le
door lengrot Jun 6, 2010 om 19:27
Computers & telefonie

Foutmelding Windows Mail

Hallo iedereen.

Regelmatig help ik mijn buurman als hij "problemen" heeft met zijn computer, die ik doorgaans aardig op kan lossen. Maar bij het volgende probleem heb ik hulp nodig.
Ik zal het even beschrijven.

Hij heeft een prijsvraag op de site van Super de Boer ingevuld en verstuurd, maar daar zijn emailadres verkeerd ingevuld.
Nu krijgt hij elke keer deze foutmelding als hij Windows Mail opent.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan het bericht niet verzenden. De verificatie-instelling is mogelijk niet juist voor de server voor uitgaande e-mail [SMTP]. U vindt informatie over dit probleem in de Help. Zoek naar 'Problemen oplossen in Windows Mail' en raadpleeg de sectie 'Ik heb problemen met het verzenden van e-mail'. Als u hulp nodig hebt bij het vaststellen van de juiste serverinstellingen, neemt u contact op met de serviceprovider voor e-mail.

Het geweigerde e-mailadres was el.vink.@kpn.mailnl. Onderwerp 'prijsvragen ', Account: 'pop.hetnet.nl', Server: 'mailhost.hetnet.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '501 5.5.4 Invalid Address ', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 501, Foutnummer: 0x800CCC79
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat emailadres is dus inderdaad fout! Als hij Windows Mail afsluit komt het schermpje dat er nog berichten in Postvak Uit staan en of hij die wil verzenden.
Het vreemde van dit alles is dat Postvak Uit leeg is.
Er kunnen wel andere mails verstuurd en ontvangen worden, want Account en Server zijn goed ingesteld, maar daarna krijgt hij die foutmelding weer.
Ik heb de computer met CCleaner schoongemaakt en opnieuw opgestart maar de foutmelding blijft.
Dus die oplossing naar Super de Boer zweeft nog ergens rond.

Wie weet in welke richting ik het nog kan zoeken?
Bedankt alvast.

Lengrot

4319 7 Rapporteer

gsm
door gsm - Jun 6, 2010 om 19:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kunt de database van Windows Mail proberen te repareren met WMUTIL.

De Windows Mail database vind je standaard hier:
C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail

Deze map is normaal gesproken verborgen, en moet eerst zichtbaar gemaakt worden via het menu Organiseren, Map- en zoekopties, in de Verkenner.

edrick3
door edrick3 - Jun 6, 2010 om 20:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lengrot,

Open je mail eens zonder internetverbinding, dus off-line werken.
Ga dan eens naar je Postvak Uit en kijk of het bericht er dan in staat. Zo ja, dan verwijderen.

Suc6

gsm
door gsm - Jun 7, 2010 om 11:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Toevallig heb ik vanmorgen precies dezelfde foutmelding opgelost:

De oorzaak was in dit geval, dat er een spatie in het adres van het bericht stond.
Deze fout kan ontstaan door zelf het (foute) adres in te typen, in plaats van direct gebruik te maken van Contactpersonen.
Wordt het adres later nogmaals gebruikt dan wordt het foute adres via automatisch aanvullen opnieuw aangeboden, vaak naast het juiste adres uit Contactpersonen.

Een tweede probleem was dat de PC automatisch draadloos verbinding maakte met het eigen netwerk en (als tweede keus) eventueel automatisch verbinding kon maken met een vreemd netwerk.
E-mail versturen via een vreemd netwerk gaat meestal ook niet werken, maar geeft dacht ik wel een andere foutmelding.

le
door lengrot - Jun 7, 2010 om 12:46
32 Antwoorden / 10 Vragen

Ik wil het nog even proberen duidelijk te maken;

Het foute emailadres is éénmalig ingevoerd op de site van Super de Boer en staat dus niet in het adresboek en wordt ook niet automatisch aangevuld als er gewoon een email wordt verstuurd.
Maar Windows Mail probeert wel elke keer een mail te verzenden die dus niet aanwezig is in Windows Mail, maar wel elke keer die foutmelding laat zien.

Lengrot

gsm
door gsm - Jun 7, 2010 om 17:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=lengrot schreef op maandag 7 jun 2010, 12:46]Ik wil het nog even proberen duidelijk te maken;

Het foute emailadres is éénmalig ingevoerd op de site van Super de Boer en staat dus niet in het adresboek en wordt ook niet automatisch aangevuld als er gewoon een email wordt verstuurd.
Maar Windows Mail probeert wel elke keer een mail te verzenden die dus niet aanwezig is in Windows Mail, maar wel elke keer die foutmelding laat zien.

Lengrot

Voor Vista moet minimaal SP1 geïnstalleerd zijn om Windows Mail enigszins goed te laten werken.

Niet duidelijk is of je WMUTIL al gebruikt hebt.

Controleer ook eens onder menu Beeld, Huidige weergave of daar de selectie wel staat bij Alle berichten.

Je kunt proberen de database van Windows Mail repareren.

le
door lengrot - Jun 7, 2010 om 17:40
32 Antwoorden / 10 Vragen

WMUTIL heb ik nog niet gebruikt, vanavond ga ik er weer heen en ga dan met je tips aan de gang.

Lengrot

le
door lengrot - Jun 7, 2010 om 22:09
32 Antwoorden / 10 Vragen

Het is gelukt!
Bedankt voor julie reacties, met name gsm.

C:\Gebruikers\inlognaam\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\Outbox

Hier zat de bewuste mail in!

Lengrot