be
door bewindvoerders Mar 3, 2012 om 20:08
Computers & telefonie

Contact met bewindvoerdersvereniging C & F

Geachte Mijnheer Mevrouw.

Met grote belangstelling hebben wij als bestuur uw uitzending over de werkzaamheden van bewindvoerder Henk Hilhorst.

Eens te meer blijkt weer dat er veel te laat aan goede wetgeving, controle en handhaving is begonnen.

Opleidings eisen zijn absoluut noodzakelijk en we zijn het er mee eens dat de nieuwe wet nog veel hiaten vertoont.
Toch is het een grote verbetering. De huidige wetgeving is veel te summier.

Om van kwaliteitseisen in de huidige wetgeving maat niet te spreken. Die staan er in de huidige wetgeving niet. Het is dus goed dat hier naar gekeken wordt.

Wij staan als vereniging achter de opstelling van Tweede Kamerlid Jeroen Recourt.

Echter, hij zou onze vereniging moeten kennen. Alle rondschrijven van de Bewindvoerdersvereniging C & F gaan in CC naar de kamer. Dan weet hij ook dat onze vereniging als enige beroepsvereniging (er zijn er drie) de clienten van de leden ook als lid toelaat.

Dat doen wij juist om meer controle uit te kunnen oefenen op de rekeningen van de clienten. De clienten van onze leden kunnen desnoods een keer per jaar hun rekening door het bestuur laten controleren. Als er aanleiding voor is dan zal het bestuur een extern onderzoek gelasten. en eventueel overgaan tot het nemen van discipinaire maatregelen.

Wij als vereniging stellen het verplicht dat de bewindvoerder een relevante opleiding heeft. Tevens moet de Bewindvoerder een VOG kunnen overleggen.
Ook een BTWnr., een inschrijving bij de KvK en een bedrijfs WA en een beroepsaansprakelijkheidsverzekering zijn bij onze vereniging een vanzelfsprekendheid.

Het is evident dat een vereniging met een taak- en doelstelling als de onze een klachtencommissie en een klachtenreglement heeft. Onze voorzitter van de klachtencommissie is dan ook volstrekt onafhankelijk.
Hij is geen lid van de vereniging.

Welke eisen zouden wij nog meer aan onze bewindvoerders moeten stellen?
U kunt tijdens kantooruren contact met ons opnemen:

2303 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 3, 2012 om 20:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bewindvoerders,

Je hebt het relaas nu op het openbare forum van Kassa geplaatst bij Vraag & Beantwoord.
Wil je de redactie van Kassa bereiken, dan kun je dit (beter) doen door bv. de knop Contact onderaan deze pagina te gebruiken.
Ik zou dus zeggen: even kopiëren en plakken.

Met vr.gr.

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2014 om 20:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@cocosmacroon

Ik denk niet dat wij hier veel kunnen met uw lange relaas.

Ga naar het Juridisch Loket in uw gemeente, kijk op Google voor het adres, en laat u helpen.

cocosmacroon
door cocosmacroon - Oct 3, 2014 om 10:05
4 Antwoorden / 2 Vragen

wil iedereen waarschuwen
anno 2014 is hij nog steeds bezig
hier onder mijn mail naar de gemeente Hilversum en mn advocaat
hier mijn relaas

Goedendag

Wij hebben tel. contact gehad over het beschermde bewind voering van

[edit-redactie]

Zon 3 jaar geleden heb ik aangeklopt bij de schuldhulp verlening

nav belasting problemen.

Ben toen na het kennismaking gesprek de schuldhulpverlening ingegaan

bij de kredietbank nederland.

Ik had geen problematische schulden en is het met een middellijke traject

opgelost.

de tijd dat ze alle schulden bijmekaar hadden en aangschreven heeft een klein jaar

geduurd en heb in die tijd met de kredietbank geld weten te sparen en is er

door middel van een sanerings credit een afkoop regeling getroffen met de

schuldeisers.

Waarna alles is afgekocht is en betaald

Daarvoor moet ik 3 jaar lang €47,00 elke maand betalen aan de kredietbank.

en daarna ben ik heerlijk schuldvrij nieuwe start nieuw leven.

2 jaar later begin dit jaar werd mij door M. Spitshoven van de kredietbank verteld dat de

gemeente Hilversum stopt met de kredietbank en dat het over genomen werd

door een ander bedrijf nml. hbcm te laren.

Er werd mij ook medegedeeld dat ik 1 keer pmnd dan mijn leefgeld zou krijgen.

Vond dat lastig en was bang dat ik de laatste 2 weken ofzo van de maand elke keer weer

zonder geld zou komen te zitten.

Toen werd mij voorgesteld om dan in een beschermings bewind te aanvragen

dan zou alles bij hetzelfde blijven alleen de post zou dan naar hbcm gestuurd worden

zodat ze de rekeningen etc helemaal uit handen zou nemen.

Daar alles was geregeld en alle betalingen al een hele lange tijd zonder

problemen verliep bij en via de kredietbank.

Had ik daar geen bezwaar tegen, leek me ook wel fijn ff.

Alle geneuzel rekeningen geregel etc zou dan uit mijn handen genomen worden.

En zag dat dus wel zitten.

Nog een ruim jaar te gaan geen zorgen, met alles loop ik keurig op tijd bij.

Nergens achterstanden geen schulden.

Had zelfs zo,n €40/€60,00 elke maand speling bedoel na mn leefgeld en vaste

betalingen hield ik dat over.

In de praktijk werd dat besteed aan reisgeld ivm bezoek internist umc

daar ik een cronische ziekte heb.

zit ook in de wao.

We hadden ook afgesproken dat alles bij het oude zou blijven.

zou mijn eigen bank houden zodat ik oa medicijnen via ideal kon blijven

kopen en betalen, mijn hobby kon blijven doen daar heb ik ook ideal voor nodig.

Hebben we allemaal afgesproken tijdens een gesprek bij mij thuis.

Heb ook en map mijn boekhouding met contracten correspondentie afrekeningen

brieven vele jaren mijn belasting aangiftes compleet met bonnetjes.

overeenkomst correspondentie contract met en van de kredietbank

[edit - redactie] vroeg of hij die map mee mocht nemen naar de zaak

zodat hij het op zn gemakje kon lezen uitzoeken.

Ik had daar geen bezwaar tegen en heb hem die map met persoonlijke papieren meegegeven

in de vooronderstelling dat hij het dan sneller met de kredietbank die overstap kon maken.

alle contracten papieren met betrekking van mijn schuldsanering zat ook in die map.

aldus geschiede.

Nu zijn we een paar maanden verder

en is mijn leven een puinhoop.

Mijn eigen bank is aangeschreven en opgeheven.

Krijg de afgelopen maanden weer aanmaningen incasso kosten boze

bedreigende telefoontjes van mijn energie leveranciers.

daar zat ook een eindafrekening bij en ik heb[edit-redactie]verschillende keren

gevraagd om dat te regelen en te betalen.

bedoel als ik ze bel kan ik afspreken om het over 2 mnd met mn vakantie geld te betalen.

kan hij het helemaal.

Maar er werd niet geregeld tot ik zelf een aanzegging kreeg tot afsluiting

dat ik alleen kon voorkomen om de openstaande rekening te betalen

of me aan te melden bij de schuldhulpverlening .

mn broek zakte af

daar zit ik al bijna 2 jaar in.

Heb toen contact opgenomen met [edit-redactie] en die zei dat er geen geld was.

Ik vertelde dat ik dat raar vond want alles loopt al 2 jaar als een zonnetje.

Hij zei dat het even duurt voor dat alles in gestabiliseerd.

Ik liep dus ook een maand energie achter en mijn eindafrekening was nog steeds niet geregeld

en inmiddels met incasso kosten verhoogd.

Ik had al 2 jaar geen aanmaning meer gezien.

Mijn huis is gerenoveerd heb tijdelijk een paar maanden in een leenhuis gewoond.

door mijn contacten met iemand van dudok is mij ook door diegenen verteld

dat mijn huur te laat betaald werd maar doordat ik in de schuldhulpverlening zat

er geen actie op werd ondernomen.

vond dat raar omdat mijn huur al 2 jaar op dezelde dag betaald werd en dat was

altijd voor de nieuwe maand nu werd het in of halverwege de volgende maand betaald.

ook hier is een achterstand.

Ook hierop heb ik vragen gesteld waarop het antwoord weer was er is geen geld.

waarop ik mijn zorgen uite want al 2 jaar loopt alles als een zonnetje.

Nu blijkt dat men na de eerste betaling van mijn inkomen naar de hbcm.

eerst de kosten voor de intake €468,88 heeft verrekend en ook zijn vergoeding

gelijk van mijn wao laat betalen.

zodat er dus te weinig geld is om mijn vaste lasten te betalen.

er word dus niet gewacht tot de bb heb betaald maar liever mijn huur gas en licht

vooruit schuiven.

Heb hier ook mijn verontwaardiging geuit hierover.

Moest toen ook tijdelijk mijn huis uit ivm de renovatie.

Heb toen een voorschot gehad van [edit-redactie] wat we zouden

verrekenen met de vergoeding die ik zou krijgen van de woningbouw.

vol verbazing zag ik dat hij het de volgende maand al van mijn wao verrekende

waardoor ik weer niet al mij vaste lasten kon betalen.

heb hierover geklaagd en het is wel weer terug gestort maar toch.

Ik heb de schrik inmiddels goed te pakken.

Lees ook op mijn maandelijkse overzicht dat ze mijn gemeentelijke belasting

over 2012 hebben betaald.

waarop ik ze onmiddelijk heb gebeld om te melden dat het fout zat en het al betaald was.

werd gewoon afgepoeierd met de mededeling dat als de gemeente dat zegt het ook zo is.

Ik bleef volhouden dat het wel betaald is en dat ze dat kunnen zien in de betalingen die

de kredietbank heeft gedaan.

Later kreeg ik een mail met sorry ,het is terug gestort

(zie bijgevoegde mail)

Heb inmiddels al vele malen verzocht om mijn post die hij ontvangen heeft naar mij

door te sturen na inzage.

en ook verzocht om de map met documenten terug te geven.

(zie mails)

na diverse telefonische en mail verzoeken daarom krijg ik

mijn post niet en is mijn map opgeschoond.

Ben hierdoor erg geschokt dat hij mijn map met persoonlijke

administratie brieven herinneringen etc gewoon zonder overleg

toestemming heeft opgeschoond.

denk dat hij daarbij bedoelt digitaal opgeslagen gescand en de rest origineel

heeft weggegooid

had inmiddels besloten om juridische hulp te zoeken en via google

kwam ik wat horror verhalen tegen en zelfs een uitzending van kassa

aan hem gewijd

schokkend en herkenbaar.

http://www.gezond24.nl/tv-uitzending/g24_iv_7830/Dieper-in-schulden-door-slechte-bewindvoerder

Ook las ik op een site dat de bedragen die in rekening word gebracht

de vergoeding is die er gevraagd mag worden voor een gezin/echtpaar

en niet voor een alleenstaande

image

Er is door de woningbouw vereniging Dudok inmiddels een schadevergoeding/verhuis vergoeding

overgemaakt.

moet mijn hele huis daarmee doen schilderen laminaat lampen alles moet gedaan worden.

nu willen ze maar €250.00 overmaken want ze gaan eerst ff een berekening maken.

Heb ze duidelijk proberen te maken dat er niets te berekenen valt want alles loopt

al een lange tijd goed.

nu loop ik rond in een kaal huis mn droomhuis is een nachtmerrie geworden.

en de wetenschap dat er met mij misschien vele in hetzelfde schuitje varen

vraag ik me ook af waarom de gemeente Hilversum met hem in zee is gegaan.