mr
door mrbeun Oct 23, 2007 om 22:10
Computers & telefonie

Boot disk failure windows xp

hallo..,

heb onlangs windows xp opnieuw geinstaleerd maar nu wil windows alleen
opstarten als de windows cd in de cdrom is,haal ik de cd eruit krijg ik
de melding "boot disk failure instert system disk "in de bios staan de
boot opties 1st hd en 2nd cdrom, daar ligt het niet aan ,heb al fixboot
en fixmbr geprobeerd ..helpt allemaal nx..wie weet hier de antwoord op.

824 13 Rapporteer

labswans
door labswans - Oct 23, 2007 om 22:18
1918 Antwoorden / 10 Vragen

heb wat gevonden :

Het kan zijn dat een van de opstartbestanden NTLDR,NTDETECT.COM of BOOT.INI beschadigd of corrupt is.

Brandt de onderstaande iso op cd.Je weet hoe een iso te branden,als image of opgeslagen project,dus niet uitpakken.

http://tinyempire.com/notes/files/fixntldriso.zip

Voor op diskette.

http://tinyempire.com/notes/files/fixntldr.exe

Het bestand pakt zichzelf uit naar een diskette.

Afhankelijk op welke partitie\schijf Windows staat,kun je uit een van de eerste 8 opties kiezen.

Mocht dit niet werken,dan bootcfg /rebuild vanuit de herstelconsole.

Uitleg herstelconsole
http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Bootcfg onder punt 8.
http://support.microsoft.com/kb/330184/nl

bron http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1245352

labvswans

labswans
door labswans - Oct 23, 2007 om 22:25
1918 Antwoorden / 10 Vragen

als het niet goed werkt kan u ook echt schoon beginnen door de harde schijf te formateren , zorg wel voor een opstartdiskette om uw systeem op te starten ( http://www.bootdisk.com/ ) Test eerst of hij goed uw systeem opstart tot en met a:\

Daarna kan u uw schijf formateren  ( zorg wel dat de partities verwijderd zijn )

Daarna kan u uw harde schijf gebruiken om windows xp te installeren.

Daarna moet u van uw probleem af zijn lijkt mij

labswans

audb
door audb - Oct 24, 2007 om 13:02
1668 Antwoorden / 5 Vragen

enkele tips:

fdisk /mbr schrijft een nieuwe opstart

start > uitvoeren sfc /scannow deze test of je bestanden nog goed zijn.

norton partion magic 8 > tools PQ boot voor windows

fi
door filepoper - Oct 24, 2007 om 13:23
3 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk voor de zekerheid met Partion magic opstartdiskettes of de Partitie waarvan je probeert op te starten wel Primaire en Active is.

johanpc
door johanpc - Oct 24, 2007 om 13:44
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Die melding krijg ik ook heel af en toe en asl ik enter geef gaat hij toch door.

Komputer is pas nieuw ehn door de winkel geinstalleerd en ik kan in de bios niks vreemds ondekken dus misschien winxp foutje?

pieger
door pieger - Oct 24, 2007 om 15:39
7 Antwoorden / 0 Vragen

Is het een echte windows Xp? of een door een meegeleverde fabrikant?
Ik zie dit probleem vaker bij pc's waar door de fabrikant een service pack 2 versie standaard is meegeleverd.
waneer je dan een servicepack 1 wilt installeren, krijg je deze melding.

Het volgende kan u proberen te doen:
1: slipstream cd maken met de nieuwste service packs erin.
2: Opnieuw de schijf volledig formateren ( uitleg, plaats de windows xp cd, kies opstarten vanaf cd-rom, kies daarna Fdisk, wis de partities, en maak ze opnieuw aan ( dit is simpel te volgen allemaal in de menu's ), waneer er opnieuw partities aangemaakt zijn, we gaan uti van 1 partitie, installeert u daar windows op, volg alle stappen.
Zodra u het hele proces doorlopen bent, maakt u als eerste weer verbinding met internet ( virusscanner nog niet installeren! (
Ga gelijk naar Windows Update en download daar de nieuwste service packs, en installeer deze volgens microstof, ben er bijna zeker van dat uw kompjoetur weer als een zonnetjuh gaat draaien.

audb
door audb - Oct 24, 2007 om 16:01
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://www.schoonepc.nl/instal/bootcd.html

vr1944
door vr1944 - Oct 25, 2007 om 11:49
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo

Zet in het bios cdrom op  1 en hdd op 2.Start je pc met de windows XP cd rom in het systeem.Je kunt nu 2 dingen proberen.Of je start van de cdrom en voert een installatie waarbij je de vorige installatie overschrijft,of laat de PC gewoon doorstarten en kijkt of ie de hd nu wel vind .Het kan ook zo zijn dat je HD kaduk is

gsm
door gsm - Oct 25, 2007 om 23:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het probleem kan heel goed in de MBR zitten.
Windows XP verandert namelijk iets aan aan de Master Boot Record, waardoor veel restore pogingen na de reboot stranden.
U kun vanuit de herstel console een fixmbr commando proberen.

Opmerking:
Van bepaalde restore CD's kan na een eerste mislukking het commando fdisk /mbr gegeven worden.

U moet anders booten van een Windows XP setup CD.
Na het laden van de eerste bestanden en stuurprogramma's kiest u R (repareren). Dan geeft u nog als systeemnummer het getal 1 en op de vraag wat het wachtwoord van de administrator drukt u op Enter.
Tenslotte komt u in de Herstelconsole, waar u het commando fixmbr kunt uitvoeren.
Daarna nog het commando exit uitvoeren, waarna de PC opnieuw gestart wordt.

Groet,
GSM

fi
door filepoper - Oct 26, 2007 om 08:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

"heb al fixboot en fixmbr geprobeerd"

Lezen is moeilijk voor gsm

keessie1
door keessie1 - Oct 26, 2007 om 12:10
138 Antwoorden / 9 Vragen

<H1>Goeie vraag !!</H1>

gsm
door gsm - Oct 26, 2007 om 19:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Blijkbaar heb ik het weer eens te laat gemaakt...
Blijft nog over chkdsk /R vanuit de herstelconsole.

Hopende dat ik hier niet weer overheen gelezen heb, verblijf ik,

Hoogachtend,
GSM

gsm
door gsm - Oct 28, 2007 om 15:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als het nog niet opgelost is, dan kunnen deze hint misschien nog helpen:

Herstelconsole commando's: fixboot, of fixpart.

Controleer eerst (als het een IDE configuratie betreft) de IDE jumpers.
Gebruik alleen een 80 draads UDMA kabel met Master (zwart), Slave (Grijs) en Mobo (blauw) stekkers.
Zet de jumpers op alles drives op CS (cable Select).
Sluit de harddisk aan op de zwarte connector (Master).
Zorg dat de kabelstekkers goed aangedrukt zijn.

Maak het systeem zo simpel mogelijk door de harde schijf als enige IDE device aan te sluiten.

Reset de BIOS (batterij losnemen) en stel de Defaults in.
Reset de hardware: Stroomsnoer losnemen en een paar keer op de AAN/UIT knop drukken.

Groet,
GSM