rs
door rsmeenk Oct 23, 2006 om 21:53
Computers & telefonie

Branden van dvd

Ik heb een philips + en - brander. Ik heb een lg dvd - recorder die beide soorten dvd's moet kunnen afspelen.Als ik een film met mijn nero 6.6.0.1.6 brandprogramma een + of - dvd heb gebrand herkent de lg recorder de schijf niet en moet ik hem controleren.Als ik de film op een dvd rewritable brand herkent de recorder de schijf wel.Als ik dan de film via de rewritable op een recordable brand, + of - maakt dan niet uit, herkent de recorder de schijf wel.Kan ik op een eenvoudiger manier dvd's branden dan de manier die ik nu moet toepassen?

309 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 23, 2006 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij DVD+/-RW gaat het inderdaad veel beter tussen verschillende apparaten. DVD+/-R moet je finaliseren, met als gevolg dat er niks meer op geschreven kan worden. Ik gebruik mede daarom veruit het meest RW vergeleken met R.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2006 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de dvd wel gefinaliseerd toen je hem had gebrand?
Andere reden waarom die anders niet werkte is er eigenlijk niet, omdat hij later weer wel een dvd van het zelde merk kan lezen.
Kan dus niet aan de firmware liggen van de dvdspeler, maar op de wijze van instellingen hoe hij is gebrand.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2006 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg niet de keuzemogelijkheid om de dvd te finalizeren Volgens mij is dat niet de oorzaak want als ik een dvd rewritable gebruik als bron hoef ik de dvd recordable niet te finalizeren om hem af te kunnen spelen op mijn recorder.Gebruik ik daarentegen de originele film als bron herkent de recorder de dvd niet