fr
door frankellen Apr 21, 2008 om 11:04
Computers & telefonie

Computer loopt vast met vista

hallo,

de nieuwe computer van mijn ouders loopt steeds vast (alles bevriest) met vista.

de computerwinkel zei dat het aan de printer lag dus een nieuwe printer geinstalleert maar dit heeft niet geholpen.

weet iemand hier een oplossing voor?

alvast bedankt.

met vriendlijke groeten

[verwijderd door redactie]

790 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 21, 2008 om 11:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou wel handig zijn het probleem even iets uitgebreider te vertellen c.q. uit te leggen. Hier kan ik niets mee. Loopt hij bijv. vast tijdens opstarten, tijdens printen, tijdens.... etc etc. Doet niets het meer, kun je bijv. nog wel.... etc etc. Wat deed je toen hij vastliep etc etc. Reageert hij nog wel op Ctrl+Alt+Del  etc. etc.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2008 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

De Aldi verkocht een tijdje geleden een PC met 1028 Mb geheugen, eigenlijk voor Vista te weinig zoals ik uit de MS-info las.

Kan het zijn dat u ook wat te weinig geheugen in uw PC heeft zitten?
De oplossing is dan eenvoudig; gewoon wat geheugen erbij laten prikken.

Ook kan het zijn dat er continu een aantal programma's op de achtergrond meedraaien die ook geheugen gebruiken.
Een handig programma'tje is dan --Startup-Inspector--- waarmee dit bevenstaande makkelijk is te kontroleren en waarbij men onnodig meedraaiende programma's ook kunt uitvinken.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Apr 21, 2008 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had hetzelfde probleem, eke 2 minuten liep alles vast, om gek van te worden, alleen vista opnieuw laten installeren door de verkoper heeft na veel gedoe, wat 2 maanden duurde, de oplossing gebracht, succes!

ve
door verwijderd - Apr 21, 2008 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Enkele antwoorden zijn al gegeven. Minimaal 2 Gb intern geheugen bij Vista. Vista opnieuw installeren of herstellen. Is het probleem trouwens al van begin af aan ? Bij te weinig geheugen heb je ook kans dat de computer updates aan het ophalen is, laat hem gewoon eens een half uurtje vast staan en kijk of hij het dan weer doet. Haal hem eens los van internet, wat gebeurt er dan ? Blijft de cursur wel knipperen ? Start hem eens op in veilige modus, wat doet hij dan ?

Ik wacht je resultaten af.

ve
door verwijderd - Apr 21, 2008 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

nieuwe computer eerst update bij windows incl. de nieuwe vista SP1, daarna pas gebruiken en de printer erop instaleren anders doet die het niet!  update via "windows update" van vista

ve
door verwijderd - Apr 21, 2008 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

frankellen@ NIETS maar dan ook niets zelf doen. U stelt dat het een nieuwe PC is en dus heeft de winkelier/leverancier er voor te zorgen, gratis en voor niets, dat alles werkt zoals verwacht mag worden!!!! Met alles wat u zelf doet loopt u kans recht op garantie of naleving van de wettelijke consumentenbescherming te verspelen. Zie:

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

 en voor toelichting:

www.consuwijzer.nl

http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828

GarantievolgensKassa

ve
door verwijderd - Apr 21, 2008 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan het zijn dat u ook wat te weinig geheugen in uw PC heeft zitten?
De oplossing is dan eenvoudig; gewoon wat geheugen erbij laten prikken.

Inderdaad, Vista werkt pas prettig met 2 of meer GB geheugen. Echter, te weinig geheugen zorgt er voor dat een pc trager gaat werken, dit zorgt er NIET voor dat een pc vast slaat......

ve
door verwijderd - Apr 21, 2008 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dit boevenstaande klopt allemaal in het geval de computer niet vastloopt door b.v. software die je er zelf hebt opgezet. In dat geval heeft het namelijk helemaal niets met garantie te maken.

Mijn tip, na jaren computereparaties. PC inschakelen, en dan verder niets doen behalve af en toe de muis even bewegen en kijken of hij dan ook vast loopt. Zo minimeer je de kans dat het door bepaalde software wordt veroorzaakt.

Loopt hij dan toch vast, dan tip ik op een slechte geheugenmodule, of een slecht kontakt tussen een geheugenmodule en het moederbord.

In dat geval. Terug naar de winkel.

Maar zoals boven ook al een gezegd. Meer info is echt noodzakelijk om er eventueel iets zinnigs over te zeggen.

gegroet,

Ryan

ve
door verwijderd - Apr 21, 2008 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je je PC ook eens opgestart ZONDER je printer eraan gekoppeld ??

En eventueel ook andere externe apparaten
(Harde schijf, USB sticks, webcam etc., etc.)

P.s.: Dit is mijn eerste bericht

ve
door verwijderd - Apr 21, 2008 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Ettelijke keren is de PC teruggebracht naar de leverancier. Uiteindelijk mocht ik een nieuwe uitzoeken met enige bijbetaling, omdat het ook een duurdere computer was. Nu zijn er geen problemen meer. Probeer of uw leverancier dezelfde service biedt. Sukses.

ve
door verwijderd - Apr 22, 2008 om 11:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ook nog kan zijn is dat er software op geinstalleerd is die niet werkt onder Vista en dat ik namelijk. Ook steeds vastlopen en softwware verwijderd en werkt als een tierelier en natuurlijk minstens 2 GB geheugen voor Vista, al hoeft dat niet direct de reden te zijn dat hij vastloopt, maar inderdaad erg traag is, waar door hij vast kan lopen

ve
door verwijderd - Apr 22, 2008 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, Vista is en blijft toch een beetje een dood paard... Het begon ooit met de ramp die Windhoos 95 en daarna 98 heette en heeft zich uiteindelijk ontpopt als Vista. Aan dat dode paard hebben ze een paar extra benen gehangen, een extra accu eronder geschroefd, een zadel erop geplempt, maar hij rijdt nog steeds niet. Tja, met een verkeerde basis.... Ik heb nog nooooooooooit een programma gezien waar zoveel aan mankeerde... Als 't een auto was, was ie totall loss!!
Maar goed, daar heb je als gebruiker met een vastlopende computer natuurlijk ook niets aan.
Bedenk, dat printen ALTIJD veel van je comp. vergt. Als je een progr. als Zone-Alarm erop hebt: kijk dan eens naar het onderdeel VSMON.exe. Dat VREET geheugen. Probeer ook alle programma's die opstarten en die niets met Vista zelf te maken hebben, te beëindigen. Kijk in Taakbeheer hoeveel de processor gebruikt en kijk vooral ook eens naar het wisselgeheugen. Cache is erg belangrijk voor je snelheid!

ve
door verwijderd - Apr 22, 2008 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

de computer loopt tijdens het computeren vast. maakt niet uit wat er op gedaan wordt.  alt+ctrl+del werkt dan ook niet.

je moet de computer weer resetten dan doet hij het weer

hopelijk heb  je hier meer van om mij te helpen.

bedankt

[verwijderd door redactie]