ma
door mariet Nov 3, 2010 om 18:42
Computers & telefonie

Fout browsergeschiedenis

heb vista en ie8 . Als ik mijn browsergeschiedenis wil gebruiken om bezochte site''s weer op te vragen krijg ik een foutmelding dat het bestand niet gevonden kan worden.
Om de een of andere reden wordt telkens voor http het volgende opgeslagen riet@
Denk dat het hier aan ligt

wie kan me helpen.

alvast hartelijk bedankt

2154 18 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2010 om 19:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mariet,

Ik zou beginnen met het verwijderen van de bestaande browsergeschiedenis.
Klik op Extra, klik op Browsergeschiedenis, klik op Alles verwijderen.

Kijk eens of het hierna wel goed gaat.

Suc6

ma
door mariet - Nov 3, 2010 om 19:05
29 Antwoorden / 14 Vragen

had ik al geprobeerd maar helaas niets geholpen

toch bedankt

=edrick3 schreef op woensdag 3 nov 2010, 19:03: Hallo mariet,

Ik zou beginnen met het verwijderen van de bestaande browsergeschiedenis.
Klik op Extra, klik op Browsergeschiedenis, klik op Alles verwijderen.

Kijk eens of het hierna wel goed gaat.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2010 om 19:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mariet,

En als je IE8 eens opnieuw installeert?

Met vr.gr.

ma
door mariet - Nov 3, 2010 om 20:51
29 Antwoorden / 14 Vragen

zal dit morgen eens proberen.Vandaag gaat niet meer lukken.
je hoort nog van me.

bedankt en de groeten

M@riet

=edrick3 schreef op woensdag 3 nov 2010, 19:09: @mariet,

En als je IE8 eens opnieuw installeert?

Met vr.gr.

ma
door mariet - Nov 4, 2010 om 07:56
29 Antwoorden / 14 Vragen

Heb de fixit tool gebruikt en ie8 terug gezet naar ie 7 , maar helaas het probleem blijft

Groetjes M@riet

=edrick3 schreef op woensdag 3 nov 2010, 19:09: @mariet,

En als je IE8 eens opnieuw installeert?

Met vr.gr.

er
door erik6868 - Nov 4, 2010 om 09:28
8 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien een systeemherstel uitvoeren. Datum gebruiken voor dat het probleem begon.

microsofthelpt
door microsofthelpt - Nov 4, 2010 om 16:07
42 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mariet schreef op donderdag 4 nov 2010, 07:56]Heb de fixit tool gebruikt en ie8 terug gezet naar ie 7 , maar helaas het probleem blijft

Groetjes M@riet

[quote=edrick3 schreef op woensdag 3 nov 2010, 19:09]@mariet,

En als je IE8 eens opnieuw installeert?

Met vr.gr.

Hallo Mariet,

Welke Fix it heeft u precies gebruikt?

Als u nog niet de Fix it heeft gebruikt om de Internet Explorer opnieuw in te stellen dan kunt u deze uitvoeren: http://support.microsoft.com/kb/923737/nl

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2010 om 16:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mariet,

En de instellingen herstellen voor IE8 vind je hier

gladdeharry
door gladdeharry - Nov 4, 2010 om 17:20
463 Antwoorden / 14 Vragen

Probeer anders eens een andere browser.Firefox of Google Chrome.Kun je gratis downloaden en Internet Explorer kun je gewoon laten staan.

ma
door mariet - Nov 4, 2010 om 19:14
29 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas kan ik aan die andere browsers niet wennen,

Heb onde tussen ie8 opmieuw geinstalleerd maar ook dit heeft mijn probleem niet verholpen.

Bedankt voor alle tips en sta altijd open voor nieuwe tips

Groetjes M@riet

=gladdeharry schreef op donderdag 4 nov 2010, 17:20: Probeer anders eens een andere browser.Firefox of Google Chrome.Kun je gratis downloaden en Internet Explorer kun je gewoon laten staan.

edrick3
door edrick3 - Nov 4, 2010 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mariet,

Probeer toch eens even Firefox om te zien of daarbij hetzelfde probleem optreedt.

ma
door mariet - Nov 7, 2010 om 09:22
29 Antwoorden / 14 Vragen

FireFox heeft dit probleem inderdaad niet.

groetjes M@riet

=edrick3 schreef op donderdag 4 nov 2010, 20:16: @mariet,

Probeer toch eens even Firefox om te zien of daarbij hetzelfde probleem optreedt.

microsofthelpt
door microsofthelpt - Nov 18, 2010 om 09:20
42 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Mariet,

Controleer eens of dit probleem ook actief is bij een andere gebruiker.
Via onderstaande stappen kunt u een nieuwe gebruiker aanmaken.

Als u een nieuw profiel wilt maken, moet u eerst een nieuwe gebruikersaccount maken. Er wordt dan tegelijk met de nieuwe account tevens een profiel gemaakt.

1.U kunt Gebruikersaccounts als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht (of klik op Gebruikersaccounts als u bent verbonden met een netwerkdomein) en klik vervolgens op Gebruikersaccounts.

2.Klik op Een andere account beheren. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

3.Klik op Een nieuwe account maken.

4.Typ de gewenste naam voor de gebruikersaccount, klik op een accounttype en klik op Account maken.

5. Herstart de computer en log in met de nieuwe gebruiker.

6. Controleer of het probleem met Internet Explorer hier ook actief is.

ma
door mariet - Nov 21, 2010 om 13:28
29 Antwoorden / 14 Vragen

Heb me aangemeld als gastaccount en inderdaad hier doet zich het probleem in IE zich niet voor. Ben dus zeer benieuwd naar de oplossing.
Alvast bedankt. groetjes M@riet

=windowsnl schreef op donderdag 18 nov 2010, 09:20: Hoi Mariet,

Controleer eens of dit probleem ook actief is bij een andere gebruiker.
Via onderstaande stappen kunt u een nieuwe gebruiker aanmaken.

Als u een nieuw profiel wilt maken, moet u eerst een nieuwe gebruikersaccount maken. Er wordt dan tegelijk met de nieuwe account tevens een profiel gemaakt.

1.U kunt Gebruikersaccounts als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht (of klik op Gebruikersaccounts als u bent verbonden met een netwerkdomein) en klik vervolgens op Gebruikersaccounts.

2.Klik op Een andere account beheren. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

3.Klik op Een nieuwe account maken.

4.Typ de gewenste naam voor de gebruikersaccount, klik op een accounttype en klik op Account maken.

5. Herstart de computer en log in met de nieuwe gebruiker.

6. Controleer of het probleem met Internet Explorer hier ook actief is.

microsofthelpt
door microsofthelpt - Nov 22, 2010 om 19:50
42 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Mariet,

Uw gebruikersprofiel is beschadigd, meestal is de oorzaak een beschadiging in het Windows register. Dit kan veroorzaakt zijn door een virus/corrupt programma of registeroptimalisatiesoftware.

Via onderstaande stappen is uw profiel te herstellen:
U moet dan een nieuw profiel maken en de bestanden uit het bestaande profiel naar het nieuwe kopiëren.

Een nieuw gebruikersprofiel maken
Als u een nieuw profiel wilt maken, moet u eerst een nieuwe gebruikersaccount maken. Er wordt dan tegelijk met de nieuwe account tevens een profiel gemaakt.

1.U kunt Gebruikersaccounts als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht (of klik op Gebruikersaccounts als u bent verbonden met een netwerkdomein) en klik vervolgens op Gebruikersaccounts.

2.Klik op Een andere account beheren. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

3.Klik op Een nieuwe account maken.

4.Typ de gewenste naam voor de gebruikersaccount, klik op een accounttype en klik op Account maken.

Bestanden naar het nieuwe gebruikersprofiel kopiëren
Vervolgens kunt u de bestanden uit het bestaande profiel naar het nieuwe profiel kopiëren. Voor deze stap hebt u, de nieuwe account meegerekend, minimaal drie gebruikersaccounts op de computer nodig.

1.Meld u aan met een andere account dan de nieuwe die u zojuist hebt gemaakt of met de account waarvan u de bestanden wilt kopiëren.

2.U kunt Documenten als volgt openen: klik op de knop Start ? en klik vervolgens op Documenten.

3.Klik op Mapopties in het menu Extra.

Druk op ALT als u het menu Extra niet ziet.

4.Klik op het tabblad op Weergave op Verborgen bestanden en mappen weergeven, schakel het selectievakje Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uit en klik op OK.

5.Ga naar de map C:\Gebruikers\oude_gebruikersnaam. Daarbij is C het station waarop Windows is geïnstalleerd en oude_gebruikersnaam de naam van het profiel waarvan u de bestanden wilt kopiëren.

6.Selecteer alle bestanden en mappen in deze map, behalve de volgende:

•Ntuser.dat

•Ntuser.dat.log

•Ntuser.ini

7.Klik op Kopiëren in het menu Bewerken.

Druk op ALT als u het menu Bewerken niet ziet.

8.Ga naar de map C:\Gebruikers\nieuwe_gebruikersnaam. Daarbij is C het station waarop Windows is geïnstalleerd en nieuwe_gebruikersnaam de naam van het nieuwe profiel dat u hebt gemaakt.

9.Klik op Plakken in het menu Bewerken.

Druk op ALT als u het menu Bewerken niet ziet.

10.Meld u af en en meld u vervolgens aan met de nieuwe gebruikersaccount.

Als u e-mailberichten hebt in een e-mailprogramma zoals Windows Mail, moet u de berichten en adressen uit dit programma naar het nieuwe gebruikersprofiel kopiëren voordat u het oude profiel verwijdert. Verwijder het oude profiel pas als u zeker weet dat alles goed werkt.

Als deze procedure geen soelaas biedt, neemt u contact op met de klantenondersteuning. Als u wilt zoeken naar aanvullende informatie over opties voor klantenondersteuning die op uw computer van toepassing zijn, klikt u op de knop Start, vervolgens klikt u op Help en ondersteuning en ten slotte klikt u op de koppeling Iemand vragen of op andere plaatsen zoeken die onder aan het Help-venster wordt weergegeven.

Deze stappen staan hier beschreven: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Fix-a-corrupted-user-profile

ma
door mariet - Nov 22, 2010 om 19:56
29 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=windowsnl schreef op maandag 22 nov 2010, 08:30]Hoi Mariet,

Uw gebruikersprofiel is beschadigd, meestal is de oorzaak een beschadiging in het Windows register. Dit kan veroorzaakt zijn door een virus/corrupt programma of registeroptimalisatiesoftware.

Via onderstaande stappen is uw profiel te herstellen:
U moet dan een nieuw profiel maken en de bestanden uit het bestaande profiel naar het nieuwe kopiëren.

Een nieuw gebruikersprofiel maken
Als u een nieuw profiel wilt maken, moet u eerst een nieuwe gebruikersaccount maken. Er wordt dan tegelijk met de nieuwe account tevens een profiel gemaakt.

1.U kunt Gebruikersaccounts als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht (of klik op Gebruikersaccounts als u bent verbonden met een netwerkdomein) en klik vervolgens op Gebruikersaccounts.

2.Klik op Een andere account beheren. Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

3.Klik op Een nieuwe account maken.

4.Typ de gewenste naam voor de gebruikersaccount, klik op een accounttype en klik op Account maken.

Bestanden naar het nieuwe gebruikersprofiel kopiëren
Vervolgens kunt u de bestanden uit het bestaande profiel naar het nieuwe profiel kopiëren. Voor deze stap hebt u, de nieuwe account meegerekend, minimaal drie gebruikersaccounts op de computer nodig.

1.Meld u aan met een andere account dan de nieuwe die u zojuist hebt gemaakt of met de account waarvan u de bestanden wilt kopiëren.

2.U kunt Documenten als volgt openen: klik op de knop Start ? en klik vervolgens op Documenten.

3.Klik op Mapopties in het menu Extra.

Druk op ALT als u het menu Extra niet ziet.

4.Klik op het tabblad op Weergave op Verborgen bestanden en mappen weergeven, schakel het selectievakje Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uit en klik op OK.

5.Ga naar de map C:Gebruikersoude_gebruikersnaam. Daarbij is C het station waarop Windows is geïnstalleerd en oude_gebruikersnaam de naam van het profiel waarvan u de bestanden wilt kopiëren.

6.Selecteer alle bestanden en mappen in deze map, behalve de volgende:

•Ntuser.dat

•Ntuser.dat.log

•Ntuser.ini

7.Klik op Kopiëren in het menu Bewerken.

Druk op ALT als u het menu Bewerken niet ziet.

8.Ga naar de map C:Gebruikers
ieuwe_gebruikersnaam. Daarbij is C het station waarop Windows is geïnstalleerd en nieuwe_gebruikersnaam de naam van het nieuwe profiel dat u hebt gemaakt.

9.Klik op Plakken in het menu Bewerken.

Druk op ALT als u het menu Bewerken niet ziet.

10.Meld u af en en meld u vervolgens aan met de nieuwe gebruikersaccount.

Als u e-mailberichten hebt in een e-mailprogramma zoals Windows Mail, moet u de berichten en adressen uit dit programma naar het nieuwe gebruikersprofiel kopiëren voordat u het oude profiel verwijdert. Verwijder het oude profiel pas als u zeker weet dat alles goed werkt.

Als deze procedure geen soelaas biedt, neemt u contact op met de klantenondersteuning. Als u wilt zoeken naar aanvullende informatie over opties voor klantenondersteuning die op uw computer van toepassing zijn, klikt u op de knop Start, vervolgens klikt u op Help en ondersteuning en ten slotte klikt u op de koppeling Iemand vragen of op andere plaatsen zoeken die onder aan het Help-venster wordt weergegeven.

Deze stappen staan hier beschreven: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Fix-a-corrupted-user-profile

alles gedaan tot punt 6
6.Selecteer alle bestanden en mappen in deze map, behalve de volgende:

•Ntuser.dat

•Ntuser.dat.log

•Ntuser.ini

Deze bestanden kan ik niet terug vinden. kan ik nu de rest dan gewoon kopieren ????

en de snelkoppelingen van mijn oude gebruikersaccount worden die dan ook meegenomen of moet ik dit weer allemaal aanpassen . en mijn bureaublad instellingen hoe zit het daar dan mee.????

Mijn oude gebruikers account was als administrator Als ik het nieuwe ook als administratot aanmaak krijg ik dan geen problemen als ik het oude gebruikersaccount verwijder???

hartelijke dank en groetjes M@riet

ma
door mariet - Nov 22, 2010 om 20:11
29 Antwoorden / 14 Vragen

sorry
ntuser.dat.log1 en ntuser.dat.log2 wel al gevonden , maar de andere 2 staan er niet tussen

microsofthelpt
door microsofthelpt - Nov 23, 2010 om 10:31
42 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Mariet,

Als u de bestanden (Ntuser.dat,Ntuser.dat.log,Ntuser.ini ) niet kunt vinden is dat niet erg en kunt u beginnen met het kopiëren.

De snelkoppelingen van het oude gebruikersprofiel komen als het goed is gewoon terug, deze staan in de (%USERPROFILE%\Desktop) map die ook mee gekopieerd wordt in stap 6 t/m 9.
Ook worden bijna alle instellingen meegenomen, sommige instellingen kunnen helaas niet overgenomen worden dit zijn meestal instellingen van niet-Windows programma's.

Wanneer u het nieuwe gebruikersprofiel aanmaakt moet u deze Administrator rechten geven zodat dit geen problemen veroorzaakt wanneer u de oude account verwijdert.