ba
door basjan Jun 2, 2010 om 14:15
Computers & telefonie

E mail Hotmail

Ik wordt helemaal gestoord van de mailtjes van Postmaster waarin word gemeld dat de door mij verstuurde mail niet bezorgt kan worden. Ik heb helemaal geen mailtjes verstuurd, het betreft allemaal Japans of Chinese mail. Wie weet hoe ik in godsnaam hiervanaf kom. Ik wil mijn E mail adres niet wegdoen. Wie helpt mij

7485 36 Rapporteer

jscholtes
door jscholtes - Jun 2, 2010 om 14:31
777 Antwoorden / 31 Vragen

Allereerst zou ik beginnen met het wachtwoord van mijn hotmail account te wijzigen!
Daarna zou ik tijdelijke filters aanmaken waarbij dit soort mail direct naar de prullenbak verplaatst wordt.

Ook zou ik mijn computer uitvoering laten scannen op virussen en malware.
Als u hierover tips nodig heeft dan zullen deze waarschijnlijk door velen hier worden aangedragen.

Ik hoop dat hiermee in elk geval e.e.a. per direct stopt voor u.

edrick3
door edrick3 - Jun 2, 2010 om 15:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo basjan,

Ik zou eens scannen met MBAM (even op MBAM klikken om te downloaden.)
Blijkbaar is de compu geïnfecteerd.

Suc6

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 2, 2010 om 15:41
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag basjan,

De mail direct als spam aanmerken, dan komt van die afzender geen spam meer binnen.

Hardware ERror MAN.

se
door seeker - Jun 2, 2010 om 15:45
181 Antwoorden / 13 Vragen

Ik zou als eerste overwegen om over te stappen naar G-mail in mijn klas waar we ICT beheer leren heeft ook inderdaad een hotmail account, enige idee hoe ergelijke dat is als je eens een wat grotere bijlage wilt versturen?

Enige idee dat Hotmail bij elk e-mail bericht reclame mee stuurt? Wat G-mail niet doet. Echt gewoon overstappen, ik heb dat ook gedaan, ik heb alles al over gezet op mijn G-mail en dat werkt zoveel professionelere, je wordt vooral in ICT wereld serieuzer genomen als je geen Hotmail hebt, want dat staat bekend als slecht omdat er veel gespamt mee wordt.

edrick3
door edrick3 - Jun 2, 2010 om 15:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@hrdwerrorman,

TS heeft het over VERSTUURDE mail en niet over ontvangen mail!

@seeker,

Met reclame voor g-mail is vraagsteller niet geholpen!

Met vr.gr.

jscholtes
door jscholtes - Jun 2, 2010 om 15:57
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=seeker schreef op woensdag 2 jun 2010, 15:45]Ik zou als eerste overwegen om over te stappen naar G-mail in mijn klas waar we ICT beheer leren heeft ook inderdaad een hotmail account, enige idee hoe ergelijke dat is als je eens een wat grotere bijlage wilt versturen?

Enige idee dat Hotmail bij elk e-mail bericht reclame mee stuurt? Wat G-mail niet doet. Echt gewoon overstappen, ik heb dat ook gedaan, ik heb alles al over gezet op mijn G-mail en dat werkt zoveel professionelere, je wordt vooral in ICT wereld serieuzer genomen als je geen Hotmail hebt, want dat staat bekend als slecht omdat er veel gespamt mee wordt.

@Seeker; de pc is hoogstwaarschijnlijk geïnfecteerd. Dat wil je niet eerst oplossen?

De serieusheid in de ICT Wereld is echt niet afhankelijk van het hebben van een hotmail account. G(oogle)Mail wekt ook geen professionelere indruk. Veel succes bij het behalen van je ICT Beheer certificaat. Tot dan wellicht vooral reacties volgen en alleen iets toevoegen als je iets toe te voegen hebt?

se
door seeker - Jun 2, 2010 om 16:04
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=jscholtes schreef op woensdag 2 jun 2010, 15:57][quote=seeker schreef op woensdag 2 jun 2010, 15:45]Ik zou als eerste overwegen om over te stappen naar G-mail in mijn klas waar we ICT beheer leren heeft ook inderdaad een hotmail account, enige idee hoe ergelijke dat is als je eens een wat grotere bijlage wilt versturen?

Enige idee dat Hotmail bij elk e-mail bericht reclame mee stuurt? Wat G-mail niet doet. Echt gewoon overstappen, ik heb dat ook gedaan, ik heb alles al over gezet op mijn G-mail en dat werkt zoveel professionelere, je wordt vooral in ICT wereld serieuzer genomen als je geen Hotmail hebt, want dat staat bekend als slecht omdat er veel gespamt mee wordt.

@Seeker; de pc is hoogstwaarschijnlijk geïnfecteerd. Dat wil je niet eerst oplossen?

De serieusheid in de ICT Wereld is echt niet afhankelijk van het hebben van een hotmail account. G(oogle)Mail wekt ook geen professionelere indruk. Veel succes bij het behalen van je ICT Beheer certificaat. Tot dan wellicht vooral reacties volgen en alleen iets toevoegen als je iets toe te voegen hebt?

Nou goed hier is de oplossing overstappen op Kubuntu Linux dan hoef je nooit meer zorgen te maken over geinfecteerde computers.

jscholtes
door jscholtes - Jun 2, 2010 om 16:09
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=seeker schreef op woensdag 2 jun 2010, 16:04]

Nou goed hier is de oplossing overstappen op Kubuntu Linux dan hoef je nooit meer zorgen te maken over geinfecteerde computers.

[edit redactie off-topic]

se
door seeker - Jun 2, 2010 om 16:15
181 Antwoorden / 13 Vragen
edrick3
door edrick3 - Jun 2, 2010 om 16:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen
se
door seeker - Jun 2, 2010 om 16:24
181 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 2 jun 2010, 16:19]@jscholtes en seeker,

Dat is allemaal wel off topic.
Start een discussie op, dan kunnen er meer mensen reageren!

Nee het kan de oplossing voor zijn probleem zijn als het veroorzaakt wordt door een virus ofzo, omdat Linux en OSX namelijk immuun zijn voor Windows virussen, dus de gebruiker hoeft niet al die anti virus programma's.

Maar de gebruiker moet zelf kiezen, en iemand die PC verkoopt die zal hem echt niet zeggen dat Windows eigenlijk heel onveilig is.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jun 2, 2010 om 16:54
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Seeker heeft al veel klepels horen luiden....

In uw mapje met 'verzonden items', staan daar berichten die u nooit verstuurd heeft? Zoja, dan is uw account gehacked en wordt gebruikt om spam mee te versturen. Oplossing: pas uw wachtwoord aan!

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jun 2, 2010 om 16:59
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik lees net in uw bedankje dat het gelukt is. Super, en ook weer bedankt daarvoor!

Tja, ik zat recentelijk in een zelfde situatie (Seeker: ondanks dat ik een Ubuntu-gebruiker ben...) ...vandaar dat dit mijn eerste ingeving was!

freya
door freya - Jun 2, 2010 om 17:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=deinert schreef op woensdag 2 jun 2010, 16:59].....
Tja, ik zat recentelijk in een zelfde situatie (Seeker: ondanks dat ik een Ubuntu-gebruiker ben...) ...vandaar dat dit mijn eerste ingeving was!
Tja, als je een webmail account via Hotmail gebruikt en één of andere onverlaat verschaft zich toegang tot je hotmailaccount, dan maakt het natuurlijk niet uit of je nu Windows of Ubuntu of wat dan ook op je computer hebt staan......

Freya

se
door seeker - Jun 2, 2010 om 17:23
181 Antwoorden / 13 Vragen
freya
door freya - Jun 2, 2010 om 17:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

=seeker schreef op woensdag 2 jun 2010, 17:23:
Dus ook als Linux, OSX gebruiker moet je daar voor oppassen, een browser is ja niet echt aan een OS gebonden, dus vatbaar op iedere OS, daarom is belangrijke beveiliging updates altijd te installeren.

Tja en ook al die beveiligingsupdates gaan je natuurlijk niet helpen. Als je hotmailaccount gehackt wordt omdat er een 'simpel' wachtwoord is gebruikt, dan kun je je eigen computer wel helemaal dichtspijkeren met de allerbeste beveiligingen die je maar kunt vinden en desnoods zet je je computer nooit meer 'aan', maar je voorkomt daar niet mee dat die onverlaat misbruik maakt van je hotmailaccount....

Freya

Mo
door Moontje72 - Jun 4, 2010 om 13:02
14 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=deinert schreef op woensdag 2 jun 2010, 16:52]

In uw mapje met 'verzonden items', staan daar berichten die u nooit verstuurd heeft? Zoja, dan is uw account gehacked en wordt gebruikt om spam mee te versturen. Oplossing: pas uw wachtwoord aan!

Deinert, ik heb dit bij mijn gmail account. Idd stonden er een paar van die berichten bij verzonden items. Ik heb mijn wachtwoord veranderd en hoop dat het nu over is.

aragon
door aragon - Jun 4, 2010 om 15:42
106 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jscholtes schreef op woensdag 2 jun 2010, 14:31]Allereerst zou ik beginnen met het wachtwoord van mijn hotmail account te wijzigen!
Daarna zou ik tijdelijke filters aanmaken waarbij dit soort mail direct naar de prullenbak verplaatst wordt.

Ook zou ik mijn computer uitvoering laten scannen op virussen en malware.
Als u hierover tips nodig heeft dan zullen deze waarschijnlijk door velen hier worden aangedragen.

Ik hoop dat hiermee in elk geval e.e.a. per direct stopt voor u.

Het is heel goed mogelijk dat uw computer buiten uw medeweten deel uitmaakt van een botnet.
Hetgeen scholtes al schreef is aan te raden, maar kijk ook eens op de site van Symantec(Norton), daar is een anti bottool te downloaden.

In ieder geval succes gewenst.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jun 4, 2010 om 17:42
1163 Antwoorden / 60 Vragen

[edit - off-topic - de redactie]

erik008
door erik008 - Jun 4, 2010 om 19:34
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Kunnen meerdere oorzaken zijn voor het uitlekken wachtwoord

Wat zoal te binnen schiet.
1 Het wachtwoord is te simpel
2 gegevens invullen op een nep site
3 Besmet zijn/geweest door een keylogger.
4 Inloggen op een onveilige plek b.v. Internet cafe

Verander regelmatig je wachtwoord.
Gebruik niet overal hetzelfde wachtwoord.

stacey
door stacey - Jun 4, 2010 om 19:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[edit -off-topic- redactie]

vd
door vdbkg - Jun 4, 2010 om 21:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees nergens dat het invullen van wachtwoorden e.d. het beste kan gebeuren via het schermtoetsenbord. Eventuele keyloggers hebben hier geen vat op.

birdies
door birdies - Jun 4, 2010 om 21:16
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[edit - off-topic - de redactie]

edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2010 om 22:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[edit - off-topic - de redactie]

stacey
door stacey - Jun 4, 2010 om 23:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[edit - off-topic- de redactie]

alarm1233
door alarm1233 - Jun 4, 2010 om 23:18
74 Antwoorden / 4 Vragen

de enige oplossing voor dit probleem is ..maak in je lijst een acount an met bv de naam 123456789@ecetera .com en zet die bovenaan in je lijst en de mails die zogezegd worden verzonden kunnen niet worden bezorgd en als dusdanig meer verzonden omdat dit adres niet bestaat en alsdusdanig heel je adresboek beschermt is tegen die afgrijselijke spam mails +grts
alarm

ps: bij mij helpt het wel althans en geen hacker meer te bespeuren en idd je paswoord veranderen is ook een hulpmiddel

vd
door vdbkg - Jun 4, 2010 om 23:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=alarm1233 schreef op vrijdag 4 jun 2010, 23:18]de enige oplossing voor dit probleem is ..maak in je lijst een acount an met bv de naam 123456789@ecetera .com en zet die bovenaan in je lijst en de mails die zogezegd worden verzonden kunnen niet worden bezorgd en als dusdanig meer verzonden omdat dit adres niet bestaat en alsdusdanig heel je adresboek beschermt is tegen die afgrijselijke spam mails +grts
alarm

ps: bij mij helpt het wel althans en geen hacker meer te bespeuren en idd je paswoord veranderen is ook een hulpmiddel

Bovenaan in mijn adresboek staat het gefingeerde emaladres 00@00.nl. Dit staat er al jaren. Nooit last gehad van spam e.d..

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jun 5, 2010 om 02:21
3809 Antwoorden / 46 Vragen

[edit - off-topic - de redactie]

re
door remcohuis - Jun 7, 2010 om 18:21
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mede-forumleden,

Vandaag geconfronteerd met een zelfde of vergelijkbaar probleem:

Vanochtend is via mijn hotmailaccount mijn gehele adressenbestand gemaild met een mailtje zonder ondewerp en in de mail een vage link. Is gegaan via meerdere mailtjes, steeds een deel van het adressenbestand (op alfabet). Opvallend is dat de mails terug te vinden zijn in mijn verzonden berichten. Op basis van informatie in de forum heb ik mijn wachtwoord gewijzigd en een extra niet bestaand contactpersoon aangemaakt die bovenaan de lijst staat. Toch nog twee vragen:

1. Is het feit dat ik zelf niet online was op het moment van versturen en de mails in mijn verzonden items staan genoeg reden om uit te gaan van een gehackte account en is de kans dat dit gekomen is door een virus op mijn computer verwaasloosbaar?

2. Moet ik nog andere niet genoemde stappen ondernemen?

jscholtes
door jscholtes - Jun 7, 2010 om 18:37
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=remcohuis schreef op maandag 7 jun 2010, 18:21]Beste mede-forumleden,

Vandaag geconfronteerd met een zelfde of vergelijkbaar probleem:

Vanochtend is via mijn hotmailaccount mijn gehele adressenbestand gemaild met een mailtje zonder ondewerp en in de mail een vage link. Is gegaan via meerdere mailtjes, steeds een deel van het adressenbestand (op alfabet). Opvallend is dat de mails terug te vinden zijn in mijn verzonden berichten. Op basis van informatie in de forum heb ik mijn wachtwoord gewijzigd en een extra niet bestaand contactpersoon aangemaakt die bovenaan de lijst staat. Toch nog twee vragen:

1. Is het feit dat ik zelf niet online was op het moment van versturen en de mails in mijn verzonden items staan genoeg reden om uit te gaan van een gehackte account en is de kans dat dit gekomen is door een virus op mijn computer verwaasloosbaar?

2. Moet ik nog andere niet genoemde stappen ondernemen?

ad. 1: ik verwacht dat je daar verder geen last van hebt.
ad. 2: een up-to-date virusscanner en installatie van windows updates zijn sowieso voor regulier onderhoud aanbevelenswaardig.

edrick3
door edrick3 - Jun 7, 2010 om 19:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@remcohuis,

Je had dit beter als nieuwe vraag kunnen stellen.
Jouw probleem is de laatste tijd vaker voorgekomen bij diverse mensen.
Misschien heb je hier iets aan (van pepermuntnet):

Hotmail gehackt? Problemen oplossen

Tips om een gehackt Windows Live Hotmail account terug te krijgen.

Windows Live Hotmail wachtwoord wijzigen

1. Ga naar Windows Live ID.
2. Klik op Wachtwoord vergeten.
3. Volg de instructies.

Contact met de Hotmail helpdesk

Als het niet lukt om een nieuw wachtwoord in te stellen - omdat de geheime vraag gewijzigd is - neem dan contact op met de Hotmail helpdesk:

1. Ga naar Windows Live ID-validatie.
2. Er opent nu een formulier waarin o.a. gevraagd wordt naar contactpersonen en de mappen die je zelf hebt aangemaakt. Geef zorgvuldig antwoord op de gestelde vragen. Vraag zonodig anderen om hulp, om de gevraagde gegevens op te zoeken. Geef alleen de gegevens door die je zeker weet.
3. Als de Hotmail helpdesk op deze manier je identiteit kan controleren wordt het account hersteld.

Voorkom het hacken van een Hotmail account

1. Gebruik een veilig wachtwoord.
Zie ook: Wat is een veilig wachtwoord?

2. Kies een geheime vraag die niet gemakkelijk te achterhalen is. Dus níet de naam van je huisdier of je favoriete leraar: dit kan iedereen in je omgeving te weten komen. In plaats van een geheime vraag kun je ook een alternatief mailadres opgeven.

3. Ga nooit in op mailtjes waarin je - bijvoorbeeld - prijzen kan winnen door op een link te klikken, en in te loggen met je Hotmail account. Dit zijn phishing mails waarmee iemand je login probeert te stelen.
Zie ook: Veiligheidsproblemen voorkomen

4. Wees voorzichtig met e-mailen op openbare computers: laat je wachtwoord niet opslaan, en vergeet niet uit te loggen.
Zie ook: Privacy online

Met vr.gr.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jun 7, 2010 om 19:27
1163 Antwoorden / 60 Vragen

[edit - off-topic- de redactie]

am
door ambtenaar - Jun 9, 2010 om 08:34
4 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien had je het antwoord al ontvangen. Maar gebruik je MSN met gekoppeld hotmail? Heb namelijk veelvuldig hetzelfde probleem. En het is terug te leiden naar MSN,

re
door remcohuis - Jun 9, 2010 om 11:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de reacties. Sinds eergisteren geen nieuwe spam vanaf mijn adres verstuurd. Wachtwoord wijzigen en fictief contactpersoon toevoegen heeft dus hopelijk het beoogde effect.

Nu ik er mee bezig ben geweest wel tot me doorgedrongen dat ik in ieder geval een ander wachtwoordbeleid op het internet ga voeren. De twee belangrijkste plekken op het internet waar ik inlog zijn mijn internetbankieren en email. Hiervoor gebruik ik vanaf nu unieke wachtwoorden die ik niet op andere sites waar gewerkt wordt met een wachtwoord laat terugkeren (Bv op dit forum). Zo voorkom je dat je een belangrijk wachtwoord prijsgeeft bij het registreren van gegevens op een site die slechte bedoelingen heeft met je persoonlijke gegevens.

jscholtes
door jscholtes - Jun 9, 2010 om 12:26
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=remcohuis schreef op woensdag 9 jun 2010, 11:43]

.....
Nu ik er mee bezig ben geweest wel tot me doorgedrongen dat ik in ieder geval een ander wachtwoordbeleid op het internet ga voeren. De twee belangrijkste plekken op het internet waar ik inlog zijn mijn internetbankieren en email. Hiervoor gebruik ik vanaf nu unieke wachtwoorden die ik niet op andere sites waar gewerkt wordt met een wachtwoord laat terugkeren (Bv op dit forum). Zo voorkom je dat je een belangrijk wachtwoord prijsgeeft bij het registreren van gegevens op een site die slechte bedoelingen heeft met je persoonlijke gegevens.

Deze zou ik vermelden onder tips; dit zou niet alleen jou beleid moeten zijn, maar van iedereen die op internet actief is!

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jun 10, 2010 om 17:17
1163 Antwoorden / 60 Vragen

[edit - off-topic - de redactie] Eventuele opmerkingen over de site kunt u naar ons mailen: kassa-online@vara.nl.

Met vriendelijke groet,

Redactie Kassa-online