spidy60
door spidy60 Nov 20, 2015 om 21:40
Computers & telefonie

Furby boom app werkt niet in nederland

ik heb op 19-11-2015 een furby boom aangeschaft en wou de furby synchroniseren met de telefoon en van alles geprobeerd maar de app werkt niet ik heb een mail gestuurd naar de consumenten service van hasbro

hun reactie
Hun antwoord;
Blijkbaar werkt uw tablet niet met de app. Spijtig.
Dit is niet bij hun bekend.
Furby komt uit Amerika en vanuit Amerika is niet doorgegeven dat er maar een aantal tablets de Furby kunnen scannen.

ik vind dat dit veel eerder bekend had moeten zijn dat de furby boom op bepaalde telefoons niet werkt. en op de doos staat ook niet vermeld welke telefoons ondersteund worden.
en laat staan in de winkel daar wisten ze niet eens dat ze een furby boom verkochten

op welke telefoons werkt de furby boom wel
Samsung Galaxy S2, S3, S3 Mini, S4, S4 Mini

· Samsung Galaxy Note 2, 3, 8.0, 10.1

· Samsung Galaxy Tab (Gen 1, 2, 3)

· Samsung Galaxy Grand Duos

· Toys R Us Tabeo 8

· Motorola Droid RAZR HD

· Motorola Droid RAZR Maxx HD (except model XT926)

· Google Nexus 4

· Google Nexus 7

· Amazon Kindle Fire HD (Kindle series, 1st en 2nd Gen alleen)**

en de telefoon moet minstens Android versie
Android OS 2.3.3 of later.

ik heb zelf de app op een samsung galaxsy s3 getest en de furby boom app werkt gewoon

was dit van tevoren bekend op de verpaking of op internet dan had dit heel wat kinderen een teleur stelling bespaart.

de furby en de app is niet voor alle telefoons weg gelegd.

ik wil mensen waarschuwen niet een furby boom te kopen tenzij je zeker weet dat de telefoon de furby boom app ondersteund
toen dacht ik dan kunnen ze de app toch aan passen

hun andwoord
Aanpassen van de app gaat niet zo makkelijk. Daar gaan veel protocollen aan vooraf.

en ik heb zelf de furby boom getest waaruit blijkt
dat de furby op een aantal apparaten niet werkt
nu wil ik dus aan hasbro laten weten dat ze een betere voorlichting moeten geven.

en de verkopende partij die gaan vrij uit want die leveren de app er niet bij.
en in de algemene voorwaarden van google staat dat de app ontwikkelaar altijd aansprakelijk is voor de app en dat is in dit geval hasbro.

zij dienen de juiste informatie te verstrekken ovr de app omdat zij verantwoordelijk zijn voor de app.
maar hun verantwoordelijkheid is hier in nog ver te zoeken
facebook pagina

1367 5 Rapporteer

spidy60
door spidy60 - Nov 20, 2015 om 21:42
10 Antwoorden / 2 Vragen

https://www.facebook.com/furbyenfurbyboomNL/

spidy60
door spidy60 - Nov 20, 2015 om 22:03
10 Antwoorden / 2 Vragen

ook heb ik dezelfde discussie in het topic vragen gezet en daar kreeg ik de volgende antwoorden

ik citeer in eigen benoeming

u heeft toch een ipad waar de furby app op werkt of moeten u kinderen soms de app op de telefoon hebben

mijn andwoord hierop was het gaat niet alleen om mij maar om meerdere consumenten die dachten een app te kunnen gebruiken met hun werkende furby boom wat dus niet het geval is en van daar deze melding op kassa.

ook kreeg ik een antwoord over als de furby niet goed werkt kun je terug gaan naar de winkel zie link
en ik weet niet of de furby app er bij hoort of niet.

mijn andwoord hier op is een furby word verkocht door een verkopende partij een app word gelevert door hasbro en niet door de verkopende partij.
als een furby niet deugt en niet moet doen wat die moet doen zonder de app is de verkopende partij aansprakelijk.

echter als de app niet goed werkt wat hier het geval is dan is volgens google play en apple store de ontwikelaar van de app aansprakelijk en is in dit geval hasbro.

zij moeten op de website of op de doos zetten welke telefoons en tablets Compatibel zijn met de furbyboom app.

en dus dienen zij zorg te dragen voor de app

spidy60
door spidy60 - Nov 23, 2015 om 11:08
10 Antwoorden / 2 Vragen

update compatibel apparaten

tevens info eigen onderzoek

ik heb als zovelen een furby boom gekocht.
op 19-11-2015
echter toen ik thuis was wou ik gelijk kijken of de app ook werkte maar naar 35 scan pogingen werkte de app niet toen heb ik op internet gekeken door in google in te tikken furby app werkt niet.
en wat zag ik allemaal links van dat de furby app niet werkt.

bij een topic was een bericht geplaatst net een week geleden voor mij.
je zal misschien wel denken waarom check je internet niet ik heb het internet gecheckt op furby boom en verschillende websites.

wat ik nu weet nergens stond bij vermeld dat de app niet zou werken dan op een handje vol apparaten.

dus ik dacht zal wel goed zijn ik heb ook een furby uit 2013 en bij deze furby werkt de furby app wel.

echter is zoals ik al typte gebleken dat de furby boom app niet werkte.

dus ben ik een onderzoek gestart.
en scheen het probleem in 2014 al voor te komen
toen heb ik gekeken op de website van furby boom
echter staat daar niet de juiste informatie vermeld met welke apparaten de furby boom werkt.

echter heb ik dit gevonden ik citeer.
De app is optioneel en werkt met iPad, iPod touch en iPhone met iOS 5.0 of later.

maar ik weet in middels dat de app ook voor de android play store is te gebruiken en dit staat helemaal niet vermeld op de website van furby.nl
link naar de website
http://www.hasbro.com/nl-nl/product/furby-boom-creature-peacock:2A4F4830-5056-9047-F59E-6D205971EE74

contact hasbro
http://www.hasbro.com/nl-nl/customer-service/

ik heb dus onderzoek gedaan hoeveel topic er waren en op http://www.klacht.nl/furby-boom/
bleek dit in 2014 al vaker aan gegeven te zijn dat de furby boom app niet werkte.

en heeft meerdere maal klacht.nl een reactie op de twiter pagina gezet te hebben van hasbro
tot nu toe heb ik daar geen reactie gezien

ook zag ik een youtube filmpje van een webwinkel met een werkende furby boom app

ik heb toen gevraagd aan de webwinkel welke apparaten met de furby app compatibel zijn.

antwoord alle apps zijn compatibel

spidy60
door spidy60 - Nov 23, 2015 om 11:12
10 Antwoorden / 2 Vragen

dus ik heb een mail terug gestuurt

Ik heb vernomen en zoals vele andere consumenten dat de fubyboom niet met alle telefoons en tablets overweg kan
Ik heb het namelijk zelf uit getest met verschillende apparaten waar onder er in totaal 15 apparaten waren met de nieuwste iOS of Android
Waar van er maar 5 verbinding maakte met de furby boom. En ik heb alle apparaten getest op 4 verschillenden furbyboom’s

Dus is het niet waar dat de Furby boom op elk apparaat werkt.

Er zijn al heel wat ontevreden consumenten die dachten een furby boom te kopen met een werkende app maar dat bleek niet het geval

Ik wil dus dat alstublieft iets bij de specificatie kan zetten dat de furby mogelijk op somige toestellen niet werkt
De keuze is aan u.

Het zo toch vervelend zijn dat u ook ontevreden klanten heeft
Met vriendelijke groet nick

Zelf heb ik een huawei met android versie 4.2.1 een minimale versie van de android is 2.3.3
Model telefoon huawei G700-U10

daarna kreeg ik deze mail van de web winkel terug

Beste meneer Bergsma,
Mijn excuses voor de verkeerde advies, ik zie inderdaad dat niet alle apparaten compatible zijn met het product.
In onderstaande lijst staat vermeld welke apparaten werken met de Furby boom.
iOS apparaten:
iPhone 4, 5, 6, 6+, of nieuwer
iPad 2, 3, 4, of nieuwer
iPad Air 1, 2, of nieuwer
Ipad mini 1, 2, 3, of nieuwer
Ipod touch 5 of nieuwer

(IOS apparaten moeten de besturingssysteem IOS 7.0 of later hebben)
Android apparaten:
Samsung Galaxy S2, S3, S3 Mini, S4, S4 Mini, S5, S6
Samsung Galaxy Note 2, 3, 8.0, 10.1
Samsung Galaxy Tab (Gen 1, 2, 3)
Samsung Galaxy Grand Duos
Toys R Us Tabeo 8
Motorola Razr HD (Non-US modellen alleen)
Google Nexus4, Nexus7
Helaas zie ik uw toestel hier niet tussen staan dus zal het product niet met uw Huawei werken.
Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.

nu weet ik dus de specificaties van de furby boom app welke apparaten wel geschikt zijn.

echter zijn er nog apparaten waarvan ik niet weet of ze compatibel zijn

echter heb ik ergens anders vernomen dat als je een furbyboom koopt in een winkel de 14 dagen bedenktijd niet geld echter hebben ze wel op de bon staan in welk termijn je terug kan naar de winkel met de aankoop en ze hoeven het niet te doen.

daarbij komt ook nog eens dat de furby boom app niet meegeleverd word door de verkopende partij.
en met de furby is zonder de furbyboom app niks mis.

dus kan ik het niet retourneren naar de winkel
echter staat vermeld in de algemene voorwaarden van google play en de app store dat de ontwikkelaar van de app aansprakelijk gesteld kan worden als de app niet werkt.

en dat is in dit geval hasbro.

en als je een furby boom koopt met de intentie de app te gebruiken die overigens gratis is te downloaden dan heb je dus een teleurstelling

en sinterklaas die komt er bijna aan
en we willen toch niet dat spreekwoordelijk gezecht er kinderen zijn die sinterklaas de stoomboot in slaan omdat ze in de furbyboom teleurgesteld zijn.

echter heb ik in de furby boom handleiding gelezen dat ik bij problemen kan mailen met consumentenservice apenstaartje hasbro.nl

tot nu toe nog geen enkele mail
ook heb ik vermeld het geen stijl te vinden dat er zoveel mensen teleurgesteld worden en dat ik dit bij oa radar en kassa zou droppen weliswaar op het forum en dat ik een facebook pagina zou oprichten en dat ik en petitie zou aanmaken de petitie is helaas niet gelukt want de petitie blijk alleen voor de overheid te wezen.
en er werd gezegd dat ik voor een furby maar andere adressen moet zoeken om dit te melden.

dus dat doe ik.

mijn intentie is om te laten weten aan bijna alle consumenten dat de furby boom app maar op een handje vol apparaten werkt.

en ik vind het een misleidende verkoop je gaat er van uit dat de app werkt en nergens is een goeie specificatie te vinden van welke apparaten compatibel zijn met de furby boom app
ja ik heb het mondjes maat op de topics staan die ik post dan staan er tenminste wat specificaties op over android.

spidy60
door spidy60 - Nov 23, 2015 om 11:14
10 Antwoorden / 2 Vragen

tevens heb ik verder gekeken en is gebleken dat Amerika in 2014 de zelfde problemen had met de furby boom app ook die hebben een melding gemaakt bij Amerikaanse hasbro consumenten service en ik heb het idee dat daar ook nog steeds
consumenten zijn die teleurgesteld worden.

zie links hier

http://www.phonesreview.co.uk/2014/01/15/furby-boom-app-not-working-when-scanning/

http://forums.androidcentral.com/android-apps/348015-furby-boom-app.html

http://appsplayground.com/2013/08/21/furby-boom-app/

de juiste specificaties voor nu zijn

Samsung Galaxy S2, S3, S3 Mini, S4, S4 Mini

· Samsung Galaxy Note 2, 3, 8.0, 10.1

· Samsung Galaxy Tab (Gen 1, 2, 3)

· Samsung Galaxy Grand Duos

· Toys R Us Tabeo 8

· Motorola Droid RAZR HD

- Motorola Razr HD (Non-US modellen alleen)

· Google Nexus 4

· Google Nexus 7

· Amazon Kindle Fire HD (Kindle series, 1st en 2nd Gen alleen)**

- Samsung Galaxy Grand Duos

- Google Nexus4, Nexus7

- Toys R Us Tabeo 8

- LG L90

en de telefoon moet minstens Android versie
Android OS 2.3.3 of later.

de volgende ios toestellen zijn geschikt voor de furby app

iPhone 4, 5, 6, 6+, of nieuwer
iPad 2, 3, 4, of nieuwer
iPad Air 1, 2, of nieuwer
Ipad mini 1, 2, 3, of nieuwer
Ipod touch 5 of nieuwer

(IOS apparaten moeten de besturingssysteem IOS 7.0 of later hebben)

ik heb zelf de app op een samsung galaxsy s3 getest en de furby boom app werkt gewoon

was dit van tevoren bekend op de verpaking of op internet dan had dit heel wat kinderen een teleur stelling bespaart.

de furby en de app is niet voor alle telefoons weg gelegd.