ge
door geeta21 Jul 6, 2012 om 17:53
Computers & telefonie

Draadloos

Hoe krijg ik het symbool op mijn laptop terug waaraan ik kan zien of ik draadloos aan of uit heb?

1181 23 Rapporteer

ge
door geeta21 - Jul 6, 2012 om 18:01
69 Antwoorden / 30 Vragen

compaq hp vista home premium

rmtpistorius
door rmtpistorius - Jul 6, 2012 om 18:02
22 Antwoorden / 1 Vragen

graag zouden we willen weten wat voor laptop je hebt, maar het liefste het besturingssysteem van je laptop! anders kunnen we 10 oplossingen geven waarvan er maar één zal werken en is het gissen.

freya
door freya - Jul 6, 2012 om 18:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo geeta21,

Meestal brandt er dan op de laptop wel ergens een lampje....

m.vr.gr. Freya

ge
door geeta21 - Jul 6, 2012 om 18:05
69 Antwoorden / 30 Vragen

Iemand op de seniorenclub heeft het symbooltje rechts onder verwijderd. ik kon altijd zien wilan aan of wilan gedeactiveerd.

poltol
door poltol - Jul 6, 2012 om 18:08
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Klik met RECHTS onderin op de taakbalk.
Dan opent u de eigenschappen en dan kiest u Systeemvak en dan aanpassen.
Daar moet ergens een icoontje tussen staan die de door u gewenste info aangeeft.
Klik op dit icoontje en u kunt achteraan instellen hoe u het wilt hebben.
Zet het op weergeven.

Succes, poltol

rmtpistorius
door rmtpistorius - Jul 6, 2012 om 18:11
22 Antwoorden / 1 Vragen

Het volgende kan werken voor jou:

1. open configuratiescherm
2. ga naar "notificatie gebied iconen"
3. Kijk in de lijst of je de draadloze adapter ziet staan
4. Selecteer hierachter icoon en notificatie weergeven
5. druk op OK, nu moet het klaar zijn. Werkt dit niet? laat het even weten.

P.S. zelf draai ik een Engelse win 7, maar vista is niet veel anders, sommige menu's heten misschien net iets anders in het Nederlands dan wat ik hierboven heb genoemd.

ge
door geeta21 - Jul 6, 2012 om 18:19
69 Antwoorden / 30 Vragen

notificatie staat er niet bij. ik weet de andere naam niet

rmtpistorius
door rmtpistorius - Jul 6, 2012 om 18:26
22 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=geeta21 schreef op vrijdag 6 jul 2012, 18:19]notificatie staat er niet bij. ik weet de andere naam niet

Als je wilt kan ik je even snel helpen via teamviewer, het is namelijk niet moeilijk, alleen de vertaling weet ik zo 1,2,3 niet uit mijn hoofd.

Stuur me even een mailtje op info@computerservicebreda.nl dan kunnen we met teamviewer het probleem oplossen ( kost u niks ).

teamviewer is beschikbaar via teamviewer.com/NL

ge
door geeta21 - Jul 6, 2012 om 18:30
69 Antwoorden / 30 Vragen

poltol
als ik op de taakbalk en eigenschappen klik geeft hij aan: klok, volume netwek en energie. meer kueze is er niet.alles aangvinkt.

ge
door geeta21 - Jul 6, 2012 om 18:31
69 Antwoorden / 30 Vragen

ga even eten, tot straks!

rmtpistorius
door rmtpistorius - Jul 6, 2012 om 18:33
22 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=geeta21 schreef op vrijdag 6 jul 2012, 18:30]poltol
als ik op de taakbalk en eigenschappen klik geeft hij aan: klok, volume netwek en energie. meer kueze is er niet.alles aangvinkt.

staat uw draadloze adapter wel aan? als deze uitstaat via het knopje op uw laptop ( of toetsencombinatie ) dan staat draadloos netwerk er niet bij.

freya
door freya - Jul 6, 2012 om 18:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt mij niet verstandig om een 'vreemd' persoon, die je via een openbaar forum tegenkomt, toegang te verlenen tot je computer.....

En ook al ben je, wie je zegt dat je bent (computerservicebreda.nl), het is op dit forum niet toegestaan reclame te maken (op welke manier dan ook) voor je eigen toko.... (hoe goedbedoeld de aangeboden hulp ook is)

Freya

rmtpistorius
door rmtpistorius - Jul 6, 2012 om 18:43
22 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 6 jul 2012, 18:35]
Het lijkt mij niet verstandig om een 'vreemd' persoon, die je via een openbaar forum tegenkomt, toegang te verlenen tot je computer.....

En ook al ben je, wie je zegt dat je bent (computerservicebreda.nl), het is op dit forum niet toegestaan reclame te maken (op welke manier dan ook) voor je eigen toko.... (hoe goedbedoeld de aangeboden hulp ook is)

Freya

Noem je dat reclame maken? het is alleen een e-mail adresje. Het is dat TS geen contact info in het profiel had staan anders had ik die post uiteraard niet hoeven plaatsen ;)

En ja, vreemden niet in je pc laten ben ik helemaal met eens ;) alleen doen mensen dit dagelijks als ik bij hun aan huis kom, en dan kennen ze me alleen via het internet. Teamviewer is een uiterst veilige optie omdat toegang tijdelijk is en via hun server loopt ;) het is niet zo dat je je account gegevens prijs geeft ;)

Maar goed, tegenwoordig weet je niet meer wie je kunt vertrouwen. Wel jammer voor de mensen die echt iemand willen helpen zonder daarbij een eigen belang te hebben. ( uiteraard doet iedereen dat via dit fora maar het posten van berichtjes zonder foto mogelijkheid is traag en werkt niet altijd even makkelijk. )

rmtpistorius
door rmtpistorius - Jul 6, 2012 om 18:51
22 Antwoorden / 1 Vragen

Even wat on-topic info:

Misschien dat je er met deze link: KLIK uit kan komen, hier hebben gebruikers het probleem ook gehad, en opgelost.

Suc6

f.weele
door f.weele - Jul 6, 2012 om 19:15
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste geeta21, bedoel je soms het pictogram met de vier verticale balkjes, zoals op een mob. telefoon? Rechtsonder in de taakbalk staat een naar bovenwijzend driehoekje. Als je daar op klikt krijg je een klein venster. Klik op aanpassen en een groot venster opent zich waarin je kan instellen of je bepaalde pictogrammen wilt weergeven, verbergen of laten melden. Zoek hier het bovengenoemde pictogram en kilk op pictogram en meldingen weergeven. Bevestig onderin met OK.
Ik hoop dat dit is wat je bedoeld. Als je dit pictogram op je taakbalk heb staan en je zet het pijltje van je muisaanwijzer erop dan zie welke router je hebt en de melding "internettoegang". Klik je op dit pictgram dan opent zich een venster
m.b.t. de netwerken.
m.vr.gr.

ltmvz
door ltmvz - Jul 6, 2012 om 19:22
949 Antwoorden / 18 Vragen

Volgens mij zijn het 5 verticale balkjes, of heb ik zo'n superkrachtige verbinding?

f.weele
door f.weele - Jul 6, 2012 om 19:25
1085 Antwoorden / 27 Vragen

je hebt gelijk, dat krijg je als je slechtziend bent. Het eerste korte balkje is zo klein, dat ik het niet meer zie.
m.vr.gr

=ltmvz schreef op vrijdag 6 jul 2012, 19:22: Volgens mij zijn het 5 verticale balkjes, of heb ik zo'n superkrachtige verbinding?

ge
door geeta21 - Jul 6, 2012 om 20:04
69 Antwoorden / 30 Vragen

als ik op de toets linksboven druk brand hij blauw of rood. Voorheen zag ik altijd even een venstertje rechtsonder op het bureaublad wilan geactiveerd of gedeactveerd. In het systeemvak rects zag ik een klein antennetje met een rood kruisje er door of zonder kruisje naar gelang de verbinding.
Het is maar een klein probleempje maar het irriteerd als iets vier jaar het heeft gedaan en nu niet meer. Een onverlaat heeft het van menu start gehaald. Ik zoek hem op en laat het er dinsdaag weer opzetten. dan is hij nog niet jarig!!!!

(hij is pas in december jarig)

ge
door geeta21 - Jul 6, 2012 om 20:11
69 Antwoorden / 30 Vragen

Freya Ik moet je jammer genoeg gelijk geven wat overnemen van de computer betreft.Helaas zijn de tijden veranderd.
Vriendelijk groet: Geeta21 Iedereen bedankt voor de reacties!

gsm
door gsm - Jul 6, 2012 om 20:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wat er mist is de HP Wireless Assistant. Dat is een overbodig programma. Het is dus in principe helemaal geen gemis. Maar als je er aan gehecht bent, dan kan je het via HP zo weer downloaden en installeren.

Bij zowel Windows Vista als Windows 7 is HP Wireless Assistant reeds geïnstalleerd als onderdeel van de standaardimage van HP. De toepassing is echter ook beschikbaar voor Windows XP. Als de toepassing is verwijderd of het besturingssysteem is gewijzigd, adviseert HP om de toepassing, evenals de nieuwste drivers voor de draadloze netwerkapparaten voor uw model en besturingssysteem, opnieuw te downloaden en installeren.

Pictogram wordt niet weergegeven - Als de toepassing HP Wireless Assistant is geïnstalleerd maar de pictogrammen niet worden weergegeven, wijzig dan de instellingen met behulp van de volgende stappen.

Klik op Start , selecteer Configuratiescherm en selecteer Netwerk en internet .
Klik op HP Wireless Assistant om een venster te openen waarin alle geïnstalleerde draadloze apparaten worden weergegeven. De status van elk apparaat wordt weergegeven.
Klik op Eigenschappen en selecteer vervolgens de optie Pictogram van HP Wireless Assistant in het systeemvak weergeven .
Klik op Toepassen om de instelling te accepteren en het pictogram in het systeemvak weer te geven.

ge
door geeta21 - Jul 6, 2012 om 21:43
69 Antwoorden / 30 Vragen

bedankt! je hoort nog.

ge
door geeta21 - Jul 8, 2012 om 10:38
69 Antwoorden / 30 Vragen

Freya.
Ik heb systeemherstel uitgevoerd en alles is weer voor elkaar!

bedankt voor de moeite.

freya
door freya - Jul 8, 2012 om 11:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@geeta21:

Soms is systeemherstel inderdaad de makkelijkste oplossing. ;-)

Freya