ja
door jans8310 Dec 26, 2011 om 15:12
Computers & telefonie

AVI samenvoegen

Ik heb 2 .avi files, samen 1 film. Om daar de ondertiteling onder te zetten zou ik die graag samenvoegen. Ze worden afgespeeld op een mediaspeler. Is dit mogelijk? Met welke programma? Hartelijk dank.

4069 5 Rapporteer

freya
door freya - Dec 26, 2011 om 17:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Bedenk wel dat wanneer je videobestanden aan elkaar gaat koppelen, je waarschijnlijk met een programma als Subtitle Workshop aan de gang moet om de ondertitels voor het tweede deel van de film synchroon te krijgen met het beeld.

Freya

jo
door johannes 59 - Dec 28, 2011 om 16:42
21 Antwoorden / 0 Vragen

doe het gemakkelijk en gratis met een programma van www.freemake.com
zowel een converter voor dvd's of audio, audio of ondertitels toevoegen geen probleem, kies de juiste taal uit, ook in het Nederlands, in allerlei bestand typen om te zetten.

freya
door freya - Dec 29, 2011 om 15:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jans8310 schreef op donderdag 29 dec 2011, 14:16]Ik heb 2 AVI films (1 onderwerp) maar 1 .srt ondertitel. Hoe krijg ik die op mijn mediaspeler synchroon afgespeeld. Wanneer ik ze samenvoeg tot 1 AVI loopt de ondertiteling ook niet synchroon. Wat doe ik fout.

freya
door freya - Dec 29, 2011 om 16:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jans8310:

Dat is precies waar ik in mijn eerdere antwoord voor waarschuwde.....
Als je films of documentaires download, dan moet je ook de 'bijbehorende' ondertitelbestanden gebruiken. Wanneer je een ondirtitelbestand gebruikt van een andere versie, dan loopt die niet synchroon. Het zelf aan elkaar plakken van delen is dus eigenlijk altijd af te raden omdat het een hoop werk is om de ondertitels weer synchroon te krijgen.

De makkelijkste oplossing is dus om óf een andere versie van het filmmateriaal te zoeken (één die uit één stuk bestaat) en dan het bijbehorende ondertitelbestand opzoeken, óf de twee delen apart te laten en dan ook twee ondertitelbestanden te gebruiken.

Wil je het toch zelf doen, download dan het al eerder door mij genoemde Subtitle Workshop (of een andere ondertiteleditor) en hanteer dan de volgende werkvolgorde:
1. plak de twee delen van de avi-bestanden aan elkaar.
2. knip je ondertitelbestand op de juiste plaats in twee delen en noem die deel1 en deel2.
3. Start je ondertiteleditor en synchroniseer deel1 met het avi-bestand en sla het gewijzigde deel1 bestand op.
4. Start je ondertiteleditor en synchroniseer deel2 met het avi-bestand en sla het gewijzigde deel2 bestand op.
5. Voeg deel1 en deel2 weer samen tot één .srt-bestand en geef het de naam van het filmbestand.

Overigens, bovenstaande methode werkt alleen goed als de versie van het .srt-bestand daadwerkelijk bij het filmmateriaal hoort. Als je een filmversie hebt waar b.v. een paar extra scenes in zitten (een zgn. 'extended' versie), dan kun je het wel vergeten om dat 'synchroon' te krijgen.
Maar zoals je ziet, het is véél werk....

Freya