cees60
door cees60 Oct 1, 2015 om 19:46
Computers & telefonie

Camera op desktop gaat automatisch aan bij opstarten.

Sinds vanavond gaat mijn Trust webcam welke via usb op mijn desktop is aangesloten automatisch aan. Tot gisteren gebeurde dat alleen maar als ik Sjype gebruikte. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan voorkomen (zonder het apparaat los te koppelen?).
Skype heb ik zo ingesteld dat dit programma niet automatisch opstart bij Windows.
Alvast dank.

3414 11 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 1, 2015 om 20:24
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk eens wat er allemaal mee opstart ook qua services.

diumenge
door diumenge - Oct 1, 2015 om 20:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt er inderdaad op alsof er iets mee opstart, wat je liever niet zou hebben. Recent iets geïnstalleerd, rare sites bezocht of rare e-mails ontvangen?

costnix
door costnix - Oct 2, 2015 om 12:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik hang altijd iets over mijn webcamera heen, als ik hem niet gebruik. Je weet nooit wie er stiekum meekijkt.

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2015 om 12:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De mijne heeft een klepje, waarmee je de camera kan afschermen.

ro
door ron530 - Oct 2, 2015 om 13:25
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als eerste toch maar loskoppelen want een webcam gaat niet spontaan aan omdat die door een programma aangestuurt wordt.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Oct 2, 2015 om 13:49
174 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=costnix schreef op vrijdag 2 okt 2015, 12:01]Ik hang altijd iets over mijn webcamera heen, als ik hem niet gebruik. Je weet nooit wie er stiekum meekijkt.

Wat doe je dan aan de microfoon? Ondanks het afschermen van de camera kan men nog steeds meeluisteren

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2015 om 13:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 2 okt 2015, 13:25]Als eerste toch maar loskoppelen want een webcam gaat niet spontaan aan omdat die door een programma aangestuurt wordt.
Een webcam gaat juist wél aan door een programma, spontaan aan gaan zonder programma dat is vreemd. Ik neem aan dat je dat ook bedoelde.

Als TS dus geen programma open heeft staan dat de camera inschakelt, dan zou het wel eens iets kunnen zijn dat stiekem op de achtergrond draait.

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2015 om 15:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo cees60,

Klik op Start.
Uitvoeren
Typ msconfig
Klik op tabblad Opstarten
Kijk of er een vinkje voor je webcam staat. Zo ja, weghalen.

.....Sinds vanavond gaat mijn Trust webcam welke via usb op mijn desktop is aangesloten automatisch aan. .....
Zou je ppk systeemherstel eens kunnen proberen.
Kun je altijd weer terugdraaien als het niet helpt.

Suc6

cees60
door cees60 - Oct 2, 2015 om 15:45
362 Antwoorden / 216 Vragen

Aan allen,

Dank voor de snelle reakties. Heb het advies van edrick3 uitgevoerd en probleem is opgelost.

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2015 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@cees60,

Mooi zo.
Bedankt voor het terugmelden.

Goed weekend.

costnix
door costnix - Oct 5, 2015 om 23:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@alfaromeo
Die heb ik ook afgedekt en bij proefnemingen heb in k geconstateerd, dat ook het geluid niet mer werd doorgegeven.