ij
door ijsvogel Aug 20, 2005 om 21:45
Computers & telefonie

Een mooi aanbod?

Ik werd door Tele2 benaderd met een mooi aanbod.Als ik mij aanmeld voor ASDL dan hoef ik een jaar lang niks te betalen.Ik zit nu bij @home van Essent.Ik heb daar de snelle breedbandverbinding via de kabel.Dit kost mij per maand 47.95.Bij ASDL wat via de telefoonlijn loopt is mij verteld kost de snelste verbinding 27.95 per maand.Heeft iemand hier ervaring mee? Wat het kostenplaatje betreft is het een overweging waard.Maar ik ben bang voor het addertje onder het gras.Het klinkt te mooi.Een jaar gratis snel internetten.Wie o wie kan mij van advies dienen.

Alvast Bedankt

286 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 20, 2005 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ijsvogel,

Een jaar gratis is natuurlijk nooit weg. Of het echt gratis is of dat er nog andere zaken bijkomen kan ik niet beoordelen. Wel is het zo dat het @home breedbandpakket van €47,95 niet vergelijkbaar is met het Tele2 pakket van €27,95. Volgens de gegevens van @home heeft het breedbandpakket een downstreamsnelheid van max. 5000kbit/s. Het snelste Tele2 pakket is 2000kbit/s. Dat is dus minder dan de helft, en of dat is wat je wilt?

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Aug 21, 2005 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Freya,

Heel erg bedankt voor je reactie.Ik weet nu dat ik snel kan downloaden.Ik heb met @homebreedband van Essent nog nooit problemen gehad.Het klinkt te mooi een jaar lang gratis internetten.Maar ik ben bang dat ik voor jaren aan hun vast zit.Ik weet nu wat ik heb.Een snelle verbinding via de kabel.

Thanks Ijsvogel

ve
door verwijderd - Aug 21, 2005 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Altijd even goed opletten naar het soort contract dat je aangaat. Eigenlijk zijn er twee soorten contracten die door providers gebruikt worden. Ten eerste de jaarcontracten die telkens met één jaar worden verlengd. Je moet dan bijtijds opzeggen anders zit je er wéér voor een jaar aan vast. Dit soort contracten vind je vaak bij de goedkopere providers. Ten tweede de contracten die je aangaat voor een jaar en daarna doorloopt met één maand opzegtermijn. Het maakt dan niet uit wanneer je opzegt. Eén maand van tevoren opgeven en je bent er vanaf. De betere (duurdere) providers hanteren dit soort contracten. In deze categorie providers is de service en helpdesk over het algemeen óók beter. Freya

ve
door verwijderd - Aug 21, 2005 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Freya - je hebt het over goedkope en dure providers en de duur van hun resp. contracten. Ik 'zit' bij Planet, bepaald niet de goedkoopste maar ook die hanteren (helaas) die verfoeide jaarcontracten. Welke dure providers zijn zo coulant om maandcontracten aan te bieden ? Groeten - Paul

ve
door verwijderd - Aug 21, 2005 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

In ieder geval XS4ALL. Daar zit ik dus bij.    Freya

ve
door verwijderd - Sep 2, 2005 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Let op: waarschijnlijk een miscommunicatie, maar je betaalt bij Tele2 tot het einde van het jaar geen abonnementskosten, dus alleen dit jaar ! Wel een goed aanbod, maar niet zo goed als 12 maanden kado

ve
door verwijderd - Sep 2, 2005 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen enkel bedrijf kan het zich veroorloven om iets gratis weg te geven. Op een of andere manier zullen de kosten moeten worden terugverdiend. (kosten aansluiting, modem, installateur, vervolgcontract enz enz)