el
door elsroos Sep 30, 2014 om 11:24
Computers & telefonie

Computermuis hapert

de muis van mijn computer gaat steeds meer haperen. het is er een op stroom, dus ligt het niet aan een batterij. wat kan ik er aan doen? of moet ik gewoon een nieuwe kopen. het merk is Dell, dus wel een goede dacht ik. hoe oud hij is weet ik niet meer.

4789 9 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Sep 30, 2014 om 11:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Voor 10,- euro koop je een nieuwe. Heb je er soms nog eentje met een balletje?

el
door elsroos - Sep 30, 2014 om 11:36
36 Antwoorden / 28 Vragen

nee niet met een balletje. ik volgens mij heb je niet veel aan die goedkope dingen toch?

aaltje888
door aaltje888 - Sep 30, 2014 om 11:37
20 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt ook altijd even kijken of het probleem echt bij de muis ligt? Eerst een andere muis proberen en als het aan de muis ligt kun je een nieuwe kopen?

costnix
door costnix - Sep 30, 2014 om 23:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U heeft blijkbaar een optische muis. Het schoonblazen van het oog van de muis zou het probleem moeten oplossen.

aurora1
door aurora1 - Sep 30, 2014 om 23:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kan het eventueel aan een te gladde ondergrond liggen?

costnix
door costnix - Oct 1, 2014 om 00:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ook een spiegelend oppervlak (laklaag) kan dit probleem verooorzaken.

door 1953 - Oct 1, 2014 om 03:51
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 30 sep 2014, 11:26]Voor 10,- euro koop je een nieuwe. Heb je er soms nog eentje met een balletje?

Met een balletje is verleden tijd.

door 1953 - Oct 1, 2014 om 03:54
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Voor ca. € 10,00 een Logitech M185 (rood).

Als uw muis Wi-Fi 2.4 MHz is, dan kan het zijn dat u de batterij(en) vervangt.

royhier
door royhier - Oct 1, 2014 om 10:52
14 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals al genoemd, maak het laseroog eens schoon, kan best een haartje voor zitten of zo. Kijk ook eens naar het oppervlak waarover je "muist". Op een tafel waaraan je ook eet etc is de kans groot dat de ondergrond vies is en daardoor wordt de werking ook verstoord.

Wat is in uw beleving "haperen"? Het zou ook kunnen dat de laptop druk bezig is op de achtergrond en daardoor af en toe alle processortijd opeist. Dan kan het ook zijn dat de muis schokkerig beweegt of niet te gebruiken is.
Dan ligt het dus niet aan de muis zelf.