springfield
door springfield Nov 14, 2007 om 22:05
Computers & telefonie

CD station verdwenen

Help!!!!! Opeens is van mijn computer het cd station (E-schijf) verdwenen.... Hoe dit kon gebeuren is niet zo belangrijk, WEL hoe ik het er weer op kan krijgen...... Help mij, aub.

1806 7 Rapporteer

trolline
door trolline - Nov 14, 2007 om 22:24
49 Antwoorden / 4 Vragen

Hoi,

Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Bij mij hielp bovenstaande 1 keer, maar het probleem kwam steeds terug en ik heb toen de stekker voorzichtig eruit gehaald die in de cd-rom stak, de brede stekker.

Toen voorzichtig met een kwastje schoongemaakt en er weer in gedaan, stevig aandrukken en de cd-rom was er weer en is er nu nog steeds.

Succes

springfield
door springfield - Nov 14, 2007 om 22:26
3 Antwoorden / 2 Vragen

dankjewel voor een supersnel antwoord, ik ga het meteen proberen!

Frans Jansen

freya
door freya - Nov 14, 2007 om 22:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo springfield,

Heb je al eens gecontroleerd of het DVD/CD station in apparaatbeheer wordt weergegeven? Ga naar Configuratiescherm -> Systeem -> tabblad: Hardware -> knop: Apparaatbeheer en kijk in de lijst bij DVD/CD rom stations (even op het plusje klikken dat er vóór staat).

Staat het DVD/CD station daar wèl in de lijst, eventueel met een geel
uitroepteken? Zoja, selekteer deze dan met de muis en klik op de <Del>-toets
om het station te verwijderen. Na het verwijderen, windows afsluiten en
de PC opnieuw opstarten. Als het goed is zal Windows het DVD/CD station
opnieuw herkennen en installeren.

m.vr.gr. Freya

gsm
door gsm - Nov 14, 2007 om 22:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Controlset001 is minder juist.
Het moet zijn (zie antw. trolline): CurrentControlSet

GSM

springfield
door springfield - Nov 14, 2007 om 22:56
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo, Freya

Jouw oplossing werkte maar gedeeltelijk..... mijn pc wou inderdaad het stuurprogramma installeren, en hij ging daarvoor zoeken in de voorgeconfigureerde mappen. Dit mislukte echter..... ik probeer nu één van de andere oplossingen. Toch bedankt, hoor!

Grts, Frans

gsm
door gsm - Nov 14, 2007 om 23:39
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er kunnen een paar oorzaken zijn:
Probeer de volgende acties:

1e (Dit geldt niet voor een laptop!)
Zet de PC uit en verwijder de netspanning (snoer er uit).
Druk een paar keer op de AAN/UIT knop op de voorzijde van de PC.
Sluit nu de netspanning weer aan en kijk of het CD-station terug is.

2e
Start REGEDIT
- Zoek de volgende sleutel (Bewerken en Zoeken):
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
- Controleer of in het rechter venster, bij (Standaard), Dvd-/cd-rom-stations staat.
- Verwijder hier in het rechter venster de regels waarin de Naam
UpperFilters of de naam LowerFilters voorkomt.
- Sluit REGEDIT
- Reboot het systeem

Waarschuwing:
Wees voorzichtig met REGEDIT en maak als het even kan eerst zelf een Systeemherstelpunt.

Tot slot kan er een kabel los zitten of het CD-station kan defect zijn.

Succes!
GSM

springfield
door springfield - Nov 14, 2007 om 23:42
3 Antwoorden / 2 Vragen

ONVOORSTELBAAR! Het station is er weer, zoals vanouds. Als er behoefte aan bestaat, mogen jullie met zijn drieën onder een lekkere, WARME douche. Nogmaals bedankt.