po
door polleket Aug 24, 2010 om 17:06
Computers & telefonie

Dekamobiel

We hebben sinds een maand of twee 2 abonnementen via Dekamobiel. Nu doet het probleem zich voor (sinds begin augustus, in juni speelde het probleem al gedurende drie dagen) dat je wel smsjes kunt sturen, maar niet ontvangen. Bij de helpdesk is het probleem bekend, maar 'er kan momenteel niets aan gedaan worden'. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Moet ik tot sint juttemis zitten wachten totdat het probleem is opgelost? Intussen maken we veel meer kosten dan normaal; mijn kinderen hebben in het buitenland gezeten en we moesten nu via telefoontjes contact houden, wat toch een stuk duurder is. Bovendien zijn er natuurlijk ook smsjes gestuurd die nooit zijn aangekomen.
graag een advies!

Groetjes, Pol

4328 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 24, 2010 om 17:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Dat is voor straf, als je niet genoeg boodschappen doet sluiten ze je half af ;-)

Dit stond op hun site: --Storing DekaMobiel
De storing rondom DekaMobiel is opgelost. Dit betekent dat alle opwaarderingen vanuit de DekaMarkt filialen weer verlopen zoals zij moeten......--Dekamobiel

Ze hebben het over opwaarderen maar wellicht is hiermee jouw probleem nu dan ook opgelost ?

Succes,

ve
door verwijderd - Aug 24, 2010 om 17:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

polleket

Advies: Ik zou niet nalaten om de extra kosten die je hebt moeten maken op de provider te verhalen. Per slot leveren zij een deel van de afgesproken dienst niet. Bovendien geldt hier het adagium: wie niet vraagt die niet wint.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2010 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

polleket

aanvulling:

Mocht deze provider een vergoeding afwijzen, dan kun je altijd nog een klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie in Den Haag. In die klacht kun je ook een eis tot vergoeding opnemen.

Nogmaals sukses, ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2010 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je m.i. concreet kunt claimen is de kosten van de verstuurde sms-en die nooit aankwamen. Moeilijkheid daarbij is dat het niet jouw kosten waren. Kosten van in plaats daarvan gevoerde gesprekken lijken mij niet te claimen, het is je eigen keuze om al dan niet te bellen. Begrijp me goed, ik weet momenteel als geen ander hoe vervelend het is als smsjes niet of (veel) te laat aankomen. Er staat alleen nooit in de voorwaarden dat een sms gegarandeerd aankomt. De Algemene Voorwaarden stellen zelfs voorop dat "DekaMarkt kan derhalve niet garanderen dat de diensten via DekaMobiel altijd beschikbaar zijn of goed worden afgewikkeld.".

ve
door verwijderd - Aug 25, 2010 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor jullie reacties. Het claimen van gemaakte kosten zal wel niet zo gemakkelijk zijn, want moeilijk te bewijzen.
Inmiddels is er niets gebeurd, behalve dat er wat reacties van de helpdesk komen die niet op het probleem ingaan.Zo wordt ons uitgelegd hoe je vanuit en naar het buitenland kunt bellen etc., terwijl duidelijk is uitgelegd dat er alleen problemen zijn met het ontvangen van smsjes - ook hier in Nl trouwens.
Misschien gewoon tijd om dekamobiel gedag te zeggen?

Pol van Driel

ve
door verwijderd - Aug 26, 2010 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

polleket

Dat voornemen lijkt me gezien de problemen niet onverstandig.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2010 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hé, zowaar...

vanochtend dan toch een berichtje dat men eraan werkt én meteen weer smsjes ontvangen van de technische dienst (niet de gemiste smsjes; die zullen wel verloren zijn gegaan) én een tientje beltegoed! Als de problemen zijn opgelost, weliswaar na een maand, voel je je als mensch toch weer vergevingsgezind - als het tenminste binnenkort niet weer gebeurt.
Dank voor het meedenken.

Pol

ve
door verwijderd - Sep 21, 2011 om 03:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook 2 kaarten van dekamobiel en allebei zijn nu 3 weken op noodoproep
en ja verzonden sms jes die ik ooit verzonden heb zijn nooit aangekomen bij de andere
kan ik dit claimen ?
dekamobiel is echt k.....zooi

ve
door verwijderd - Sep 21, 2011 om 06:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

ed_verhoeff schreef op woensdag 21 sep 2011, 03:04: ik heb ook 2 kaarten van dekamobiel en allebei zijn nu 3 weken op noodoproep
en ja verzonden sms jes die ik ooit verzonden heb zijn nooit aangekomen bij de andere
kan ik dit claimen ?
dekamobiel is echt k.....zooi

Heb je onderstaande al geprobeerd:

1. Wat moet ik doen als ik constant de melding "alleen noodoproepen" in mijn telefoon heb staan?
Deze melding kan een aantal redenen hebben. U kunt het volgende proberen:
Handmatig het netwerk selecteren:
- Zoek in uw toestel naar de functie: "Netwerk selecteren"
- Kies vervolgens "handmatig netwerk selecteren"
- Kies daarna DekaMobiel of Vodafone

Als u de melding "alleen noodoproepen" heeft gekregen nadat u in het buitenland bent geweest:
- Zoek in uw toestel naar de functie "Diensten"
- Kies "Roamingdiensten DekaMobiel"
- Selecteer mode: manueel
- Selecteer mode: nationaal
- Zet het toestel uit en weer aan
- Zoek in het menu naar de functie "Diensten"
- Selecteer mode automatisch

De simkaart wordt hierna bijgewerkt. Het kan zijn dat u eerst het netwerk handmatig moet selecteren, zoals hierbven beschreven.
Heeft u nog steeds de melding "alleen noodoproepen"? Neem dan contact op via het contactformulier.