ze
door zeeuwse muts Mar 14, 2015 om 11:01
Computers & telefonie

AVG via Groupon

wij hebben via Groupon/Azeri een licentie gekocht voor AVG. Sinds we deze licentie gebruiken krijgen we constant de melding van AVG dat we een illegale versie gebruiken en dat we een geldige licentie moeten aanschaffen.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

6715 27 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 14, 2015 om 11:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees de klachten over deze deal klik hier en klik hier.
Ik koop nooit van/via Groupon.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2015 om 11:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo zeeuwse muts,

Tja, zoiets kun je ook beter niet via Groupon kopen, maar dat is mosterd na de maaltijd.
Heb je je klacht al voorgelegd aan groupon?; klantenservice@groupon
Of zet je klacht op klachtenkompas.nl; daar staan al meer klachten.

Suc6

diumenge
door diumenge - Mar 14, 2015 om 11:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Is het licentienummer wel ontvangen en ingevoerd?

Anders kan je per mail contact opnemen via azerishop@live.nl o.v.v. Groupon.

ze
door zeeuwse muts - Mar 14, 2015 om 12:06
8 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb de code ontvangen (2 pc's) en correct ingevoerd, avg staat op mijn pc, maar als ik mijn pc aanzet krijg ik dus de melding dat ik een illegale kopie zou hebben.
M.a.w. volgens AVG zou ik dus een illegale kopie hebben, deze heb ik dus via Groupon gekocht, lijkt mee zeer vreemd.
Het ergste is dat ik nu niet weet of mijn pc's wel/niet beschermd zijn.

diumenge
door diumenge - Mar 14, 2015 om 12:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Al contact opgenomen met Azeri via het bovenstaande e-mailadres? Zo ja, wat zeggen zij er over?

Cookies
door Cookies - Mar 14, 2015 om 12:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zeeuwse muts schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 12:06]ik heb de code ontvangen (2 pc's) en correct ingevoerd, avg staat op mijn pc, maar als ik mijn pc aanzet krijg ik dus de melding dat ik een illegale kopie zou hebben.
M.a.w. volgens AVG zou ik dus een illegale kopie hebben, deze heb ik dus via Groupon gekocht, lijkt mee zeer vreemd.
Het ergste is dat ik nu niet weet of mijn pc's wel/niet beschermd zijn.

Als je een licentie voor 1 pc hebt gekocht en je zet 'm op 2 pc's dan is er 1 illegaal.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2015 om 12:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zeeuwse muts,

.....Het ergste is dat ik nu niet weet of mijn pc's wel/niet beschermd zijn......
Dan zou ik tot dit opgelost is AVG uitschakelen en zolang bv. Avast (free) op m'n computer(s) zetten.

Met vr.gr.

ze
door zeeuwse muts - Mar 14, 2015 om 12:22
8 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb 2 licenties gekocht, voor 2 pc's!
Azeri zegt niks te kunnen doen, zou aan mijn pc's liggen, hetgeen onzin is, ik werk nooit met illegale software, koop en betaal altijd netjes voor mijn software.
Kan eventueel via Groupon mijn geld terug gaan vragen zegt Azeri, maar dat is voor mij GEEN oplossing, ik wil fatsoenlijk werkende software waar ik voor betaald heb.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2015 om 12:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zeeuwse muts,

.....Kan eventueel via Groupon mijn geld terug gaan vragen zegt Azeri, maar dat is voor mij GEEN oplossing, ik wil fatsoenlijk werkende software waar ik voor betaald heb......
Maar als je je geld terug zou krijgen kun je opnieuw een licentie kopen voor AVG (of bv Avast) via een rechtstreeks kanaal. (maar dan is het wellicht iets duurder?)

diumenge
door diumenge - Mar 14, 2015 om 12:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het kan wel degelijk aan je PC's liggen, misschien zijn er resten van een oude installatie of licentie achtergebleven. Probeer op een PC eens AVG volledig te de-installeren, het register te schonen en echt alle resten van de software te verwijderen. Dan opnieuw AVG installeren en de licentie code opnieuw invoeren.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2015 om 12:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor prijzen Avast: klik hier.
Voor prijzen AVG: klik hier.

diumenge
door diumenge - Mar 14, 2015 om 12:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

AVG heeft ook remover (klik) beschikbaar, verwijder daarmee AVG volledig en installeer het daarna opnieuw.

ze
door zeeuwse muts - Mar 14, 2015 om 12:36
8 Antwoorden / 1 Vragen

@Diumenge: we hebben ALLE oude internetsecurity verwijderd, dit was dus helaas geen oplossing. We blijven van AVG de melding ontvangen dat we illegale software gebruiken, hetgeen dus niet zo is.
@edrick3: via groupon was het een stuk goedkoper, maar blijkbaar dus niet legaal

diumenge
door diumenge - Mar 14, 2015 om 12:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je kan op die pagina ook je licentienummer checken.

Cookies
door Cookies - Mar 14, 2015 om 12:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 12:30]Voor prijzen Avast: klik hier.
Voor prijzen AVG: klik hier.

Al je eerst een free versie installeert, krijg je vaak 50% korting.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2015 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 12:41][quote=edrick3 schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 12:30]Voor prijzen Avast: klik hier.
Voor prijzen AVG: klik hier.

Al je eerst een free versie installeert, krijg je vaak 50% korting.

Klopt. Voor Avast is een huidige aanbieding zelfs - 75% t/m 16 maart.

Had ik er meteen bij moeten vermelden.

Bedankt voor de aanvulling.

macwouter
door macwouter - Mar 14, 2015 om 16:27
825 Antwoorden / 9 Vragen

Vanuitgaande dat u niet al die rotzooi opzoekt op uw PC zou ik zeggen dat u al genoeg heeft aan AVG Free. Misschien kunt u ook via uw provider aan een goedkoop programma komen. In mijn Windows tijdperk gebruikte ik altijd die gratis versie van AVG. U surft niet veel anders had u geweten dat je ver weg moet blijven van Groupon.

ze
door zeeuwse muts - Mar 14, 2015 om 17:43
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=macwouter schreef op zaterdag 14 mrt 2015, 16:27]Vanuitgaande dat u niet al die rotzooi opzoekt op uw PC zou ik zeggen dat u al genoeg heeft aan AVG Free. Misschien kunt u ook via uw provider aan een goedkoop programma komen. In mijn Windows tijdperk gebruikte ik altijd die gratis versie van AVG. U surft niet veel anders had u geweten dat je ver weg moet blijven van Groupon.

Uiteraard ken ik de negatieve verhalen over Groupon, maar het zijn wel vaak de negatieve verhalen die je hoort/leest. Bij mij krijgt iedereen derhalve het voordeel van de twijfel. In ieder geval zegt Azeri dat ik mijn geld maar moet gaan terughalen bij Groupon, hetgeen ik ga doen, hopelijk duurt het niet al te lang voordat mijn geld terug is. In ieder geval zal ik nooit meer iets kopen via Groupon.

En ik ga weer terug naar mijn free versie van AVG ;-)

ja
door jan1974 - Mar 15, 2015 om 11:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het zelfde probleem ondervonden. Ik heb tot nog toe n.a.v. mijn klacht de volgende antwoorden gekregen van AZERI en Groupon.

@Groupon
Beste grouponner,
Hierbij wil ik u graag informeren, dat wij bezig zijn uw vraag te behandelen. Momenteel hebben we nog geen oplossing voor uw kwestie, maar we streven ernaar u spoedig met een antwoord te voorzien.
Indien u andere vragen heeft, aarzel dan niet om deze te stellen. U kunt mij op elk gewenst moment bereiken door te reageren op deze e-mail.
Hartelijk dank voor uw geduld!
Met vriendelijke groet,

@Azerei
Geachte .. ,
Het kan een foutje van systeem zijn. U kunt hem negeren of anders kunt hem via het officiële website downloaden en activeren. Als u nog steeds niet tevreden bent , u heeft altijd recht om uw aankoop te annuleren. Daarvoor dient u via groupon uw aankoop te annuleren. U heeft aan groupon betaald.

Ik wacht het antwoord van Groupon maar af. Wil sowieso mijn geld terug.

Verder wil ik ik iedereen vragen om aangifte te doen bij de politie omdat Groupon illegale software heeft verkocht. Er zijn duizenden illegale licenties verkocht door Groupon het gaat hier dus om een gigantische oplichtingszaak.

ze
door zeeuwse muts - Mar 15, 2015 om 11:47
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jan1974 schreef op zondag 15 mrt 2015, 11:01]Ik heb het zelfde probleem ondervonden. Ik heb tot nog toe n.a.v. mijn klacht de volgende antwoorden gekregen van AZERI en Groupon.

@Groupon
Beste grouponner,
Hierbij wil ik u graag informeren, dat wij bezig zijn uw vraag te behandelen. Momenteel hebben we nog geen oplossing voor uw kwestie, maar we streven ernaar u spoedig met een antwoord te voorzien.
Indien u andere vragen heeft, aarzel dan niet om deze te stellen. U kunt mij op elk gewenst moment bereiken door te reageren op deze e-mail.
Hartelijk dank voor uw geduld!
Met vriendelijke groet,

@Azerei
Geachte .. ,
Het kan een foutje van systeem zijn. U kunt hem negeren of anders kunt hem via het officiële website downloaden en activeren. Als u nog steeds niet tevreden bent , u heeft altijd recht om uw aankoop te annuleren. Daarvoor dient u via groupon uw aankoop te annuleren. U heeft aan groupon betaald.

Ik wacht het antwoord van Groupon maar af. Wil sowieso mijn geld terug.

Verder wil ik ik iedereen vragen om aangifte te doen bij de politie omdat Groupon illegale software heeft verkocht. Er zijn duizenden illegale licenties verkocht door Groupon het gaat hier dus om een gigantische oplichtingszaak.

bedankt voor dit antwoord Jan1974, dezelfde antwoorden van Azeri en Groupon heb ik ook ontvangen. Dit gaat zeker nog een staartje krijgen, ook ik wil mijn geld terug.
Mijn rechtsbijstandverzekering mag zich er mee bezig gaan houden.

edrick3
door edrick3 - Mar 15, 2015 om 11:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zeeuwse muts,

.....Mijn rechtsbijstandverzekering mag zich er mee bezig gaan houden......
Dat help ik je hopen.
Die hanteren meestal een minimumbedrag waaronder ze niet in actie komen.

ro
door rob74 - Mar 18, 2015 om 17:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

hier hetzelfde probleem op 3 pc's.

Van Azeri krijg ik een heel laconiek antwoord en een nieuwe code.
Als deze ook niet werkt kunnen zij er niets aan doen....

De mail is overigens in heel slecht nederlands geschreven en ik vind het ook vreemd dat de azerishop gebruik maakt van een live.nl email account.

Begin de indruk te krijgen dat we allemaal besodemieterd zijn.

Van Groupon heb ik nog geen reactie maar ik ga er vooralsnog vanuit dat zij met een gepaste oplossing gaan komen.Ik heb nog geen negatieve ervaringen met Groupon.

ho
door hopetobehelping - Mar 18, 2015 om 18:24
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rob74 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 17:57]
Begin de indruk te krijgen dat we allemaal besodemieterd zijn.

Lees de vraag en de antwoorden en ben bang dat u gelijk heeft.
Is dit de (inmiddels niet meer leverbaar gelukkig) bewuste aanbieding: Groupon AVG aanbieding.

De 'google translate' van Azeri en de prijs in de aanbieding samen zeggen veel.
Het klinkt bijna als te mooi om waar te zijn en dat is het blijkbaar ook.
Groupon is de verkopende partij, dus deze dienen het op te lossen.

ro
door rob74 - Mar 18, 2015 om 18:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist heeft Groupon voor mij netjes de complete aanschafwaarde terug gestort.
Prima geregeld Groupon.

Volgens mij is ook Groupon hier benadeeld en zij krijgen nu niet helemaal terecht alle kritiek over zich heen.

ze
door zeeuwse muts - Mar 18, 2015 om 18:41
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rob74 schreef op woensdag 18 mrt 2015, 17:57]hier hetzelfde probleem op 3 pc's.

Van Azeri krijg ik een heel laconiek antwoord en een nieuwe code.
Als deze ook niet werkt kunnen zij er niets aan doen....

De mail is overigens in heel slecht nederlands geschreven en ik vind het ook vreemd dat de azerishop gebruik maakt van een live.nl email account.

Begin de indruk te krijgen dat we allemaal besodemieterd zijn.

Van Groupon heb ik nog geen reactie maar ik ga er vooralsnog vanuit dat zij met een gepaste oplossing gaan komen.Ik heb nog geen negatieve ervaringen met Groupon.

Ik heb goed nieuws: vandaag heb ik mijn geld terug ontvangen van Azeri, niet van Groupon, die zouden zich binnen 5 dagen wel eens melden.
Ik heb dus zowel Azeri als Groupon helemaal plat gemaild, heb melding bij Trosopgelicht gedaan, bij Kassa!, bij de politie vanwege oplichting en bij mijn rechtsbijstandverzekering. Dat heb ik dus allemaal doorgegeven aan Azeri en Groupon. Wat de doorslag heeft gegeven weet ik niet, maar vandaag was Azeri poeslief: als ik de rekening waarop te zien was wat ik betaald had aan hun mailde dan zou ik binnen 24 uur mijn geld terug hebben. Per omgaande heb ik dus de factuur gemaild en binnen een half uur stond het geld op mijn PayPal.
Van Groupon heb ik nog steeds geen oplossing aangeboden gekregen.
Blijkbaar helpt het dus als je de media inschakelt en 100 mailtjes op een dag verstuurd ;-)
Dit was mijn 1e en gelijk mijn laatste kennismaking met Azeri en ook met Groupon! Ik zal in ieder geval nooit meer iets via Groupon kopen en ook iedereen daarvan afraden.
Overigens had AVG mij gisteren al geblokkeerd op beide pc's (ik had 2 licenties gekocht) en ik had inmiddels de FREE versie er weer op gezet.
Mijn advies is dus: maak ze helemaal gek met mailtjes!

Er is overigens nog een emailadres van Azeri, behalve het live.nl en dat is deze: info@smartphonestuk.nl, ik denk dat dat dus net zo'n geweldig adres zal zijn om producten te kopen, als Azeri.

@rob74: alle mails van Azeri zijn in slecht Nederlands, volgens mij gebruiken ze een template, zoals bij iedere "klantenservice" om te antwoorden. Die template zal uit Engels vertaald zijn via googletranslate, vandaar het slechte Nederlands.

edrick3
door edrick3 - Mar 19, 2015 om 20:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@zeeuwse muts,

.....Ik heb goed nieuws: vandaag heb ik mijn geld terug ontvangen van Azeri, niet van Groupon, die zouden zich binnen 5 dagen wel eens melden.
Ik heb dus zowel Azeri als Groupon helemaal plat gemaild, heb melding bij Trosopgelicht gedaan, bij Kassa!, bij de politie vanwege oplichting en bij mijn rechtsbijstandverzekering. Dat heb ik dus allemaal doorgegeven aan Azeri en Groupon. Wat de doorslag heeft gegeven weet ik niet, maar vandaag was Azeri poeslief: als ik de rekening waarop te zien was wat ik betaald had aan hun mailde dan zou ik binnen 24 uur mijn geld terug hebben. Per omgaande heb ik dus de factuur gemaild en binnen een half uur stond het geld op mijn PayPal.
.....

Mooi zo. Dat is dus toch nog goed afgelopen.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

av
door avgpech - Apr 22, 2015 om 20:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ja helaas, binnen een week kreeg ik de melding: "oeps u hebt een illegale versie, koop een licentie". Ik heb contact opgenomen met Groupon en kreeg het advies AVG eraf te halen en opnieuw te installeren. Dit leek goed te gaan. Gisteren kreeg ik een update van AVG binnen en vervolgens de melding: "u hebt een illegale versie, koop een licentie binnen 29 dagen". Hierover heb ik mail gestuurd naar Groupon en Azerishop, met de vraag onderling in overleg te gaan een oplossing te vinden of anders mij 14,99 euro terug te storten. Van Azerishop kreeg ik de melding, dat ik wellicht het installeren niet goed had gedaan, met uitleg erbij hoe ik moest handelen. Tevens gaf men aan dat ik bij Groupon moest zijn voor terugbetaling, als ik niet tevreden zou zijn. Van Groupon kreeg ik een mail, dat ik binnen 5 dagen een reactie krijg. Ik zal een deel van mijn code hieronder plakken, wellicht hebt u dezelfde code:
2G6G3-Z6YQA-EL33M-GEMBR-ACED. Laat mij s.v.p. even weten of dit het geval is.
Ik heb de indruk dat het installeren bij iedereen goed gaat, maar dat na een update van AVG pas aan het licht komt, dat men een illegale versie heeft. Misschien zijn er per abuis codes dubbel uitgegeven.