mahadma
door mahadma May 1, 2014 om 11:18
Computers & telefonie

Beperkte Internet toegang

Ik gebruik Tele2 wat bij mij goed werkt. Echter bij een korte uitval (wat een keer kàn gebeuren) wilde ik meeliften op een Ziggo signaal van één van de buren. Ik kreeg de code's (nummers) maar zodra ik daarop mijn WiFi instel, krijg ik de melding in het verbindingsscherm: "Beperkte toegang", maar geen verbinding. Weet iemand of ik wat fout doe of is dit een andere beperking?

Vast dank voor de antwoorden.

3371 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - May 1, 2014 om 11:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mahadma,

Kan zijn dat je een onjuist wachtwoord hebt ingevoerd.
Even controleren voor de zekerheid.

En/of Start - Uitvoeren: typ ipconfig/renew- Enter

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 1, 2014 om 15:49
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gaat het om Windows 8?

mahadma
door mahadma - May 1, 2014 om 16:09
11594 Antwoorden / 51 Vragen

@lekkerisdat,

nee, vista.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 1, 2014 om 17:06
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Na een aantal keer de code verwijderen en opnieuw in te voeren heb je de kans dat het opeens gewoon werkt. Mits het signaal goed is en je de juiste code hebt (laatste lijkt mij overigens wel het geval).
Het werkt totdat je opnieuw opstart, dan begint het weer opnieuw. (althans mijn ervaring onder W8).

Terwijl het bij tablets en telefoons gewoon in één keer werkt.

robdeweijer
door robdeweijer - May 2, 2014 om 11:14
19 Antwoorden / 1 Vragen

Het Ziggo signaal is een hotspot dat alleen toegankelijk is voor andere Ziggo klanten die hun eigen modem ook als hotspot beschikbaar hebben gesteld. Als Ziggo klant kan je dan met je tabletr, smartphone of laptop inloggen bij alle andere Ziggo hotspots met een wachtwoord dat hoort bij je eigen modem.
Klanten van andere providers kunnen er dus niets mee/

mahadma
door mahadma - May 2, 2014 om 11:46
11594 Antwoorden / 51 Vragen

Klanten van andere providers kunnen er dus niets mee/

Dank je wel, ik ga een andere oplossing zoeken.

mahadma
door mahadma - May 2, 2014 om 12:37
11594 Antwoorden / 51 Vragen

Via een hotspot een (nood)connectie met de buren gemaakt.
De resultaten:
Signaalsterkte = goed, download = 2.86, upload = 1.88, ping = 19.

Zij dit normale waarden of hebben de buren een slakken snelheid?

mahadma
door mahadma - May 3, 2014 om 13:23
11594 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb nu wel een werkend alternatief bij uitval, niet snel, maar het werkt wel.

Dank voor alle meedenkers. Fijn weekend.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 3, 2014 om 16:16
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=robdeweijer schreef op vrijdag 2 mei 2014, 11:14]Klanten van andere providers kunnen er dus niets mee.

Incorrect, wanneer je beschikt over de codes kun je er logischerwijs altijd gebruik van maken. Aangezien het dan buiten jouw eigen provider omgaat.
Overigens codes mag je eigenlijk niet weggeven aan derde, koppelverkoop daarentegen is ook verboden in Nederland, trekt Ziggo zich dan ook weer niets van aan..

[quote=mahadma schreef op vrijdag 2 mei 2014, 12:37]Zijn dit normale waarden of hebben de buren een slakken snelheid?
Snelheid is juist.

Hotspots zijn gescheiden van het wifi-signaal van de buren. Je hebt dus bij Ziggo jouw eigen wif-signaal *en* die van de hotspots (beide 'n ander ip-adres). Hun eigen wifi-signaal is uiteraard veel sneller. Overigens bij het gebruik van hotspots weet je eigenlijk niet of je wel hun modem gebruikt, kan zomaar ook van de buren daarnaast zijn.

(bovenstaande is uiteraard alleen van toepassing indien je een wifi-modem hebt van Ziggo en je de hotspots hebt aanstaan, voordat iemand mij weer komt verbeteren ;-))

pi
door pieterwolters - May 3, 2014 om 16:35
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ziggo doet niet aan koppelverkoop.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 3, 2014 om 16:37
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 3 mei 2014, 16:35]Ziggo doet niet aan koppelverkoop.
Vertel mij dan maar hoe ik enkel en alleen internet kan afnemen bij Ziggo.

mahadma
door mahadma - May 3, 2014 om 16:41
11594 Antwoorden / 51 Vragen

Wonend in het uiterste zuiden wilde "men" mij ook Ziigo en Essent in de maag splitsen. Alleen dan moet ik mijn huis inrichten qua plaatsing tv aansluiting die ik niet wil terwijl tele 2 probleemloos alle vrijheid bood.

macwouter
door macwouter - May 3, 2014 om 17:55
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=robdeweijer schreef op vrijdag 2 mei 2014, 11:14]Het Ziggo signaal is een hotspot dat alleen toegankelijk is voor andere Ziggo klanten die hun eigen modem ook als hotspot beschikbaar hebben gesteld. Als Ziggo klant kan je dan met je tabletr, smartphone of laptop inloggen bij alle andere Ziggo hotspots met een wachtwoord dat hoort bij je eigen modem.
Klanten van andere providers kunnen er dus niets mee/
.

Wat een onzin.

diumenge
door diumenge - May 3, 2014 om 18:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=robdeweijer schreef op vrijdag 2 mei 2014, 11:14]Het Ziggo signaal is een hotspot dat alleen toegankelijk is voor andere Ziggo klanten die hun eigen modem ook als hotspot beschikbaar hebben gesteld. Als Ziggo klant kan je dan met je tabletr, smartphone of laptop inloggen bij alle andere Ziggo hotspots met een wachtwoord dat hoort bij je eigen modem.
Klanten van andere providers kunnen er dus niets mee/

Zeg dan niets...

macwouter
door macwouter - May 3, 2014 om 18:20
825 Antwoorden / 9 Vragen

Ik denk dat de buurman van mahadma teveel met zijn codes strooit max 2 apparaten.

mahadma
door mahadma - May 3, 2014 om 18:27
11594 Antwoorden / 51 Vragen

@Macwouter,

A: het betreft een buurvrouw.
B: ze heeft alleen haar pc er op staan en daarnaast is het een reserve in geval van uitval van mijn aansluiting. Hij staat dus niet permanent op de buuraansluiting.

Verder iedereen nogmaals dank en een goed weekend.

macwouter
door macwouter - May 4, 2014 om 17:36
825 Antwoorden / 9 Vragen

Oke u ook een fijn weekend en geen dank. Maar nu toch even het volgende. Uw buurvrouw heeft nog meer voor u in petto. Omdat u pal naast haar woont kunt u ook meeliften met haar thuisnetwerk door middel van de WAP2 wachtwoord.Als u gaat zoeken op u PC naar netwerken kom je haar vast tegen onder het netwerk van Ziggo met een aantal cijfers erachter bijv, Ziggo6457654l-5G. Mocht ze daar geen zin in hebben wat heel begrijpelijk is moet u gaan zoeken naar een netwerk met alleen ZIGGO zonder cijfers en de code (geen WAP2) van je buurvrouw gebruiken. De wifi hotspot code is 2 delig dat wil zeggen de eerste regel bestaat uit een aantal letters en de tweede regel zijn cijfers.

mahadma
door mahadma - May 4, 2014 om 19:13
11594 Antwoorden / 51 Vragen

Voor alle duidelijkheid: ik gebruik normaal mijn privé aansluiting. De buurvrouw heeft alleen haar pc op haar aansluiting staan en heeft alleen aan mij de code's gegeven, zodat als ik storing zou hebben, ik toch nog iets heb om noodzakelijke dingen te kunnen regelen. maar ik heb in het afgelopen jaar maximaal 2 uur geen internet gehad, dus dàt valt ook wel mee, maar reserve is altijd prettig.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 5, 2014 om 17:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 3 mei 2014, 16:35]Ziggo doet niet aan koppelverkoop.
Ga je mijn vraag nog beantwoorden?