ij
door ijzervreter May 29, 2012 om 22:35
Computers & telefonie

DVD afspelen in Griekenland

Beste mensen.

Ik heb laatst een DVD (die ik in Nederland had gebrand) aan iemand meegegeven die in Griekenland woont.
Nu zegt hij "Er staat niets op".
Kan dit te maken hebben met een ander TV systeem (Secam?) wat men daar heeft.
Waarop moet ik letten als ik een DVD voor Griekenland brand.

Met vr. groet.

464 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 29, 2012 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee het kan er alleen maar als de speler de soort schijf niet aan kan. En niks op dan is hij leeg als de schijf bekeken wordt of er geen sporen te zien zijn

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 00:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Of jij hebt die DVD niet goed gebrand, of zijn speler heeft problemen met dat merk DVD. Komt soms voor.

Hij zou hem in zijn computer wel af moeten kunnen spelen. Lukt dat ook niet, dan denk ik dat jij een fout hebt gemaakt met branden.

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 08:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je zelf de schijf gecontroleerd.

Het kan zijn Nederland gebruikt PAL als code en Griekenland misschien een andere. Dat deze daarom niet af te spelen is.

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even toevoeging: Ik zei het verkeerd bij mijn vorige antwoord. DVD's zijn met regio's Europa Regio 2 Daar hoort Griekenland met uitzondering van de Dodekanesos en andere Egeïsche eilanden voor de Turkse kust). Pal heeft met video te maken en niet met DVD.

Zoals ik in mijn vorige antwoord vroeg: heb je zelf gecontrolleerd, op pc en je eigen dvd speler. Dan kon je weten of het goed gegaan is.

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen bedankt voor de reactie!

Met vr. groet

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

ijzervreter schreef op woensdag 30 mei 2012, 10:47: Iedereen bedankt voor de reactie!

Met vr. groet

Jij ook.

Lekker verhelderend.

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 12:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Winterman en anderen.

Ik had bij Chris74 gedrukt op "Topantwoord" en een reactie geplaatst denkende dat ook anderen die reactie kunnen zien.
Blijkbaar niet dus. Nu een reactie voor iedereen

De DVD heb ik na het branden gecontroleerd en hij deed het.
Het ligt dus blijkbaar niet aan Pal of Secam.

Iemand neemt binnenkort de DVD mee naar Nederland en dan zal ik eens kijken wat ermee aan de hand is.

Nogmaals iedereen bedankt!

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ijzervreter schreef op woensdag 30 mei 2012, 12:06:
De DVD heb ik na het branden gecontroleerd en hij deed het.
Het ligt dus blijkbaar niet aan Pal of Secam.

Dat kan dus ook niet.

Niet iedere DVD speler is in staat om zelf gebrandde DVD's af te spelen. Vandaar dus de opmerking dat het op een computer wel moet kunnen. Is dat geprobeerd?

ve
door verwijderd - May 30, 2012 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

En niet dat het ook maar iets met het probleem van de TS heeft te maken, maar in Griekenland gebruiken ze gewoon PAL hoor. En ook de regiocode is gelijk aan die van Nederland. Kortom, wat hier in Nederland werkt, moet ook in Griekenland werken.....

Freya

ve
door verwijderd - Jun 1, 2012 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon digitaal versturen en zelf laten branden :-)

ve
door verwijderd - Jun 1, 2012 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de DVD al gecontroleerd hebt en hij was toen goed, dan heeft het geen zin dat nog eens te doen. Ligt vermoedelijk aan de apparatuur van de ontvanger, soms kunnen hele goede, dure DVD spelers heel slecht zijn in het afspelen van zelf gebrande DVD's bijvoorbeeld.

Heb je 'm overigens zelf wel in een stand-alone DVD-speler getest of op de PC? Want wat op de PC werkt, hoeft niet altijd in een DVD-speler te werken.

Beste is dus dat die ontvanger 'm op een PC of laptop met DVD-speler uitprobeert.