
door maron - Mar 26, 2015 om 18:29
31 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 26 mrt 2015, 18:17]Op de site staat vermeld:

Wegens eerder uitgevoerd technisch onderhoud kan het voorkomen dat u momenteel geen telefoonverkeer kan ontvangen.

Uit onderzoek blijkt dat dit probleem meestal te verhelpen is door uw modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen:

Heeft u een Huawei modem? Dan kunt u uw modem resetten door, terwijl het modem aanstaat, met een sateprikker/potlood het resetknopje aan de zijkant van het modem minimaal een seconde in te drukken. Na een aantal seconden herstart het modem.

Heeft u een Speedtouch of Thompson modem? Dan drukt u, terwijl het modem aanstaat, met een sateprikker/potlood het reset knopje op de achterkant van het modem een aantal seconden in. Hierna herstart het modem.
Let op: Als u instellingen in het modem gewijzigd heeft worden deze vervangen door de fabrieksinstellingen.
Op https://www.online.nl/klantenservice/extra-informatie/handleidingen/ vindt u meer informatie over het aanpassen van de modeminstellingen.

ma
door maron - Mar 26, 2015 om 18:30
31 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 26 mrt 2015, 18:17]Op de site staat vermeld:

Wegens eerder uitgevoerd technisch onderhoud kan het voorkomen dat u momenteel geen telefoonverkeer kan ontvangen.

Uit onderzoek blijkt dat dit probleem meestal te verhelpen is door uw modem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen:

Heeft u een Huawei modem? Dan kunt u uw modem resetten door, terwijl het modem aanstaat, met een sateprikker/potlood het resetknopje aan de zijkant van het modem minimaal een seconde in te drukken. Na een aantal seconden herstart het modem.

Heeft u een Speedtouch of Thompson modem? Dan drukt u, terwijl het modem aanstaat, met een sateprikker/potlood het reset knopje op de achterkant van het modem een aantal seconden in. Hierna herstart het modem.
Let op: Als u instellingen in het modem gewijzigd heeft worden deze vervangen door de fabrieksinstellingen.
Op https://www.online.nl/klantenservice/extra-informatie/handleidingen/ vindt u meer informatie over het aanpassen van de modeminstellingen.

het hele kastje valt steeds uit. resetten met een prikker had ik al geprobeert.

edrick3
door edrick3 - Mar 28, 2015 om 15:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@maron,

.....het hele kastje valt steeds uit......
Vraag een nieuw modem.

Inclusief draadloos modem (WiFi)

Het draadloos modem dat je bij Online.nl Alles-in-1 ontvangt, is je toegangspoort naar internet én interactieve televisie, inclusief video on demand, Programma Gemist, live tv pauzeren en tv opnemen. Uiteraard kun je draadloos internetten via de beveiligde WiFi verbinding.