he
door hellenkok Jan 5, 2011 om 09:10
Computers & telefonie

Dongel

Hallo,
Ik heb voor 2 maand internet nodig in een vakantiewoning. Hoe werkt een dongel?
Heb je hier een abonnement voor nodig?
Heeft iemand ervaring?
Alvast bedankt !!!
Hellen

970 5 Rapporteer

rj
door rjw - Jan 5, 2011 om 09:14
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn ook prepaid dongles te krijgen. Weliswaar duurder in gebruik, maar omdat het maar voor een korte periode is lijkt me dat geen probleem.

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2011 om 09:16
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Een dongel is een klein apparaatje wat in je usb poort gaat met een simkaartje en via de provider of via abo of pre-paid je mogelijk maakt om internet te gebruiken op je pc/notebook. Let wel op je gebruik, want dit kan duur worden. Je kan kiezen voor een maximaal bedrag maar dan gaat je snelheid bij je plafond naar beneden. Laat je goed informeren.

freya
door freya - Jan 5, 2011 om 09:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En voor de duidelijkheid, ga dan ook géén YouTube filmpjes bekijken of internetradio beluisteren, want dan rijzen de kosten de pan uit.

Freya

freya
door freya - Jan 5, 2011 om 10:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

O, en ook niet even de laatste aflevering van je favoriete soap, via uitzending gemist, terug gaan kijken.....

Freya

goldenluck
door goldenluck - Jan 5, 2011 om 11:23
28 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb zelf de dongel van Simyo, dus prepaid. De dongel zelf kost in aanschaf € 35 ik zag op de website tijdelijk € 25 zoals hier te zien is
Dan kun je een strippenkaart kopen (op de website van Simyo) voor 10 dagen, die kost € 25 bovendien krijg je bij aanschaf van de dongel een webtegoed van € 10
Als je de eerste keer de dongel in je laptop steekt, wordt er een programmaatje op je computer geïnstalleerd, daar mee kun je dan het internet op. De snelheid van het internet is goed te noemen, je kunt zelf filmpjes op youtube en uitzending gemist kijken enz. Na het gebruik van 50 MB word de snelheid aanzienlijk minder, maar je hoeft nooit iets bij te betalen je kunt gewoon blijven internetten 24 uur lang. Ons bevalt de dongel erg goed, maar gebruiken hem alleen als we onderweg zijn, want thuis hebben we gewoon ADSL