mr
door mrhorsepower Dec 11, 2005 om 14:24
Computers & telefonie

Factuur hetnet

Hoi,wij hebben een abbonement instapsurfen bij het net.Onlangs kregen wij het bericht dat de datalimiet ad250mb is opgeheven.Nou dat was feest voor iedereen,alleen nu een maand later krijgenwij een correctierekening voor het teveel aan mb,s .Kan dit zomaar?

675 12 Rapporteer

em
door emoelee1 - Dec 11, 2005 om 21:18
7 Antwoorden / 0 Vragen

Nee als je de Brief met dat van de Datalimiet nog nebt kan dit niet
zomaar. Heb je al gebeld met .net zoniet doen, en de Rekening zeker
niet betalen.

brynnar
door brynnar - Dec 12, 2005 om 08:31
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Vergelijk eens de periode waarop de factuur betrekking heeft en de ingangsdatum van het opheffen van de datalimiet. Als de laatste pas ingaat per (bijvoorbeeld) 1 januari, dan weet je hoe het komt.

Op de site van HetNet kan ik echter nog steeds lezen, dat het datalimiet voor Instap Surfen nog gewoon 250 Mb is (zie hier), maar dat je alleen bij de introductieaanbieding voor 6 maanden de limiet vrij is. De tekst van deze aanbieding luidt letterlijk:

ADSL Instap Surfen kost normaal gesproken €19,95 per maand maar is tijdelijk verkrijgbaar voor het speciale tarief van €9,95 voor de eerste zes maanden en géén datalimiet.

Brynnar

ph
door phinder - Dec 12, 2005 om 09:34
433 Antwoorden / 4 Vragen

Brynnar,

Deze tekst is vrij duidelijk:

Een datalimiet lijkt me dus niet ( meer ).
Wat betreft de rekening lijkt me idd. slim eens even naar de periode te kijken waarop deze betrekking heeft. Kan heel goed zijn dat de periode waarover extra moet worden betaald nog een periode is waar nog WEL een datalimiet gold. Is dat het geval, dan zit er niets anders op dan te betalen. In het vervolg kan dan rustig gedownload worden zonder op de limiet te hoeven letten.

varabas
door varabas - Dec 12, 2005 om 09:41
450 Antwoorden / 35 Vragen

Volgens mij heeft elk HetNet abonnement (alleen het duurste niet) een datalimiet van 250 Mb of 1500 MB

De tekst GEEN datalimiet is volgens mij alleen van toepassing over de eerste periode van een NIEUW abonnement b.v. gedurende een halfjaar/jaar.

Bassie

brynnar
door brynnar - Dec 12, 2005 om 09:43
1782 Antwoorden / 27 Vragen

@ Bassie, die conclusie trok ik ook........ mar ik geef toe dat het wel onduidelijk is..... Brynnar

ph
door phinder - Dec 12, 2005 om 09:52
433 Antwoorden / 4 Vragen

Ze zijn inderdaad erg onduidelijk in hun informatie en de helft van de tijd zelf(s) tegenstrijdig met elkaar !
Voor zover ik weet hebben ze bij HETNET er momenteel voor gekozen om de datalimiet NIET te hanteren ( wat ook strookt met de informatie die de topicstarter heeft gegeven ). Dit ondanks de informatie die ze 'soms' bij het abonnement verschaffen.
De quote die ik aanhaal komt ook van hun eigen website en laat niets aan onduidelijkheid over. Elders lees je echter weer reserveringen hierop.

Onduidelijkheid blijft dus echter op dit moment ! Misschien iemand die zich geroepen voelt ze even te bellen ? ( en bij voorkeur meerdere malen aangezien de KS soms nog wel eens tegenstrijdige info wil geven, indien je meerdere keren belt en andere KS-medewerkers spreekt ).

Niels

ph
door phinder - Dec 12, 2005 om 10:05
433 Antwoorden / 4 Vragen

Thanx Brynnar,

Da's in ieder geval helder !

Eerlijk vind ik 't trouwens niet :-( Misschien dat ze dus idd. nu ook bij de al bestaande klanten hun datalimiet opheffen !

Niels

brynnar
door brynnar - Dec 12, 2005 om 10:09
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Dat zou kunnen, maar dan is de website nog niet geactualiseerd. - Brynnar

brynnar
door brynnar - Dec 12, 2005 om 17:04
1782 Antwoorden / 27 Vragen

@ Niels, dan is HetNet tegenstrijdig met de informatie die zij op hun website geven:

1. Wat is een datalimiet?
Een datalimiet houdt in dat u per maand een vaste hoeveelheid dataverkeer kunt genereren via uw ADSL-verbinding, zonder dat daar extra kosten voor in rekening worden gebracht. Wanneer het dataverkeer boven de aangegeven limiet komt, zal dit door Het Net aan u in rekening worden gebracht.

AbonnementsvormDatalimiet * Prijs per 100 MB
ADSL Instap Surfen 250 MB € 1,00
ADSL Voordeel Surfen 1,5GB€ 0,50
ADSL Surfen Géén datalimiet
ADSL Snel Surfen Géén datalimiet

* het kan zijn dat bij een abonnementsvorm met datalimiet vanwege een marketingactie deze datalimiet (tijdelijk) niet van toepassing is.

re
door renate_b60 - Dec 12, 2005 om 22:51
33 Antwoorden / 10 Vragen

Van elk bestaand abonnement (Dus geen nieuwe) kan heel eenvoudig het datalimiet worden opgeheven. Als je bv een mailtje stuurt naar HetNet om te zeuren over je datalimiet heffen ze het op,omdat ze er achter zijn gekomen dat het ontzettend oudewets is. Dus het kan zijn dat de site nog achterloopt.

Hoe het precies zit met de betaling, lijkt het mij dat wanneer ze gemeld hebben aan u dat de datalimiet is opgeheven dat je dit ook niet hoeft te betalen.

varabas
door varabas - Dec 19, 2005 om 10:48
450 Antwoorden / 35 Vragen

Bij HetNet wordt de datalimiet opgeheven als je gaat mailen waarom er nog steeds een datliniet bestaat! Maar ondanks het opheffen van de datalimiet krijg je wel een mailtje dat je het aantal mB deze maand hebt overschreden, maaaaaar deze worden niet in rekening gebracht.

Maar HetNet blijft wat abonnementen betreft een vreemde provider: b.v. Ze hebben een abonnement "VoordeelSurfen" kost € 24,95 p/m snelheid 1,5 Mb/sec, datalimiet 1500 MB, maar ze hebben ook een abonnement "SnelSurfen" snelheid 4.0 Mb/sec GEEN datalimiet en de prijs? Ook € 24,95 p/m !!

Dus klanten van HetNet, kijk even goed naar je abonnement en stap eventueel kosteloos over.

Bassie (HetNet af en toe NetNep)