koos1958
door koos1958 Jun 26, 2013 om 19:57
Computers & telefonie

Als ik op mijn pc mijn emails binnen haal, verdwijnen de emails van mijn tablet

Hoe kan ik voorkomen dat al mijn mails verdwijnen van mijn tablet als ik op mijn pc de emails open?

68532 14 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Jun 26, 2013 om 20:17
1525 Antwoorden / 51 Vragen

PC = pop3, deze haalt maill op uit postvak IN en verwijdert ze uit de online mailbox, zodat deze niet volloopt.
Tablet = Imap, dit geeft inzage in de online mailbox.

Welke email-provider gebruik je? Bij Gmail zou je dat probleem niet hebben., Bij Ziggo, UPC, Tele2 enz. wel.

zw
door zwaardvis - Jun 26, 2013 om 20:20
1525 Antwoorden / 51 Vragen

uhhh, ziggo enz ondersteunen geen imap. dus of je hebt gmail (of hotmail) en dan moet je bij Alle Berichten op de tablet kijken, of je hebt pop3 op de tablet, als dat ueberhaupt kan en dan is het eerst komt eerst maalt....

aurora1
door aurora1 - Jun 26, 2013 om 20:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maakt het verschil als je in het mailprogramma op je pc instelt dat mails een bepaalde periode (door je zelf te bepalen) bij de server bewaard moeten worden?

zw
door zwaardvis - Jun 26, 2013 om 21:22
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 26 jun 2013, 20:42]Maakt het verschil als je in het mailprogramma op je pc instelt dat mails een bepaalde periode (door je zelf te bepalen) bij de server bewaard moeten worden?Afhankelijk van welke provider hij nou gebruikt. Bij een kleine mailbox loopt die snel vol. Ik adviseer gmail te gebruiken.

gallito
door gallito - Jun 27, 2013 om 00:06
479 Antwoorden / 66 Vragen

[quote=koos1958 schreef op woensdag 26 jun 2013, 19:57]Hoe kan ik voorkomen dat al mijn mails verdwijnen van mijn tablet als ik op mijn pc de emails open?

Ik begrijp dat wanneer u uw mail binnenhaalt van de server op uw pc, deze niet meer op uw tablet binnenkomt.
Wat meer informatie over welke mailserver u gebruikt en hoe u uw mailprogramma op uw pc/tablet heeft ingesteld geeft wat meer duidelijkheid over de eventuele oorzaak.

Heeft u dit andersom ook? Als u dus eerst alles op uw tablet binnenhaalt, enzovoorts?

ti
door tijgers1 - Jun 27, 2013 om 07:26
13 Antwoorden / 1 Vragen

weet alleen een omweg voor u, mits u android besturing gebruikt. weet niet of onderstaande ook geldt voor ios. u kunt op uw tablet meerdere email accounts aan. ga als u in uw inbox op uw tablet zit naar instellingen en voeg dan een account als gmail of yahoo toe deze gaan niet via een pop3 server. stuur de mailberichten die u op uw tablet wenst te bewaren door naar uw gmail of yahoo account. ook kunt u de mails die u wenst te bewaren opslaan op uw tablet als tekst bestand. succes

tappie
door tappie - Jun 27, 2013 om 07:42
289 Antwoorden / 82 Vragen

Ik heb niet het juiste antwoord,maar wel een soortgelijk probleem.Wij hebben een oude desktop en een laptop, de laptop is later gekomen en lift mee op de wifi verbinding.Als er een mail binnenkomt op de server en ik zit op de desktop,dan krijg ik hem niet op de laptop,maar als ik hem als eerste binnenhaal op de laptop,dan staat hij ook op de desktop,ik moet dus eigenlijk altijd dubbel checken,want als huisgenoot naar mailprogramma is ggaan op DT,dan mis ik deze op laptop,
groet Tappie

wendy-claire
door wendy-claire - Jun 27, 2013 om 09:04
619 Antwoorden / 29 Vragen

Misschien lijkt dit wel het ei van Columbus?!

Bij de e-mailinstellingen (PC), account wijzigen, meer instellingen, geavanceerd, bezorging: zet een vinkje bij een kopie van de berichten op de server achterlaten en vervolgens een vinkje bij van de server verwijderen na .. (zelf instellen) dagen.

Dan zou uw probleem niet meer moeten voortkomen.

pino123
door pino123 - Jun 27, 2013 om 09:05
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Aanvinken binnen outlook dat de berichten op server laat staan. Dit doe je bij de instellingen van je emailadres binnen outlook

zw
door zwaardvis - Jun 27, 2013 om 09:34
1525 Antwoorden / 51 Vragen

[quote=wendy-claire schreef op donderdag 27 jun 2013, 09:04]Misschien lijkt dit wel het ei van Columbus?!

Bij de e-mailinstellingen (PC), account wijzigen, meer instellingen, geavanceerd, bezorging: zet een vinkje bij een kopie van de berichten op de server achterlaten en vervolgens een vinkje bij van de server verwijderen na .. (zelf instellen) dagen.

Dan zou uw probleem niet meer moeten voortkomen.
Zolang we niet weten welke provider en hoe groot de mailbox aldaar is, zou ik voorzichtig zijn met berichten op de server laten staan. Voor je het weet is de mailbox vol en ontvangt TS uberhaupt geen berichten meer, nergens. En we weten ook niet hoe intensief TS zijn tablet gebruikt en of daar imap of pop gebruikt wordt.
Alleen met Gmail heb je zo'n probleem nauwelijks.

pino123
door pino123 - Jun 27, 2013 om 09:37
2766 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=zwaardvis schreef op donderdag 27 jun 2013, 09:34][quote=wendy-claire schreef op donderdag 27 jun 2013, 09:04]Misschien lijkt dit wel het ei van Columbus?!

Bij de e-mailinstellingen (PC), account wijzigen, meer instellingen, geavanceerd, bezorging: zet een vinkje bij een kopie van de berichten op de server achterlaten en vervolgens een vinkje bij van de server verwijderen na .. (zelf instellen) dagen.

Dan zou uw probleem niet meer moeten voortkomen.
Zolang we niet weten welke provider en hoe groot de mailbox aldaar is, zou ik voorzichtig zijn met berichten op de server laten staan. Voor je het weet is de mailbox vol en ontvangt TS uberhaupt geen berichten meer, nergens. En we weten ook niet hoe intensief TS zijn tablet gebruikt en of daar imap of pop gebruikt wordt.
Alleen met Gmail heb je zo'n probleem nauwelijks.

Volgens mij heb je ook de keuze voor 10 dagen op de server laten staan, maar dat weet ik niet zeker. Misschien voorkomt dat het vollopen van de mailbox. Maar het is nu even wachten op TS

zw
door zwaardvis - Jun 27, 2013 om 12:14
1525 Antwoorden / 51 Vragen

De m.i. ideale oplossing is als volgt:

Als u nog geen Gmail account heeft, maak er dan gratis een aan bij Google. De gratis mailbox/opslaggrootte is inmiddels 15 GB.
Zorg dat de mails die naar uw huidige account gestuurd worden, in Gmail terecht komen. Dat kan op 2 manieren:

1. Sommige providers, zoals Ziggo, bieden de mogelijkheid om mail direct door te sturen naar Gmail én direct uit de Ziggo mailbox te verwijderen. Als de mail niet automatisch verwijderd wordt (zoals bv bij Tele2) dan is deze optie niet geschikt. Kies dan optie 2. Deze optie zorgt er tevens voor dat uw (Ziggo)mailbox nooit volloopt.
2. Of laat Gmail de mails van uw huidige emailaccount ophalen. Zie in Gmail bij Instellingen->Accounts->Mail van andere accounts (met POP3) controleren.
Aangezien Gmail 1x per uur de mails ophaalt, is er een vertraging van gemiddeld een half uur. De kans dat uw (bv Tele2) mailbox volloopt is hierdoor zeer gering.

Als u op de PC een email-client gebruikt, zoals Outlook (Express), Live Mail of Thunderbird laat deze dan met Pop3 de mails enkel uit uw Gmail account ophalen. De mails blijven (als backup en archief) op de servers van Gmail staan. Bv. in de map Alle Berichten.
De mails zijn ook altijd via webmail (bv via Google->Gmail) te benaderen. Ook het archief van oude mails.

Op de tablet of smartphone (Apple of Android) kunt u in de email-App uw Gmail-account instellen als emailadres. Kies hier altijd voor Imap i.p.v. Pop3.
Dit zorgt ervoor dat u via de tablet/phone direct inzage heeft in de mailbox van Gmail. Mails die u bekijkt worden later ook op de PC ingelezen.
Mails die u verwijdert, zoals reclame, worden later niet op de PC ingelezen.

Ook kunt u op de smartphone via webmail Gmail benaderen, maar vaak is dat niet handig vanwege het kleine scherm. Gebruik de App, die is speciaal op het kleine scherm aangepast.

Voordelen:
Het is gratis.
Mailboxen lopen nooit vol, ook als u enkele weken/maanden geen mails ophaalt.
Lezen én verzenden werkt ook buitenshuis bij andere internetproviders en in het buitenland.
Mails zijn op de tablet/smartphone en PC beschikbaar.
Alle mails komen uiteindelijk op de PC, behalve als u ze van te voren verwijderd heeft.
Er bouwt zich een indrukwekkend archief van al uw mails op die via het web te benaderen zijn. Per ongeluk mail weggooien zal geen probleem meer zijn.
U kunt uw oude mailadres blijven gebruiken. Maar verstandiger is om uw contacten voortaan het Gmail-adres te laten gebruiken.
Als u van internetprovider wisselt, blijft u gewoon uw Gmailadres gebruiken.

diumenge
door diumenge - Jun 27, 2013 om 12:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Overstappen op Gmail is hiervoor niet echt nodig. Gewoon instellen dat de mails op de server blijven staan (zie antwoord wendy-claire) en dat ze na een bepaalde periode (bijvoorbeeld 14 dagen) verwijderd mogen worden, en dat ze verwijderd mogen worden na het verwijderen uit de Verwijderde items.

Als u dan van grote mails de bijlagen opslaat en de mail daarna verwijderd dan kan je met de meeste mailboxen prima uit de weg.

Overstappen op Gmail is overigens wel een goed idee, je bent dan voor je mail niet meer aan één provider verbonden, je hebt veel opslag en nog andere voordelen. Hou er wel rekening mee dat Google je mail scant om gerichte advertenties te tonen.

gallito
door gallito - Jun 27, 2013 om 18:10
479 Antwoorden / 66 Vragen

koos1958 heeft helaas nog niet op mijn vraag geantwoord.

Ik gebruik verschillende gmail adressen met POP3 en berichten op de server achterlaten.
Omdat ik ook een Ziggo account heb laat ik deze automatisch doorsturen naar mijn gmail adres.

Ik werk op verschillende locaties met 2 laptops, 1 desktop en een smartphone. Op alle apparaten staan de email accounts hetzelfde ingesteld.

Als u op alle apparaten alle (gmail) email binnen wilt kunnen halen, zet dan in elke email account (in mijn geval outlook) voor de gebruikersnaam onder de aanmeldingsgegevens het woord recent: (met dubbele punt gevolgd door de gebruikersnaam).

Zelfs een mail die u hebt verzonden van een van uw apparaten komt daarna op elk apparaat eveneens binnen.

Nu maar hopen of dit ook de oplossing is voor TS.