mjvanderwerf
door mjvanderwerf Jul 6, 2009 om 23:03
Computers & telefonie

Eenvoudig een audio-cd branden

Ik zoek een eenvoudig (gratis) programma om een audio-cd te branden. Ik had XP en gebruikte Nero, maar dat is niet compatibel met Vista. Via Mediacenter of mediaplayer branden is zo ingewikkeld.

Weet iemand een alternatief ?

Groeten, N.

1753 19 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 6, 2009 om 23:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag N., kan dat niet gewoon met de wmp (rippen/branden)? Kijk anders op de gratissoftwaresite.nl in de linkerkolom. Bij de daar genoemde programma's wordt ook een toelichting gegeven.

vr.gr.

dirck
door dirck - Jul 6, 2009 om 23:55
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Via de Windows Media Player 11 kun je heel gemakkelijk en snel een audio-cd branden.

Makkelijker bestaat bijna niet.

En anders download je van de Nero site een Trial versie van Nero 9. Die kun je vervolgens dan 15 dagen uitproberen.

or
door orlando44 - Jul 8, 2009 om 11:40
4 Antwoorden / 1 Vragen

Seniorenweb biedt BurnAware. Werkt snel en simpel. Ik heb het gebruit om even een test DVD te maken. Alleen is authoring (mooie menu's maken) niet mogelijk. Audio kan ook.

Zie www.seniorenweb.nl onder software. Je hoeft hiervoor geen lid te zijn.

br
door braaksel - Jul 8, 2009 om 11:52
10 Antwoorden / 3 Vragen

Als je naar puppylinux.org gaat kun je daar iso downloaden waarmee je heel systeem start a la xp.

Kilk dan menu start en onder "multimedia" vind je allerhande bewerkingssoftware w.o. branders/

Zelf gebruik ik nog zelden xp nu puppylinux veel veiliger en sneller is.

th
door thuisamateur - Jul 8, 2009 om 11:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

beste dageraad,

het nog niet zo lang geleden Nero Essentials gekocht bij Computerland. Prijs.. 7 euro. Doet het perfect met Vista!!

labren
door labren - Jul 8, 2009 om 12:19
862 Antwoorden / 0 Vragen

windows media player 11 op je computer zetten, daar kan je heel eenvoudig een cdtje mee maken en het is gratis en anders wat thuisamateur voorstelt nero essentials kopen of nero 9 die doen het wel met vista

jdm
door jdm - Jul 8, 2009 om 12:28
11 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik werk zelf met ook met vista en zelfs met de 64bit versie en gebruik gewoon nero 7.8.5.0 en het werkt perfekt.

Ik adviseer daarom ook geen nieuw programma te gaan proberen maar gewoon het oude vertrouwde maar dan een nieuwere uitvoering. Voor meer info jansplinter1@gmail.com

birdies
door birdies - Jul 8, 2009 om 12:31
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@jdm: hoezo voor meer info??

jdm
door jdm - Jul 8, 2009 om 12:43
11 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon kan ik eventueel de versie die door mij gebruikt wordt doorsturen met serie nr.

labren
door labren - Jul 8, 2009 om 12:48
862 Antwoorden / 0 Vragen

@jdm; en jij denkt dat het gaat werken

fl
door flyingfrance - Jul 8, 2009 om 13:41
62 Antwoorden / 0 Vragen

ga naar de site ASHAPOO.COM en gebruik de gratis versie alles er op en aan
of naar http://infrarecorder.org/
Wat wil je nog meer
Koop regelmatig pcm magazine en dan wordt je rijk ik heb vrijwel nog nooit een programma hoeven te kopen alles legaal gevonden in pcm magazine dat abbonnement heb ik er al meer 10 jaar elk jaar weer dik uit

blackjes
door blackjes - Jul 8, 2009 om 14:02
141 Antwoorden / 34 Vragen

Hallo Nieuweling,

Je kunt 1001 adviezen krijgen, maar er is er maar één de beste. Ik werk zelf altijd met Nero of Mediaplayer. Maar als ik een CD snel wil branden zonder poespas, dan is het volgende programmaatje voor jou het beste, n.l. BURNAWARE.

Je kunt dit gratis downloaden via www.burnaware.com/downloads.html

Veel succes met downloaden en veel plezier met gebruik.

Groetjes,

Blackjes

jdm
door jdm - Jul 8, 2009 om 15:34
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, het gaat werken want de versie die ik heb kun je ook updaten, onder vista 32 doet hij het gelijk al goed onder vista 64 na de update.

br
door brtzn49 - Jul 8, 2009 om 18:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste momenteel is de gratis ashampoo burning studio free, momenteel versie  676.4280.
Even registreren. En regelmatig krijg je bericht over een update, werkt op alle versies van windows zonder problemen.
Nero is ook goed, maar niet free ware en wordt als pakket te groot, ondanks dat je kan aangeven wat je wil installeren.
Ashampoo doet echt alles en is klein en perfect, ook voor image fileste maken of te branden.
Werkt zelfs met flac  bestanden. (free loseless audio codec)

Succes

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2009 om 19:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@N, in de helpfunctie van de Windows Media Player (wmp) staat omschreven hoe je cd's e.d. kunt branden.

vr.gr.

wizard1
door wizard1 - Jul 8, 2009 om 20:07
11 Antwoorden / 4 Vragen

Beste Nieuweling,

Je kan bij elke computer winkel een installatie cd kopen, voor een paar euro, om cd's te branden. b.v. Nero 7 essentials of Nero 8 essentials. Werken allebei op XP en Vista!

Succes.

oo
door oostdeugd - Jul 8, 2009 om 22:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

het is zo simpel

je kunt gratis itunes downloaden

hier kan je makelijk audiocd's mee branden of mp3 cd's

er is goede tekst en uit leg bij

succes j de D

aurora1
door aurora1 - Jul 8, 2009 om 22:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

beste thuisamateur, dat is vast een ook goede tip voor nieuweling....

vr.gr.

D/A