ka
door katjansen Dec 23, 2016 om 16:41
Computers & telefonie

Ervaringen Belbazaar

Ik ben op zoek naar zowel positieve als negatieve ervaringen voor het gebruik van www.belbazaar.nl.

Volgens deze site kun je door eerst een 020-telefoonnummer te gebruiken gratis bellen naar vaste nummers in Frankrijk. De belminuten gaan dan gewoon af van de belbundel die je al hebt bij je mobiele abonnement.

Klopt dit of zit je toch aan een of ander duister contract of abonnement vast?

3461 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2016 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom probeert u het niet gewoon een keer uit? U belt via hun nummer en hoeft toch verder geen gegevens te verstrekken?

tenormin
door tenormin - Dec 23, 2016 om 17:19
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Gebruik zelf 0900-0580 om, in mijn geval, naar Amerika, te bellen. Dat is 4 cent per minuut plus startkosten van provider enz. Maar, dat heb ik nog steeds niet gevonden, Amerika belt voor 1 $ cent via Google voice naar Nederland, dus aanzienlijk goedkoper. Weet niet of we dat hier ook hebben. Dus kijk en vergelijk even op
http://www.hallobuitenland.nl om te zien of het voor u gratis kan. Messenger is trouwens gratis, haha, maar dat moet er getypt worden.

Zie nu trouwens dat ze zelfs een beetje duurder zijn, mobiel dan. 5 cent per minuut. Heb niet gekeken op "hallo buitenland" wat ze vragen voor gesprek met Frankrijk maar op zich lijkt uw "site" ook okay.

Cookies
door Cookies Dec 23, 2016 om 17:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Natuurlijk is er in Nederland ook Google Voice. Bellen met WhatsApp kan ook, geen kosten als je belt via wifi.

tenormin
door tenormin Dec 23, 2016 om 18:16
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Heb geen WhatsApp. Geen idee ook hoe dat op tablet te krijgen. Ja, wel door via Messenger te bellen, alleen: dat begrijpt 'de overkant' weer niet. Zucht.

ka
door katjansen Dec 23, 2016 om 19:09
10 Antwoorden / 10 Vragen

Het gaat om bellen naar een vast nummer en dat is via belbazaar naar Frankrijk gratis. De wifi-kwaliteit valt meestal erg tegen in het buitengebied van Frankrijk dus een gewone telefoonlijn lijkt wel een fijn alternatief. Whatsapp wordt natuurlijk ook gebruikt, maar een keer zonder haperen iemand kunnen spreken is ook wel fijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 23, 2016 om 17:22
7226 Antwoorden / 3 Vragen

Attentie,
LET OP: Bij bellen vanaf een mobiel toestel, toets na het nummer nooit op de groene belknop. De verbinding met ons systeem wordt dan verbroken en het gesprek zal lopen via uw mobiele provider; u belt dan niet tegen onze goedkope tarieven naar %1$s! Vraag aan uw mobiele provider de extra kosten voor het bellen naar 0900 nummers.
uit deze link:
http://www.belbazaar.nl/nl/0900/

ka
door katjansen Dec 23, 2016 om 19:10
10 Antwoorden / 10 Vragen

Het gaat hier niet om een 0900-nummer maar om een 020-nummer in Amsterdam. Dus geen extra kosten van de provider.

diumenge
door diumenge Dec 23, 2016 om 19:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat ze bedoelen is dat je nadat je hebt ingebeld je het nummer dat je wilt bellen moet intoetsen, maar dat je daarna niet op de belknop van je toestel moet drukken. Want dan verbreek je de verbinding met hun (op welk nummer je ook ingebeld hebt) en bel je alsnog via je eigen provider, tegen het tarief van die provider.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 23, 2016 om 19:42
7226 Antwoorden / 3 Vragen

Begrepen, bedankt voor de uitleg.

diumenge
door diumenge - Dec 23, 2016 om 18:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen ervaring, maar door het bellen naar een lokaal (020) nummer kan je nooit meer kosten hebben dan die van je eigen (mobiele) provider. Dus gewoon proberen.

ka
door katjansen Dec 23, 2016 om 19:11
10 Antwoorden / 10 Vragen

Dat wilde ik zeker weten, vandaar mijn vraag naar ervaringen. Ik lees echter geen negatieve ervaringen, dus ga het toch maar gewoon proberen.

tenormin
door tenormin Dec 23, 2016 om 19:24
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Zou ik zeker doen @katjansen. Mij lijkt het ook een prima site en inderdaad, het is prettiger om zonder geruis, gedoe fijn te kunnen bellen. En, zoals ze ook beloven op die site: geen abonnementskosten o.i.d. Dus veel 'praat'plezier gewenst.