va
door vazoem Jan 15, 2014 om 11:49
Computers & telefonie

Defecte telefoon bij Vodafone

Ik heb een vrij duur 2 jarig abonnement bij Vodafone en met een Nokia Lumia 800 en heb me daarbij extra verzekerd. Na iets minder dan anderhalf jaar begon mijn telefoon rare mankementen te vertonen en ineens was hij uitgevallen en niet meer op te laden (verschillende opladers geprobeerd). Vlak voor dit probleem had mijn accu al wat problemen met snel leeg zijn en nooit volledig meer te kunnen opladen maar tot 50%.

Ik heb deze naar de Vodafone winkel gebracht (begin september) en zij hebben deze weggestuurd ter reparatie naar een bedrijf dat heet Dynafix Repair. Na 2 weken kon ik hem ophalen. Het probleem zou verholpen zijn. Helaas kwam het probleem weer terug.

Een paar weken later heb ik hem weggestuurd omdat mijn mobiel toen maar een paar uur aan kon staan. Ik heb geteld en letterlijk na 4 keer te hebben gekeken op mijn telefoon en 3-4 uur aan te hebben gestaan viel deze al uit. Dus weer naar Vodafone gebracht, weer naar Dynafix Repair en weer na 2 weken telefoon terug. Ik kreeg hem terug met het bericht: "klacht niet geconstateerd". Dus er was niks gedaan.

Ik heb het een paar dagen aangekeken maar het probleem deed zich nog steeds voort. Dus heb ik hem toch weer gestuurd naar Vodafone voor reparatie. Kennelijk konden ze nu wel een probleem constateren want ze hebben dit keer iets vervangen waarna mijn mobiel het voor een tijdje weer goed deed.

Maar helaas in november ging het weer mis en kreeg ik mijn mobiele telefoon niet meer aan. Ben ik voor de 4e keer naar Vodafone gegaan voor een reparatie en ben ik weer voor 2 weken mijn mobiel kwijt geweest. Dit maar hebben ze een compleet nieuw moederbord erin gezet waarvan ze verwachten dat het opgelost is.

En een paar dagen nadat ik hem terug kreek ging mijn mobiel weer dood en was niet maar aan te zetten. Dus ik heb gevraagd om een nieuwe telefoon. Zeker omdat de fabrieksgarantie loopt tot in januari en het inmiddels eind december was.

Na 2 weken te hebben gewacht kreeg ik bericht terug van Vodafone. Dit verzoek tot leveren van vervangende telefoon is geweigerd omdat er recent een nieuw moederbord in is gezet. Deze zogeheten 'swap' betekent dat het praktisch gezien een nieuwe telefoon is en ik opnieuw minimaal 3-4 keer de reparatiecyclus door moet lopen.

Dan nu de vraag waarom ik dit online zet. Ik ben ontzettend boos geworden dat dit niet is geaccepteerd en dat ik nu opnieuw mijn telefoon voor reparaties moet terugsturen terwijl hetzelfde probleem nog steeds plaats vind. Het feit dat een moederbord
niet de oplossing was wil toch zeggen dat er iets anders mis was met de telefoon en dat ik niet opnieuw hoef te beginnen met te bewijzen dat er echt iets mis is met de telefoon? En waarom doen ze uberhaupt moeite om eerst een nieuw moederbord te plaatsen en geven ze niet direct een nieuwe telefoon?

Maar gedurende die weken kon ik alleen een oud vervangend mobieltje krijgen zonder internet van Vodafone. Dus heb ik zelf een oud mobieltje, die ik nog had liggen, tevoorschijn gehaald waar nog net enkele internetacties mee gedaan kunnen worden. Dit is een Nokia Xpress Music 5800 symbian en niet geschikt voor de recente applicaties en websites. Dus de 4 reparaties en de aanvraag voor een nieuwe telefoon hebben minimaal 10 weken in beslag genomen waarbij ik niet volledig gebruik heb kunnen maken van mijn Vodafone abonnement. Kan ik hiervoor vergoeding vragen?

IK ben een beetje ten einde raad. Dus wat kan ik nu het beste doen?
Alvast dank voor jullie hulp

4654 9 Rapporteer

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Jan 16, 2014 om 11:45
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vazoem,

wat zonde dat uw telefoon zo snel leeg ging en mankementen vertoonde na anderhalf jaar!
In samenwerking met Dynafix willen we graag de toestellen repareren en als een klacht niet opgelost is na meerdere reparaties voor hetzelfde probleem, gaan we meestal over op vervanging van het toestel.

In uw geval is bij de laatste reparatie het moederbord vervangen. Helaas mocht dit ook niet baten, maar dit lijkt op een ontzettend ongelukkig toeval. Als dit moederbord onverhoopt ook gebreken vertoont, dient Dynafix dit eerst te onderzoeken om vast te stellen waardoor dit gebrek is ontstaan.
Er dient namelijk uitgesloten te worden dat het door gebruikersschade (val-, vocht-, druk- of stootschade) is ontstaan.
Als een defect aan eenzelfde toestel (met hetzelfde IMEI nummer en moederbord) 2 maal wordt vastgesteld, dan wordt er pas overgegaan tot een toestel-swap. Ikzelf ben geen monteur, maar ik hoop dat u begrijpt dat een onderdeel vervangen eerst wordt geprobeerd in plaats van nieuwe toestellen weg te geven bij een defect. Een nieuw moederbord is vrijwel altijd een geslaagde reparatie, helaas was dit bij u niet het geval en toonde ook dit moederbord gebreken.

Kunt u mij een e-mail sturen met uw klantgegevens? (Klantnummer, telefoonnummer, adres, geboortedatum, reparatienummer(s) en de laatste 4 cijfers van uw rekeningnummer).
Stuur deze, met als onderwerp Kassa || Vazoem | Lumia 800 naar webcare.nl@vodafone.com.
Vermeld daarin waarvan u geen gebruik hebt kunnen maken en voor hoelang. Ik kan u nog niks beloven maar ik wil graag kijken wat ik voor u kan betekenen mbt uw onbruikbare abonnement.

Met vriendelijke groet,

Mitch
Vodafone,
24/7 Web Crew

va
door vazoem - Jan 17, 2014 om 11:58
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=vodafonewebcare schreef op donderdag 16 jan 2014, 11:45]Beste vazoem,

wat zonde dat uw telefoon zo snel leeg ging en mankementen vertoonde na anderhalf jaar!
In samenwerking met Dynafix willen we graag de toestellen repareren en als een klacht niet opgelost is na meerdere reparaties voor hetzelfde probleem, gaan we meestal over op vervanging van het toestel.

In uw geval is bij de laatste reparatie het moederbord vervangen. Helaas mocht dit ook niet baten, maar dit lijkt op een ontzettend ongelukkig toeval. Als dit moederbord onverhoopt ook gebreken vertoont, dient Dynafix dit eerst te onderzoeken om vast te stellen waardoor dit gebrek is ontstaan.
Er dient namelijk uitgesloten te worden dat het door gebruikersschade (val-, vocht-, druk- of stootschade) is ontstaan.
Als een defect aan eenzelfde toestel (met hetzelfde IMEI nummer en moederbord) 2 maal wordt vastgesteld, dan wordt er pas overgegaan tot een toestel-swap. Ikzelf ben geen monteur, maar ik hoop dat u begrijpt dat een onderdeel vervangen eerst wordt geprobeerd in plaats van nieuwe toestellen weg te geven bij een defect. Een nieuw moederbord is vrijwel altijd een geslaagde reparatie, helaas was dit bij u niet het geval en toonde ook dit moederbord gebreken.

Kunt u mij een e-mail sturen met uw klantgegevens? (Klantnummer, telefoonnummer, adres, geboortedatum, reparatienummer(s) en de laatste 4 cijfers van uw rekeningnummer).
Stuur deze, met als onderwerp Kassa || Vazoem | Lumia 800 naar webcare.nl@vodafone.com.
Vermeld daarin waarvan u geen gebruik hebt kunnen maken en voor hoelang. Ik kan u nog niks beloven maar ik wil graag kijken wat ik voor u kan betekenen mbt uw onbruikbare abonnement.

Met vriendelijke groet,

Mitch
Vodafone,
24/7 Web Crew

Zojuist is mij een coulance aanbod gedaan door Vodafone waarbij ik 1 maand 50% korting krijg plus een additionele 100mb voor die maand zodat ik alle applicaties weer kan downloaden. Jullie begrijpen dat 1 maand 50% korting een belachelijk aanbod is terwijl ik voor 92 dagen (ik heb het geteld) mijn telefoon al kwijt ben geweest, niet meegerekend de dagen dat ik thuis met een kapotte telefoon zat en nog niet hebben gebracht naar de winkel voor reparatie. En die 100mb is ook een stom aanbod want ik heb ondertussen al 4 keer al mijn applicaties opnieuw moeten downloaden in de tussentijd. Ik zou gek zijn als ik dit aanbod accepteer als een fatsoenlijke compensatie voor de overlasten.

Maar dat is niet de reden waarom ik een bericht hier heb geplaatst. Wat ik niet kan begrijpen is waarom een nieuw moederbord wordt aangezien als een nieuwe telefoon binnen Vodafone. Als ik het bovenstaande bericht begrijp dan zou een swap van moederbord 99% van de problemen oplossen. Ik denk dat zojuist is aangetoond dat mijn probleem in die 1% zit waarbij een moederbord wissel niet heeft geholpen. Waarom moet ik dan toch opnieuw terugkomen om mijn telefoon te laten repareren en waarom is mijn verzoek voor telefoonwissel desalniettemin afgewezen? Ik begin opnieuw in jullie ogen terwijl ik geen 100% nieuwe telefoon heb. De procedures en de beredeneringen kloppen niet in mijn ogen.

Ik ben benieuwd wat de andere leden van de kassa website hiervan vinden.

Groeten,
Vazoem

sk
door skipperstyle - Jan 28, 2014 om 23:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit komt mij wel heel erg bekend voor.

Ik heb zelf een HTC one waarvan het microfoon defect is.
Dit toestel is voor de 4de keer met het zelfde mankement kapot gegaan.

Ik heb op 5 januari met Vodafone contact opgenomen en aangegeven dat ik zoals de spelregels bij hun zijn een ander toestel wil.
Ik kreeg te horen dat er binnen 5 dagen contact met mij opgenomen zou worden.
Ik had op de 6de dag maar zelf gebeld en er werd mij verteld dat ik het moest afwachten omdat het erg druk op de desbetreffebde afdeling is.
Daar had ik ook aangegeven dat zij mij beter op een ander nr konden bellen ivm defecte microfoon.
Ik werd dus de volgende dag gebeld (tijdens het rijden) omdat het microfoon defect is moest ik eerst een headset vinden voor dat ik iemand te woord kan staan.
Ik nam alvast op en had na +/- 4 a 5 sec me headset zover, op het moment dat ik mijn headset in had hoorde Ik dat er net was opgehangen...

Waarna ik het onderstaande mailtje kreeg:

Geachte mevr. XxX, Na aanleiding van uw melding over uw htc one toestel stuur ik u deze email. Helaas is de coulanceswap aanvraag afgewezen, dit omdat het toestel in de laatste reparatie iRMAVODA1131XXXX is omgeruild. Oud Imei 354436055XXXX03 nieuw Imei 3544XXXX7XX1404. Uw toestel

Vervolgens direct vodafone gebeld en die wisten mij te vertellen dat er genoteerd stond dat ik niet had opgenomen.
En dat er een nieuwe case aangemaakt zal worden en dat ik het maar weer moest afwachten.(16 januari onder tussen)

De afgelopen dagen heb ik Vodafone meerdere keren gebeld en kreeg telkens te horen dat de afdeling die dit afhandeld het ontzettend druk heeft en dat zij alleen per mail te bereiken zijn en dus niet telefonisch.(wat mij ook erg onwaarschijnlijk lijkt)

26 januari had ik weer gebeld en gevraagd naar de status de call center medewerker wist mij te vertellen dat er in hun systeem door de desbetreffende afdeling (ik weet niet hoe die afdeling heet) een notitie is gemaakt dat als ik bel de mail zou moeten laten zien waarin staat dat ik een nieuw toestel zou krijgen.
Ik heb aangegeven dat ik nooit een mail heb gehad of gezegd had dat ik een mail heb gehad.
Maar dat dit door een callcentermedewerker mij telefonisch is toe gezegd.
Ik kreeg van de Callcentermedewerker te horen dat ik de volgende terug gebeld zal worden.

27 januari weer gebeld ivm geen contact er werd mij verteld dat ik de volgende dag terug gebeld zal worden.

28 januari weer gebeld er werd mij verteld dat zij tot 20:00 werken en dat ik vandaag nog terug gebeld zou worden en anders morgen (de 29ste)

Ik heb ook al meer als een week terug een mail gestuurd naar https://www.vodafone.nl/feedback/
Hier krijg ik ook geen reactie op.

Ik ben radeloos, wat kan ik nog doen??!!

tijger1
door tijger1 - Jan 29, 2014 om 00:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hier zal zich dan ook wel weer een web care medewerker melden die het vervelend voor u vindt en vraagt om de gegevens en het voor u gast uitzoeken,

En dan krijgt u ook een flut aanbod zoals de topic starter.

Waarom gaan jullie niet naar een normale provider?

sk
door skipperstyle - Jan 29, 2014 om 00:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

Haha ja weet ik t, ik had dit ook niet verwacht.
Ik weet wel dat als dit niet naar behiren word opgelost er eental VF abbo's zullen sneuvelen

l.
door l.gill - Oct 16, 2014 om 11:08
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan de tekst van deze mevrouw letterlijk overnemen. Bij mij gaat het om een Nokia 920. Precies dezelfde procedure heb ik doorlopen. Nu zit ik in de face van coulance. Het moederbord van de telefoon is ook vervangen. Twee uur later (na ontvangst) was de telefoon dood; deed niets. Ik wacht nu al acht dagen op een antwoord van Vodafone. Heb de helpdesk al meerdere malen gebeld; wordt vaak op een onbeschofte manier aan een kant gezet. “U hoort van ons, kan ik nog iets voor u doen? Prettige dag verder!”. Van de ellende heb ik maar een ander toestel gekocht om alsnog te kunnen bellen. Ik heb een abonnement met toestel. Mijn toestel heeft het nu voor de vierde keer begeven. Steeds moet ik mijn gegevens weer opslaan en een ander toestel gebruiksklaar maken. Ik heb bewust voor een toestel gekozen met bepaalde functionaliteiten. In 2014 heb ik gemiddeld vier keer tien dagen niet gebruik kunnen maken van deze functionaliteiten. Ik kan alleen vanuit de Cloud werken. De ellende is onderhand bijna niet meer te overzien. De opgelopen schade die ik nu heb, is te droevig voor woorden. Vodafone maakt er op dit gebied een potje van. Ik heb vaker een Nokia gehad; ze zijn zeer betrouwbaar. Mijn laatste toestel was een lumia 900. Bij elk product kan het eens mis gaan. Vodafone slaat volledig de plank mis. Daar ik zeven jaar geleden in een zelfde situatie zat bij T-Mobile; weet ik dat het anders kan. Ik kreeg binnen twee dagen een ander toestel; wat zeg ik: de opvolger van het toestel dat ik had. Bovendien kreeg ik voor een maand korting op mijn abonnement. Zo kan het ook.

l.
door l.gill - Oct 16, 2014 om 11:16
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=skipperstyle schreef op dinsdag 28 jan 2014, 23:39]Dit komt mij wel heel erg bekend voor.

Ik heb zelf een HTC one waarvan het microfoon defect is.
Dit toestel is voor de 4de keer met het zelfde mankement kapot gegaan.

Ik heb op 5 januari met Vodafone contact opgenomen en aangegeven dat ik zoals de spelregels bij hun zijn een ander toestel wil.
Ik kreeg te horen dat er binnen 5 dagen contact met mij opgenomen zou worden.
Ik had op de 6de dag maar zelf gebeld en er werd mij verteld dat ik het moest afwachten omdat het erg druk op de desbetreffebde afdeling is.
Daar had ik ook aangegeven dat zij mij beter op een ander nr konden bellen ivm defecte microfoon.
Ik werd dus de volgende dag gebeld (tijdens het rijden) omdat het microfoon defect is moest ik eerst een headset vinden voor dat ik iemand te woord kan staan.
Ik nam alvast op en had na +/- 4 a 5 sec me headset zover, op het moment dat ik mijn headset in had hoorde Ik dat er net was opgehangen...

Waarna ik het onderstaande mailtje kreeg:

Geachte mevr. XxX, Na aanleiding van uw melding over uw htc one toestel stuur ik u deze email. Helaas is de coulanceswap aanvraag afgewezen, dit omdat het toestel in de laatste reparatie iRMAVODA1131XXXX is omgeruild. Oud Imei 354436055XXXX03 nieuw Imei 3544XXXX7XX1404. Uw toestel

Vervolgens direct vodafone gebeld en die wisten mij te vertellen dat er genoteerd stond dat ik niet had opgenomen.
En dat er een nieuwe case aangemaakt zal worden en dat ik het maar weer moest afwachten.(16 januari onder tussen)

De afgelopen dagen heb ik Vodafone meerdere keren gebeld en kreeg telkens te horen dat de afdeling die dit afhandeld het ontzettend druk heeft en dat zij alleen per mail te bereiken zijn en dus niet telefonisch.(wat mij ook erg onwaarschijnlijk lijkt)

26 januari had ik weer gebeld en gevraagd naar de status de call center medewerker wist mij te vertellen dat er in hun systeem door de desbetreffende afdeling (ik weet niet hoe die afdeling heet) een notitie is gemaakt dat als ik bel de mail zou moeten laten zien waarin staat dat ik een nieuw toestel zou krijgen.
Ik heb aangegeven dat ik nooit een mail heb gehad of gezegd had dat ik een mail heb gehad.
Maar dat dit door een callcentermedewerker mij telefonisch is toe gezegd.
Ik kreeg van de Callcentermedewerker te horen dat ik de volgende terug gebeld zal worden.

27 januari weer gebeld ivm geen contact er werd mij verteld dat ik de volgende dag terug gebeld zal worden.

28 januari weer gebeld er werd mij verteld dat zij tot 20:00 werken en dat ik vandaag nog terug gebeld zou worden en anders morgen (de 29ste)

Ik heb ook al meer als een week terug een mail gestuurd naar https://www.vodafone.nl/feedback/
Hier krijg ik ook geen reactie op.

Ik ben radeloos, wat kan ik nog doen??!!

l.
door l.gill - Oct 16, 2014 om 11:17
4 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=skipperstyle schreef op dinsdag 28 jan 2014, 23:39]Dit komt mij wel heel erg bekend voor.

Ik heb zelf een HTC one waarvan het microfoon defect is.
Dit toestel is voor de 4de keer met het zelfde mankement kapot gegaan.

Ik heb op 5 januari met Vodafone contact opgenomen en aangegeven dat ik zoals de spelregels bij hun zijn een ander toestel wil.
Ik kreeg te horen dat er binnen 5 dagen contact met mij opgenomen zou worden.
Ik had op de 6de dag maar zelf gebeld en er werd mij verteld dat ik het moest afwachten omdat het erg druk op de desbetreffebde afdeling is.
Daar had ik ook aangegeven dat zij mij beter op een ander nr konden bellen ivm defecte microfoon.
Ik werd dus de volgende dag gebeld (tijdens het rijden) omdat het microfoon defect is moest ik eerst een headset vinden voor dat ik iemand te woord kan staan.
Ik nam alvast op en had na +/- 4 a 5 sec me headset zover, op het moment dat ik mijn headset in had hoorde Ik dat er net was opgehangen...

Waarna ik het onderstaande mailtje kreeg:

Geachte mevr. XxX, Na aanleiding van uw melding over uw htc one toestel stuur ik u deze email. Helaas is de coulanceswap aanvraag afgewezen, dit omdat het toestel in de laatste reparatie iRMAVODA1131XXXX is omgeruild. Oud Imei 354436055XXXX03 nieuw Imei 3544XXXX7XX1404. Uw toestel

Vervolgens direct vodafone gebeld en die wisten mij te vertellen dat er genoteerd stond dat ik niet had opgenomen.
En dat er een nieuwe case aangemaakt zal worden en dat ik het maar weer moest afwachten.(16 januari onder tussen)

De afgelopen dagen heb ik Vodafone meerdere keren gebeld en kreeg telkens te horen dat de afdeling die dit afhandeld het ontzettend druk heeft en dat zij alleen per mail te bereiken zijn en dus niet telefonisch.(wat mij ook erg onwaarschijnlijk lijkt)

26 januari had ik weer gebeld en gevraagd naar de status de call center medewerker wist mij te vertellen dat er in hun systeem door de desbetreffende afdeling (ik weet niet hoe die afdeling heet) een notitie is gemaakt dat als ik bel de mail zou moeten laten zien waarin staat dat ik een nieuw toestel zou krijgen.
Ik heb aangegeven dat ik nooit een mail heb gehad of gezegd had dat ik een mail heb gehad.
Maar dat dit door een callcentermedewerker mij telefonisch is toe gezegd.
Ik kreeg van de Callcentermedewerker te horen dat ik de volgende terug gebeld zal worden.

27 januari weer gebeld ivm geen contact er werd mij verteld dat ik de volgende dag terug gebeld zal worden.

28 januari weer gebeld er werd mij verteld dat zij tot 20:00 werken en dat ik vandaag nog terug gebeld zou worden en anders morgen (de 29ste)

Ik heb ook al meer als een week terug een mail gestuurd naar https://www.vodafone.nl/feedback/
Hier krijg ik ook geen reactie op.

Ik ben radeloos, wat kan ik nog doen??!!

l.
door l.gill - Oct 20, 2014 om 20:42
4 Antwoorden / 0 Vragen

Van een helpdeskmedewerker kreeg ik het advies om een mail te sturen naar Vodafone/helpdesk.
Nu krijg ik van Vodafone te horen dat mijn coulance is omgezet in een klacht; "U moet nu helaas 30 dagen wachten op een antwoord". Iedere helpdesk-medewerker maakt er een eigen verhaal van. Het is altijd weer verkeerd begrepen door een ander. Ook als ik om een schriftelijke bevestiging vraag van de afspraak, krijg ik deze niet. "Dat doen wij niet; ik heb het voor u genoteerd". Dat dit nog mogelijk is in 2014. Dit heb ik nog nooit mee gemaakt.