t1
door t1coby Aug 1, 2010 om 10:03
Computers & telefonie

Foto's verzenden per e-mail

Ik heb waarschijnlijk teveel foto's per e-mail willen verzenden via Outlook Express.Nu is die 24 uur aan het verzenden en ik kan dit niet stoppen.Ook niet als computer uit is geweest of gereset. Iedere keer wanneer ik Outlook opstart gaat die weer verzenden.Hoe kan ik dit stoppen??

5808 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 1, 2010 om 10:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo t1coby,

In Outlook Express kan je de gewenste DBX-bestanden verwijderen.
Deze bevinden zich in een verborgen map die je op volgende manier te weten komt:
Outlook Express -> Extra -> Opties -> Onderhoud -> Archiefmap

Of misschien kan je 1 van deze 2 opties proberen?
Onder Extra - Opties - Verzenden - bericht direct verzenden even uit vinken.
Of uitvinken bij Extra - Opties - Algemeen - berichten verzenden en ontvangen bij opstarten.
Daarna je computer uitschakelen en weer opstarten.

En dan bericht even verwijderen.

Suc6

genius
door genius - Aug 1, 2010 om 12:10
886 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo t1coby,

Als het goed is staat het te verzenden bestand ook nog in de map PostvakUit.
Hieruit het bestand verwijderen en dan stopt hij ook.

Eerder vermelde oplossingen werken trouwens perfect.

Succes,

G.

freya
door freya - Aug 1, 2010 om 12:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo t1coby,

De makkelijkste oplossing is meestal:

1. Computer uitschakelen.
2. Netwerkkabel (of WLAN-stick) losnemen
3. Computer opstarten (internetten is nu niet mogelijk)
4. Outlook Express starten

Als het goed is kun je het betreffende mailtje nu gewoon verwijderen. Daarna de computer afsluiten, netwerkkabel (of WLAN-stick) weer aansluiten en opnieuw opstarten.

m.vr.gr. Freya

poltol
door poltol - Aug 1, 2010 om 14:30
3885 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=freya schreef op zondag 1 aug 2010, 12:17]
Hallo t1coby,

De makkelijkste oplossing is meestal:

1. Computer uitschakelen.
2. Netwerkkabel (of WLAN-stick) losnemen
3. Computer opstarten (internetten is nu niet mogelijk)
4. Outlook Express starten

Als het goed is kun je het betreffende mailtje nu gewoon verwijderen. Daarna de computer afsluiten, netwerkkabel (of WLAN-stick) weer aansluiten en opnieuw opstarten.

m.vr.gr. Freya

Deze methode heeft bij mij uitstekend gewerkt. Is het eenvoudigste.

Vr.gr. poltol

ti
door tieuwe - Aug 2, 2010 om 13:08
18 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=poltol schreef op zondag 1 aug 2010, 14:30][quote=freya schreef op zondag 1 aug 2010, 12:17]
...

Deze methode heeft bij mij uitstekend gewerkt. Is het eenvoudigste.

Vr.gr. poltol

Het kan nog net iets eenvoudiger. Wat je namelijk wilt bereiken is dat Outlook geen verbinding meer heeft, zodat de e-mail verwijderd kan worden. Dat is ook anders te bereiken:
- Ga in de taakbalk van Outlook naar "Bestand"
- Kies voor "Off line werken"

De verbinding wordt nu verbroken, waarna u in het "Postvak Uit" het emailbericht kunt verwijderen.

Vergeet niet het vinkje weer weg te halen door dezelfde stappen weer te herhalen. U kunt de status controleren door in de taakbalk te kijken of "Off line werken" aangevinkt staat of door in de rechteronderhoek te kijken of hier "Verbonden" staat. In de rechteronderhoek is het trouwens ook mogelijk de verbinding te verbreken / tot stand te brengen.

Dit voor de volgende keer :)

Gr Tieuwe

du
door dubbelzout - Aug 2, 2010 om 15:55
100 Antwoorden / 0 Vragen

Wat natuurlijk ook interessante informatie zou kunnen zijn: Hoeveel foto's heeft u in die mail geplaatst? En welke omvang hebben de foto's? En de ontvanger, wat is er bij hem/haar gebeurd?

mu
door musicxpert - Aug 2, 2010 om 16:36
16 Antwoorden / 4 Vragen

Het is misschien geen antwoord op je vraag, maar voor het opsturen van foto's kun je beter gebruik maken van MSN of Skype. Een ander goed en gratis programma voor het snel versturen van foto's, muziekbestanden en video's is Gigatribe. Voorwaarde is wel dat je dan beiden online bent.

edwardus
door edwardus - Aug 2, 2010 om 16:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nog veel handiger is het om ze te uploaden naar een (gratis) online storage provider zoals picasa, photobucket, flickr, box, etc. etc. Dat hoef je niet allebei tegelijk online te zijn, je hoeft geen (te) grote emails te versturen en het kan met meer dan 1 persoon gedeeld worden.

sw
door sweetdreams - Aug 2, 2010 om 19:14
2 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Outlook Express zal dit hetzelfde werken als bij Outlook. Ik heb dit probleem ook eens gehad. De ontvanger blijft de mails meerdere malen ontvangen. Het meest eenvoudig is om Outlook Express af te sluiten. Dan weer op te starten en direct op de mail in het postvak uit te klikken en deze te deleten.

ti
door tieuwe - Aug 2, 2010 om 22:49
18 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=sweetdreams schreef op maandag 2 aug 2010, 19:14]Bij Outlook Express zal dit hetzelfde werken als bij Outlook. Ik heb dit probleem ook eens gehad. De ontvanger blijft de mails meerdere malen ontvangen. Het meest eenvoudig is om Outlook Express af te sluiten. Dan weer op te starten en direct op de mail in het postvak uit te klikken en deze te deleten.

Hiermee probeer je Outlook dus "voor te zijn". Nadat je het programma opstart zal Outlook verbinding proberen te maken met de e-mail service. Als je de e-mail verwijdert voordat de verbinding gemaakt is, werkt het. Ben je te laat, kun je de e-mail niet verwijderen maar de verbinding alsnog (tijdelijk) verbreken met de aanwijzingen die ik hierboven gaf :)

ag
door agroene - Nov 6, 2010 om 16:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb regelmatig dat de ontvanger van foto's de mail ongeveer 45 keer krijgt.

Hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet meer gebeurt? Ik stuur max. 3 foto's

edrick3
door edrick3 - Nov 6, 2010 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@agroene,

Het is beter om zélf een vraag te stellen dan bij een ander (oud) topic 'in te breken.'

Met vr.gr.