gt
door gtvspc Sep 26, 2008 om 03:01
Computers & telefonie

CanalDigitaal zet klanten ongevraagd over op duurder abonnement

Bij CanalDigitaal (digitale satelliet-TV) zijn meedere abonnementen mogelijk. Van goedkoop naar duur: settopbox, basispakket, familiepakket, entertainmentpakket en nog een paar.

Als je nu een b.v. een familiepakket hebt is het sinds een tijdje mogelijk om een tweede smartcard met settopbox voor €1/maand erbij te nemen voor een tweede televisie. Die mogelijkheid is er nog steeds.

Allemaal goed en wel. Nu is er sinds kort een optie bijgekomen: als je een familie- of entertainmentpakket hebt kan je een tweede kaart met respectievelijk een familie- of entertainmentpakket erop krijgen voor €2,50 per maand. Heel leuk natuurlijk.

Nu komt de clou. CanalDigitaal is iedereen met een familiepakket en een tweede kaart met settopbox brieven gaan sturen: de tweede kaart krijgt automatisch een upgrade naar het familiepakket en zal voortaan €2,50 per maand in plaats van €1 kosten. Als je dit niet wilt en de oude situatie wilt behouden moet je een aangetekende brief sturen of anderszins contact opnemen!

Dit is mijns inziens compleet van de zotte, en volgens mij bij de wet ook domweg niet legaal. Stel je voor dat de kassière in de supermarkt wat extra boodschappen in je karretje zou duwen die je er zelf weer uit moet halen als je ze niet wilt hebben.

Met andere woorden, wie niet goed oplet krijgt ongevraagd een duurder abonnement in de maag gesplitst.

Op een ander forum (sat4all) loopt hier al een discussie over, en iemand aldaar heeft contact opgenomen met de redactie van Kassa. Echter, volgens de redactie van Kassa is dit alles geen probleem, want wanneer men contact zoekt met CanalDigitaal zal er een oplossing komen. Wie niet goed oplet.. heeft pech?

Als de redactie van Kassa hier geen probleem in ziet moet ik voortaan goed op gaan passen. Alle bedrijven kunnen dan iedereen nieuwe producten sturen, aanmelden voor extra bijlagen voor kranten etc. en de consument mag reageren als hij iets niet wil hebben. Dan krijgen we het druk!

De vraag, kort maar krachtig: hoe kàn dit?



578 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

eagleone2002
door eagleone2002 - Mar 25, 2009 om 21:34
13 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het ziet er naar uit dat CanalDigital mensen stilzwijgend overlaat gaan naar een nieuwer product met uiteraard meer kosten, echter laten ze dit wel weten, en krijg je de gelegenheid om te reageren.


Ik ga er ook vanuit dat niet alleen aangetekend de enige contact optie is, er zal zeker ook sprake zijn van een gratis manier zoals email of internet.


Ik geef je gelijk in je stelling dat Stel je voor dat de kassière in de supermarkt wat extra boodschappen in je karretje zou duwen die je er zelf weer uit moet halen als je ze niet wilt hebben.

Met andere woorden, wie niet goed oplet krijgt ongevraagd een duurder abonnement in de maag gesplitst.

Helaas gaat het tegenwoordig zo, je moet verdomd goed opletten met alles!!


Veel geluk

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer