rs
door rsmeenk Nov 12, 2006 om 10:01
Computers & telefonie

Antivirus disabled

Mijn windows zoekassistent miste een essentieel bestand dus werkte niet meerNa systeemherstel van drie maanden geleden toegepast te hebben( korter tijdstip werkte niet)kon ik weer zoeken maar nu krijg bij symantec antivirus steeds in beeld dat hij disabled is Ik kan ook de computer niet meer scannen op virussen met symantec.Ik heb spybot en ad-aware laten zoeken en alles verwijderd wat ze gevonden hadden.De laatste updates staan er op.Nu is mijn vraag of ik nog beschermd ben en hoe kan ik dit controleren

362 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zet je systeem herstel terug naar de oorspronkelijke datum en kijk of het dan weer wel werkt.
Daarna ga naar http://safety.live.com/site/nl-NL/default.htm
En doe je een volledige scan en laat je systeem repareren.
Zorg wel dat je windows alle updates heeft.
Deze link werkt alleen voor winXP sp2

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb dit probleem een keer zelf aan de hand gehad ( helaas )

Er zit niks anders op dan mc affee antivirus geheel te verwijderen en dan alles opnieuw erop te zetten

het is een pittige klus maar er zit niks anders op

daarna als ie erop staat alles weer updaten en u bent er weer helemaal beschermd mee

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas, U heeft een zwaar programma van Symantec, wat geld kost, de PC trager maakt, en het gratis versie van AGV werkte beter, en met minder problemen, hoewel ik mensen die problemen heb nu de betaalde totaalpakket van deze aanbeveel,maar dat kost wel iets meer....  maar de PC word dan minder traag als de populaire winkel versie's die hier verkocht worden...

Ook het online aanpassen word door AGV gedaan, dus afhankelijk van welke XP versie, met of zonder service packII of ME, of LINUX.. ze doen meer dan andere, en de update's verschillen per PC, U stuurde dus eerst Uw gegevens,en dan pas komt de update, oude gebruikers moeten hiervoor de 7.1 versie wel vervangen door de 7.5 maar dan blijft alles wel goed werken na jan 2007!

Gratis is soms beter....net als dit advies....ook gratis..

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 10:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

en nee u bent niet goed beschermd op dit moment

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me zeker een pittige klus mcafee te verwijderen..........als die er niet op zit.....  ;-)

Symantec is Norton

ve
door verwijderd - Nov 12, 2006 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Stacey,

Je zal wel gelijk hebben, maar die namen gaan wel meer door elkaar, en nog overnames ook, dus sommige programma's met bijna gelijke namen, en dan...

Na ruim 30 jaar computer in verschillende talen, dus meer als windows, en vele oude antivirusprogramma's die opgekocht werden, kun je deze fouten makkelijk maken..

Het gaat erom dat diverse programma's die je in de winkel koopt lastig verwijderbaar kunnen zijn, en pas na verwijderen kun je een andere installeren, sommige hebben wel een verwijder programma, en dan gaat de nieuwe de oude verwijderen, maar dat zijn meestal de dure betaalde versie's.