ko
door kojumba Sep 3, 2013 om 10:53
Computers & telefonie

Explorer werkt niet meer

Sinds een week is het niet meer mogelijk om via outlook.com mijn live.nl-account geopend te houden. Na een paar seconden krijg ik de melding dat Explorer niet meer werkt en dat het programma gesloten wordt. Dit gebeurt 3x achter elkaar en daarna krijg ik de melding dat het niet mogelijk is om terug te keren naar outlook.com.
Ik heb via een conctactformulier gevraagd hoe dit kan én vooral hoe dit opgelost kan worden. Hierbij kreeg ik de tips om silverlight te downloaden, cookies te verwijderen én mijn internetinstellingen te resetten. Dit allemaal gedaan, maar is géén oplossing van het probleem. Wél was ik een taakbalk/toolbar van Norton kwijt waardoor ik niet meer (digitaal) bij mijn inloggegevens kon komen.
Ik heb dit bij microsoft gemeld en sindsdien is het DOODSTIL!!
Daarna heb ik wederom via een contactformulier gevraagd om een oplossing. Kreeg "netjes" een email ter ontvangstbevestiging én de melding dat ik binnen 24 uur antwoord zou krijgen. Wederom: DOODSTIL!!!
Al met al kan ik nog steeds niet mijn outlook/live.nl-account geopend houden.
Behalve dat dit verschrikkelijk irritant is (kan geen mail inkijken), moet ik iets printen wat ik deze week nodig heb.
Zelfs het doorsturen van een bericht naar een ander mailadres lukt niet, omdat voor ik zo ver ben de melding al weer komt dat Explorer niet werkt.
Is er iemand met dezelfde ervaring en/of weet iemand hoe ik van deze ellende afkom/hoe ik e.e.a. kan oplossen?

1676 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Sep 3, 2013 om 11:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dag kojumba,

Om direct bij je mail te kunnen komen zou ik een andere browser installeren, bijv. Google Chrome of Firefox: klik hier. Daarvoor hoef je IE niet te verwijderen.
Wat betreft IE. Werkt die wel probleemloos bij andere sites? Welke foutmelding krijg je? Welke versie van IE heb je? En welk besturingssysteem (Vista, XP, W7, W8)?

costnix
door costnix - Sep 3, 2013 om 11:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je kan je vraag ook op het forum van Microsoft zetten. Hier koen de gebruikers van Windows.

costnix
door costnix - Sep 3, 2013 om 11:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen
0

Vergeten de link erbij te plakken: http://answers.microsoft.com/nl-nl/

ko
door kojumba - Sep 3, 2013 om 11:44
12 Antwoorden / 2 Vragen
0

@Costnix
Dank je wel voor je reactie, maar de vraag op het forum van microsoft uitzetten is het eerste wat ik heb gedaan. Daar kreeg ik de tips als cookies verwijderen, internetinstellingen resetten e.d.
Dit forum gaat overigens deze maand verdwijnen en daar komt een soort van contactformulier voor in de plaats. Ook dit contactformulier heb ik ingevuld, maar ik krijg dus géén reactie. Ook niet meer van iemand van het forum nádat ik gemeld heb dat er nog niets is opgelost.

ko
door kojumba - Sep 3, 2013 om 11:47
12 Antwoorden / 2 Vragen
0

@Aurora,
Is mijn reactie wel doorgekomen? Ik zie 'm hier namelijk helemaal niet staan. Heb toch een "heel verhaal" geschreven :-)

gsm
door gsm - Sep 3, 2013 om 12:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen
0

In IE moet je misschien de compatibiliteitsmode in- of juist uitschakelen voor de website met de problemen. Dat kan Via het menu Extra.

IE kun je resetten, via Extra, Internetinstellingen, tabblad Geavanceerd, Opnieuw instellen, maar dat is denk ik al gebeurd.

Overigens waren er de afgelopen weken veel problemen met outlook.com en kan de oorzaak best nog steeds bij Microsoft zelf liggen.

ko
door kojumba - Sep 3, 2013 om 13:11
12 Antwoorden / 2 Vragen
0

@GSM
Ook jij dank je wel voor je reactie. Maar dat wat je meldt heb ik inderdaad allemaal al gedaan. En met het resetten van IE ben ik dus een toolbar "kwijt geraakt", zoals beschreven. Op mijn vraag hoe ik die weer terugkrijg heb ik geen reactie gehad. Gelukkig waren ze bij Norton wel direkt beschikbaar om mij te helpen. Die toolbar heb ik dus wel weer terug.

Geheel toevallig (???) ná het posten van mijn vraag hier bij KASSA, heb ik een reactie van iemand van Microsoft/IE. Niet dat er al iets is opgelost, maar dit is misschien een begin.
Ze hebben wel heel handig een bericht naar outlook.com gestuurd..................................

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 3, 2013 om 16:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Verwijder Norton maar eens (lees even daar hoe je dat precies doet) en probeer het dan nog maar eens opnieuw.

ko
door kojumba - Sep 3, 2013 om 18:56
12 Antwoorden / 2 Vragen
0

@lekkerisdat
Dank je wel voor je reactie, maar zou je mij kunnen uitleggen waaróm ik dan Norton moet verwijderen? Ik heb dan immers geen virusbescherming meer.
Daarnaast gebruik ik al járen Norton en heb nooit problemen gehad, zoals hierboven. Is echt van de laatste week.
Daarom snap ik eerlijk gezegd niet zo goed wat het verwijderen van Norton mij kan helpen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 5, 2013 om 20:27
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=kojumba schreef op dinsdag 3 sep 2013, 18:56]@lekkerisdat
Dank je wel voor je reactie, maar zou je mij kunnen uitleggen waaróm ik dan Norton moet verwijderen? Ik heb dan immers geen virusbescherming meer.
Daarnaast gebruik ik al járen Norton en heb nooit problemen gehad, zoals hierboven. Is echt van de laatste week.
Daarom snap ik eerlijk gezegd niet zo goed wat het verwijderen van Norton mij kan helpen.
Als je Norton, correct, verwijderd en het probleem is verholpen weet je of het daar inzit. Die kans dat dat zo is is namelijk redelijk aanwezig (praktijk ervaring).
En het is natuurlijk niet zo gek als daar het probleem hem inzit, het opeens ontstaat. Iedere dag wordt Norton namelijk automatisch bijgewerkt (mag ik hopen)..

cl
door cleotiara - Sep 6, 2013 om 15:51
5 Antwoorden / 2 Vragen
0

Zelfde probleem hier en ik heb geen Norton. Is echt iets van de laatste week en niks anders gedaan dan anders. Dus wanneer Microsoft een antwoord geeft, hoor ik het ook graag :)

ko
door kojumba - Sep 9, 2013 om 12:50
12 Antwoorden / 2 Vragen
0

Beste allemaal,

Hartelijk bedankt voor alle reacties/tips/adviezen/hulp.

Tot op heden heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Ik ben "van ellende" maar overgegaan op Mozilla Firefox als standaard internetbrowser, maar deze geeft een hoop andere problemen. Moet dus IE er naast gebruiken!!
Van de kant van microsoft is het weer oorverdovend stil!!!!
Gelukkig.......(ik bedoel dus eigenlijk "helaas") lees ik van meer en meer mensen dat ze met hetzelfde probleem zitten.
Zal mij benieuwen wanneer men gaat toegeven dat de fout bij hen zit. Sterker nog: zal mij benieuwen wanneer e.e.a. eindelijk een keer opgelost gaat worden.

ko
door kojumba - Oct 9, 2013 om 13:03
12 Antwoorden / 2 Vragen
0

Beste allemaal,

Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden.
T/m nu is e.e.a. nóg steeds niet opgelost.
De mensen van IE verwijzen mij nu door naar Microsoft. Zou een probleem van hen zijn...........
Bij deze verwijzing werd een link mee gestuurd. En waar kom ik dan op uit????
Juist op dezelfde pagina als waar ik "ooit" begonnen ben met het stellen van mijn vraag!
Ben het zat en ga er niet meer achter aan.
Heb nu firefox als standaard browser. Gebruik IE er naast voor dié sites die dan weer niet goed onder firefox werken.
Misschien omslachtig, maar ik heb er geen behoefte aan om álle kastjes en álle muren die bestaan langs te gaan.
Mocht iemand toch nog een oplossing weten/te horen krijgen dan verneem ik dat graag.

Groetjes,
Kojumba

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer