mjvanderwerf
door mjvanderwerf Oct 9, 2015 om 19:33
Computers & telefonie

BASIC programmeren

Hallo,
jaren geleden heb ik BASIC geprogrammeerd op de MSX en de Commodore 64.
Die twee heb ik niet meer, maar wel Windows 7.
Graag zou ik weer wat in BASIC doen.
Hoe kan ik het beste beginnen ?
MJ

2540 8 Rapporteer

alexishoop
door alexishoop - Oct 9, 2015 om 19:42
562 Antwoorden / 6 Vragen

er zijn emulators zoals openmsx, maar je kan ook heel goed in linux terecht.

diumenge
door diumenge - Oct 9, 2015 om 19:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen
diumenge
door diumenge - Oct 9, 2015 om 19:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen
zw
door zwaardvis - Oct 9, 2015 om 20:05
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Of de huidige versie: visual basic (.Net neem ik aan), gratis via MS
https://www.visualstudio.com/products/visual-studio-community-vs

Krachtiger maar ook moeilijker dan de vroegere basic versies.
Geen ervaring mee, ben blijven steken op VB6 uit 1998

zw
door zwaardvis - Oct 9, 2015 om 20:17
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Sorry, documentatie spreekt zich tegen van Visual Studio: Schijnt minimaal Win8.1 nodig te hebben en Basic zie ik er niet meer bij, hoewel de opsomming van languages dat wel aangeeft.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Oct 9, 2015 om 20:29
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hartelijk dank voor uw reacties.
Ik zal Small Basic eens proberen (1.2 dus)
Zelf vond ik al Just Basic.
Als ik die na installatie opstart, kjrijg ik gelijk een foutmelding.
Prettig weekend,
MJ.

he
door henkhh - Oct 11, 2015 om 14:49
174 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook eens hier het programma bestaat al jaren, gebruikte het vroeger op de Atari ST veelvuldig.

http://gfabasic32.blogspot.nl/p/about.html

Misschien is het iets voor u.

ra
door raw - Nov 23, 2015 om 19:58
23 Antwoorden / 13 Vragen

Aan mjvanderwerf,

Lang geleden heb ik eveneens met de Commodere C64 in Basic geprogrammeerd.
Zelf heb ik Dosbox geinstalleerd (www.dosbox.com) en daarin kan je met GW-Basic aan de slag.