re
door rein37 Jul 13, 2011 om 19:27
Computers & telefonie

Foto's

Beste hulp, ik heb mijn foto's in de map mijn afbeeldingen deze foto's heb ik een nummer gegeven bv. 1 t/m 30 indien ik de map open en op foto 1 twee maal klik zie ik deze maar als ik dan foto 2 wil en klik op het driehoekje onder in beeld dan krijg ik niet foto 2 maar bv. foto 10, als ik door blijf klikken komt steeds de volgende foto, tot foto 19,daarna gaat hij naar foto 2. Hoe meer foto's hoe vaker het fout gaat.Soms gaat het goed. Indien ik gebruik maak van de diavoorstelling gaat het goed. Wat zal er mis gaan of fout zijn.
bij voorbaat mijn dank,
Rein

4024 21 Rapporteer

emcede
door emcede - Jul 13, 2011 om 20:00
960 Antwoorden / 4 Vragen

Probeer uw foto's niet de nummers 1, 2, 3 etc. te geven maar 01, 02, 03,..., 10, 11 etc. Is het daarmee opgelost?

gsm
door gsm - Jul 13, 2011 om 20:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Aanvullend:
De foto's kunnen niet een nummer hebben maar slechts een naam, ook al is de naam uitsluitend als een nummer ingegeven. Vandaar dat niet de numerieke volgorde geldt.
De computer vergelijkt dus van links naar rechts ieder teken van de "naam" afzonderlijk en bepaalt zo de juiste volgorde.

re
door rein37 - Jul 14, 2011 om 18:44
98 Antwoorden / 84 Vragen

Hallo gsm en emcede, ik heb de nrs veranderd onder de honderd te beginnen met 01 enz.het gaat nu perfect. Komt men boven de honderd dan moet men rekening houden dat de eerste 100 veranderd moeten worden, zal hier rekening mee houden.
Beide hartelijk dank voor aanwijzing.
gr. Rein

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2011 om 18:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rein37,

Als je boven de honderd komt moet je 001 - 002 - 003 enz nummeren.
Dan kun je t/m 999 gaan.

re
door rein37 - Jul 14, 2011 om 19:16
98 Antwoorden / 84 Vragen

Hallo edrick3, zo had ik het ook bedoeld toch ook hartelijk bedankt voor de moeite.gr. rein

mu
door muppet73 - Jul 15, 2011 om 13:24
3 Antwoorden / 0 Vragen

Op den duur wordt het handmatig nummeren wel een aardig klusje.
Software om een foto bibliotheek te beheren kan dan uitkomst bieden.

Kijk hiervoor bv. eens naar het gratis 'Picasa' van Google (http://www.google.com/picasa)

er is overigens een veelvoud van dergelijke programma's te vinden (al dan niet gratis) Ook hier biedt Google uitkomst, zoek op: 'photo organizer'

ka
door kassajj - Jul 15, 2011 om 13:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Onder meer om foto's ook nog in de juiste tijdsvolgorde te krijgen benoem ik mijn foto's eerst met de datum (2011 07 15) en benoem en/of nummer ze (altijd met 3 cijfers). Fotonaam wordt dan: 2011 07 15 BBQ Goes 001 of 2011 07 15 001.

mu
door muppet73 - Jul 15, 2011 om 13:38
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kassajj schreef op vrijdag 15 jul 2011, 13:28]Onder meer om foto's ook nog in de juiste tijdsvolgorde te krijgen benoem ik mijn foto's eerst met de datum (2011 07 15) en benoem en/of nummer ze (altijd met 3 cijfers). Fotonaam wordt dan: 2011 07 15 BBQ Goes 001 of 2011 07 15 001.

Ook voor dit soort functionaliteit biedt bv. Picasa uitkomst.
Je kunt hiermee zgn. 'tags' toevoegen aan je foto's. (1 of meer per foto)

Een tag kan zijn 'BBQ Goes' en tevens 'buurman Frans'
De tags stellen je in staat later snel te zoeken als je een keer een foto nodig hebt van 'buurman Frans' of van een 'BBQ' in beide gevallen zul je dezelfde foto van de BBQ tegenkomen met daarop buurman Frans...

mjklugt
door mjklugt - Jul 15, 2011 om 14:26
15 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Rein37,
Ik gebruik foto programma FSViewer kan je gratis downloaden.
Hiermee kan de foto z'n eigen tekst houden en wordt er een volg nummer aan vast geplakt bv tekst-0001.jpg enz. je kan zelf als je meer foto's er achteraan wil zetten het startnummer aan geven bv 0003. Dus als je zeg maar meerdere foto's heb dan geef je na de selectie van het aantal de eerst volgende nummer op waarvan je verder wil tellen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 15, 2011 om 14:36
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Met Total Commander kun je met een paar klikken foto's hernoemen ook aangeven uit hoeveel cijfers je het getal wilt laten bestaan (voorbeeld 3 = 001)

beijerland
door beijerland - Jul 15, 2011 om 15:31
18 Antwoorden / 10 Vragen

Je maakt een map aan en daar zet je al je foto's neer die je wil hernoemen,vervolgens selecteer je 1 foto en daarna klik je ctrl-A.
Nu klik je op de EERSTE foto en dan klik je rechts,kies nu Naam wijzigen en dan geef je een naam op.
Klik ok en nu zul je zien dat alle foto's een identieke naam hebben gekregen met daarachter een nummering.

tucker
door tucker - Jul 15, 2011 om 15:55
136 Antwoorden / 10 Vragen

Met het gratis programma Bulk Rename Utility kan je alle soorten bestanden een andere naam geven, nummeren, tekst veranderen (hoofdletters, kleine letters, vet, italic, etc.) en nog veel meer. Een aanrader!

audb
door audb - Jul 15, 2011 om 16:20
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het is zelfs onder dos mogelijk om het te doen waarom zou het dan niet onder windows kunnen?

Sterker nog een computer kan geen letters herkennen alleen maar nummers als
0 &1 bv 00000001 enz enz ofwel een computer is analfabeet :)

edrick3
door edrick3 - Jul 15, 2011 om 16:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@audb,

.....Het is zelfs onder dos mogelijk om het te doen waarom zou het dan niet onder windows kunnen?.....

Dat lees ik nergens hierboven (dat het (=??) niet zou kunnen).

Snap dit 'antwoord' dan ook niet.

na
door navacia - Jul 15, 2011 om 17:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste moderne camera`s kan je al aangeven hoe je ze wilt nummeren.
Dan als je de foto`s naar je pc haalt, geef je die map de datum van de dag zoals KassaJJ al omschreef. bv.
20110715 enz enz.
Ik heb meer dan 70.000 foto`s en die staan echt allemaal op datum en op nummer.
Ik gebruik geen speciaal programma er voor. (heb het wel)

vr1944
door vr1944 - Jul 15, 2011 om 18:44
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

Klik op bewerken>alles selecteren of selecteer alle foto's die je wilt nummeren .Als het goed is worden alle foto's blauwachtig.Ga met de muispijl op een willekeurige foto staan,klik eenmaal met je rechtermuisknop> naam wijzigen .Type een naam en druk op enter.Alle foto's hebben nu dezelfde naam en een nummer

escofier
door escofier - Jul 15, 2011 om 19:32
6 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Rein,

Wanneer je hiervoor geen tool gebruikt, zul je het probleem van een groep foto's blijven houden wanneer jij je foto's op je PC importeert vanaf jouw camera.

Ik gebruik een tool genaamd Wincommander (WINCMD32) hiermee kan ik hele groepen tegelijk herbenoemen/hernummeren.

Wincommander kun je wel vergelijken met Windows Verkenner, Wincommander heeft wel een heleboel opties.

Vr. gr. Louis

re
door rein37 - Jul 18, 2011 om 17:00
98 Antwoorden / 84 Vragen

Beste mensen , wat een reacties,hartelijk bedankt hiervoor,kom er nu wel uit wat ik moet doen.Toch nog een vraag op de pagina ,,mijn pagina staat oa, ,,mijn bedankjes,, waar kan ik nu het bericht achter laten waar ik dat kan doen. gr. Rein

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2011 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=rein37 schreef op maandag 18 jul 2011, 17:00]Beste mensen , wat een reacties,hartelijk bedankt hiervoor,kom er nu wel uit wat ik moet doen.Toch nog een vraag op de pagina ,,mijn pagina staat oa, ,,mijn bedankjes,, waar kan ik nu het bericht achter laten waar ik dat kan doen. gr. Rein

Daar kun je zien of iemand JOU bedankt heeft voor een goed antwoord op zijn of haar vraag.

Als jij zelf vindt dat iemand een prima (het beste) antwoord gegeven heeft, dan kun je op "dit is een topantwoord' klikken bij dat antwoord. Dan krijg je óók de mogelijkheid om die persoon eventueel een bedankje te sturen.
(Probeer maar eens met dit antwoord) ;-)

Met vr.gr.

bosbess
door bosbess - Jul 18, 2011 om 18:26
354 Antwoorden / 40 Vragen

Edrick, jij maakt een paard aan het lachen!

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2011 om 20:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bosbess,

En dus ook een struisvogel? ;-)