ha
door hans van burik May 14, 2014 om 16:12
Computers & telefonie

Fishing mail?

https://dub125.mail.live.com/default.aspx?id=64855&ocid=MIE8HOTM&rru=inbox#tid=cmtSKgWW7b4xGovQAhWthXLA2&fid=flinbox

is dit pluis?

3557 15 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - May 14, 2014 om 16:24
937 Antwoorden / 2 Vragen

Ziet er zo niet naar uit. Wat staat er voor de rest in je mail

aurora1
door aurora1 - May 14, 2014 om 16:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zie alleen een aanmeldpagina voor Outlook.
Inderdaad, wat staat er verder in de mail? Betreft het het omzetten van Hotmail naar Outlook?
Als je je bij Outlook wilt aanmelden hoeft dat niet via een mail.
Lees anders ook even klik hier.
Overigens kun je altijd maar beter gewoon melden wat in een mail staat als je er twijfels over hebt i.p.v. een mogelijk onveilige link te plaatsen.

tenormin
door tenormin - May 14, 2014 om 16:40
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=hans van burik schreef op woensdag 14 mei 2014, 16:12]https://dub125.mail.live.com/default.aspx?id=64855&ocid=MIE8HOTM&rru=inbox#tid=cmtSKgWW7b4xGovQAhWthXLA2&fid=flinbox

is dit pluis?
klik. Lijkt me gewoon een uitnodiging om mee te doen in Outlook om te chatten met video. Maar als u het niet vertrouwd, natuurlijk niet doen.

boppe1943
door boppe1943 - May 14, 2014 om 16:50
1129 Antwoorden / 98 Vragen
diumenge
door diumenge - May 14, 2014 om 17:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat denk je nou zelf Hans? Is het nou echt nodig dat hier te vragen?

aurora1
door aurora1 - May 14, 2014 om 17:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

In de link van @boppe1943 staat in de eerste alinea wat u kunt doen. Ik zou de mail doorsturen naar het eerstgenoemde adres (valse.... etc.) en vooral geen online formulieren openen en invullen etc.
U kunt ze er anders ook over bellen.
Als u geen Visa heeft is het natuurlijk helemaal duidelijk.
Als de hierboven genoemde mailadressen allemaal van u zijn, dan is het erg onverstandig op die op een openbaar forum te plaatsen. Daarmee werkt u het ontvangen van spam en misbruik maken van die adressen in de hand.
Als het uw adressen zijn vraag dan aan de redactie om die te verwijderen. Dat kan door bovenaan de reacties aan te klikken: Waarschuw de redactie en dan vragen al die adressen te verwijderen.

Cookies
door Cookies - May 14, 2014 om 17:12
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 14 mei 2014, 16:40][quote=hans van burik schreef op woensdag 14 mei 2014, 16:12]https://dub125.mail.live.com/default.aspx?id=64855&ocid=MIE8HOTM&rru=inbox#tid=cmtSKgWW7b4xGovQAhWthXLA2&fid=flinbox

is dit pluis?
klik. Lijkt me gewoon een uitnodiging om mee te doen in Outlook om te chatten met video. Maar als u het niet vertrouwd, natuurlijk niet doen.

Wat je ziet, is het aanmeldscherm voor Outlook. Linken werkt ook helemaal niet als je ingelogd bent.

gompy2
door gompy2 - May 14, 2014 om 17:14
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hans van burik schreef op woensdag 14 mei 2014, 16:12]https://dub125.mail.live.com/default.aspx?id=64855&ocid=MIE8HOTM&rru=inbox#tid=cmtSKgWW7b4xGovQAhWthXLA2&fid=flinbox

is dit pluis?
Als je deze link aanklikt wordt er een HTTPS verbinding gemaakt, een HyperText Transfer Protocol Secure verbinding.
Dit zijn beveiligde verbindingen die meestal gebruikt worden bij verbindingen waarbij gevoelige transactie plaats vinden, financiële maar ook andersoortige.
Die verbindingen worden niet zomaar tot stand gebracht, er wordt certificaat informatie uitgewisseld met o.a. je browser en met nog meer.
Klopt er iets niet dan geeft bijvoorbeeld Firefox een melding, maar andere browsers net zo.
Quote:

Certificaten en identificatie
Wanneer u een website bezoekt waarvan het webadres begint met https, is uw verbinding met de website versleuteld om uw privacy te helpen garanderen. Voordat de versleutelde communicatie wordt gestart, zal de website Firefox een “certificaat” aanbieden om zichzelf te identificeren.

Het certificaat helpt Firefox bij het vaststellen of de website die u bezoekt daadwerkelijk de website is die het beweert te zijn. Als er een probleem is met het certificaat, zult u de waarschuwingspagina Deze verbinding is niet beveiligd zien.
Het zien van de waarschuwing betekent niet noodzakelijkerwijs dat de website die u bezoekt u probeert te doen geloven dat het een andere website is - het betekent dat Firefox niet in staat is de identiteit van de website te verifiëren, en dat u voorzichtig kunt verdergaan.
Einde quote.

Als je verder geen meldingen krijgt kun je er gewoonlijk van uitgaan dat het geen gekaapte verbinding of certificaat is

aurora1
door aurora1 - May 14, 2014 om 17:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb de redactie al verzocht al die adressen te verwijderen.

diumenge
door diumenge - May 14, 2014 om 17:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gompy2, hans heeft een link geplaatst naar de ontvangen mail rechtstreeks in zijn eigen Outlook.com account. Waarschijnlijk om zo de mail te laten lezen door ons, wat natuurlijk niet werkt want wij kunnen niet in zijn Outlook.com account. Het gaat dus om de later geplaatste inhoud en niet om die specifieke link.

gompy2
door gompy2 - May 14, 2014 om 17:32
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op woensdag 14 mei 2014, 17:24]Gompy2, hans heeft een link geplaatst naar de ontvangen mail rechtstreeks in zijn eigen Outlook.com account. Waarschijnlijk om zo de mail te laten lezen door ons, wat natuurlijk niet werkt want wij kunnen niet in zijn Outlook.com account. Het gaat dus om de later geplaatste inhoud en niet om die specifieke link.
Ik heb het gezien Diumenge.
Ik was bezig met antwoorden, ben een paar keer weggelopen, en ja, dan kunnen er meer reactie's en belanrijke informatie komen die je pas ziet als je je reactie verstuurd hebt, hetgeen ook gebeurd is.
Bedankt.

tenormin
door tenormin - May 14, 2014 om 19:31
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 14 mei 2014, 17:12]
Wat je ziet, is het aanmeldscherm voor Outlook. Linken werkt ook helemaal niet als je ingelogd bent.

Wel of niet inloggen: totaal geen behoefte om ook maar iets te doen. Heb alleen zijn eerste link "vertaald". De rest van de doorgegeven "links" van hans van burik is voor zijn rekening. Ga daar echt niet op kijken. Niemand trouwens.

ha
door hans van burik - May 15, 2014 om 09:23
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=aurora1 schreef op woensdag 14 mei 2014, 16:39]Ik zie alleen een aanmeldpagina voor Outlook.
Inderdaad, wat staat er verder in de mail? Betreft het het omzetten van Hotmail naar Outlook?
Als je je bij Outlook wilt aanmelden hoeft dat niet via een mail.
Lees anders ook even klik hier.
Overigens kun je altijd maar beter gewoon melden wat in een mail staat als je er twijfels over hebt i.p.v. een mogelijk onveilige link te plaatsen.

Credit Card Activation?
ICS Service () Toevoegen aan contactpersonen 15:48
Aan: [edit: prive gegevens]
Klik hier om het online formulier te openen
Opmerking: Deze beveiligingsmaatregel is bedoeld om uw persoonlijke informatie te beschermen tegen onrechtmatig gebruik door anderen.

Gelieve alle gegevens correct in te vullen om blokkering van uw rekening te voorkomen.

Hartelijk dank voor uw medewerking

Ruben van Sloss
ICS Cards, Netherlands

ha
door hans van burik - May 15, 2014 om 09:57
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=kaasbroodje schreef op woensdag 14 mei 2014, 16:24]Ziet er zo niet naar uit. Wat staat er voor de rest in je mail

Credit Card Activation?
ICS Service () Toevoegen aan contactpersonen 15:48
Aan: [edit: prive gegevens]
Klik hier om het online formulier te openen
Opmerking: Deze beveiligingsmaatregel is bedoeld om uw persoonlijke informatie te beschermen tegen onrechtmatig gebruik door anderen.

Gelieve alle gegevens correct in te vullen om blokkering van uw rekening te voorkomen.

Hartelijk dank voor uw medewerking

Ruben van Sloss
ICS Cards, Netherlands

crewmember
door crewmember - May 15, 2014 om 15:18
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 14 mei 2014, 19:31][quote=carola.83 schreef op woensdag 14 mei 2014, 17:12]
Wat je ziet, is het aanmeldscherm voor Outlook. Linken werkt ook helemaal niet als je ingelogd bent.

Wel of niet inloggen: totaal geen behoefte om ook maar iets te doen. Heb alleen zijn eerste link "vertaald". De rest van de doorgegeven "links" van hans van burik is voor zijn rekening. Ga daar echt niet op kijken. Niemand trouwens.

je snapt t niet. De link die TS heeft geplaatst is wat er bovenin zijn browser stond toen hij in zijn outlook die mail opende. Je kan er dus niks mee tenzij je op zijn outlook account bent ingelogd.

Als jij er op klikt ga je dus gewoon naar de algemene outlook pagina.