na
door naat9 Jan 24, 2011 om 13:27
Computers & telefonie

Foutmelding chello/ upc

Ik krijg sinds vorige week steeds meldingen als ik een bericht stuur naar iemand met een chello of upc.mail adres. Blijkbaar komen de mailtjes wel aan maar de melding ziet er als volgt uit:

The original message was received at Mon, 24 Jan 2011 13:17:38 +0100from mx1.tkservers.com [83.98.206.51] ----- The following addresses had permanent fatal errors -----XXX@chello.nl(reason: 552 5.2.0 zQHk1f03Z0VXQYK05QHlVQ automated process detected unsolicited content)(expanded from: ) ----- Transcript of session follows -----... while talking to smtp.chello.nl.:>>> DATA

4142 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 24, 2011 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo naat9,

Vermoedelijk wordt de inhoud van je mailtje gezien als ongeoorloofd (zoals spam, phishing etc.) en wordt tegengehouden.
Informeer even bij je provider.

Met vr.gr.

birdies
door birdies - Jan 24, 2011 om 20:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Lees dit (oudere) topic over dezelfde foutmelding even door klik hier

Het betreffende topic is gesloten, eventueel kun je daar natuurlijk een nieuw topic openen.

edwardus
door edwardus - Jan 25, 2011 om 10:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het lijkt er sterk op dat het spamfilter van UPC een beetje overspannen is en een paar maanden naar een kuuroord gestuurd moet worden. Alleen UPC kan dat oplossen.

De mail wordt zo te zien niet afgeleverd, de ontvangers hebben jouw mail niet ontvangen.

na
door naat9 - Jan 25, 2011 om 13:19
14 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb gisteren toch maar telefonisch contact gezocht met UPC. Zij konden daar geen probleem of storing vinden. Contact gezocht met mijn webhoster, maar al voor ik daar een reactie van had was het probleem verholpen. ik kan weer gewoon mailtjes versturen naar upcadressen. Waar de fout nu uiteindelijk gelegen heeft is niet duidelijk geworden maar het probleem is weg. Dank voor alle reacties.