el
door elsroos Mar 11, 2016 om 21:09
Computers & telefonie

Geeft een wifi aansluiting problemen met windows 10?

met mijn nieuwe computer waarop windows 10, word de internetverbinding steeds verbroken. kan dat met windows 10 te maken hebben? mijn computer is al nagekeken en het modem gereset door een monteur van ziggo, maar het probleem blijft. heeft iemand een oplossing?

15177 7 Rapporteer

marita567
door marita567 - Mar 11, 2016 om 21:21
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Elsroos ,

Dit lijkt mij geen probleem van Windows 10 .
Download eens Inssider , hier kunt u zien of er veel mensen bij u in de buurt op hetzelfde kanaal zitten .
U kunt dan het kanaal in het modem veranderen , het beste kanaal is 1 - 6 - 11 .

http://www.computeridee.nl/downloads/netwerken/inssider/

Misschien staat hier ook een oplossing voor u bij ,

https://www.windows-helpdesk.nl/problemen-met-de-wifi-verbinding-oplossen/

el
door elsroos - Mar 11, 2016 om 21:28
36 Antwoorden / 28 Vragen

nee dat is het niet. heb er al iemand bij gehad die de computer heeft nagekeken. de monteur van ziggo heeft de modem op een ander kanaal gezet en gereset enz. nog steeds hetzelfde probleem.

marita567
door marita567 - Mar 11, 2016 om 21:33
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@elsroos

Lees dan eens mijn tweede link misschien staat daar de oplossing bij .

ph
door philip36 - Mar 11, 2016 om 22:14
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat ik begrijp heeft u een nieuwe computer waar in de winkel of af fabriek windows10 erop gezet is.
Was het probleem er vanaf het begin dat u de computer had of is het later, mogelijk na een update begonnen?

gsm
door gsm - Mar 11, 2016 om 23:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De internetverbinding is wat anders dan de WiFi (draadloze verbinding). Dus wat bedoel je precies? Bekend is dat de wat eerdere versies van WIndows 10 dit probleem vertoonden. Belangrijk is daarom dat Windows 10 voorzien is van de laatste updates, maar soms kan een update ook fouten veroorzaken. Voor de netwerkadapter moet je bij problemen het nieuwste stuurprogramma installeren, of soms juist een wat oudere versie. Je zou voor de WiFi verbinding eens een USB draadloze adapter kunnen gebruiken om te testen of deze wel goed blijft werken. Toevallig had ik er gisteren ook ditt probleem, meteen na een Windows 10 update, dat de internetverbinding telkens niet werkte, zowel via de UTP kabel als via WiFi, die ik beide gebruik. Niet de WiFi verbinding, tussen modem en PC, maar de internetverbinding zelf liet het dus afweten. Adapter uit- en weer inschakelen, of modem uit en weer aan, of LAN kabel los en weer vast, zorgde steeds slechts korte tijd voor herstel van de internetverbinding. Je kunt in Apparaatbeheer de netwerkadapter installatie ongedaan maken en de computer herstarten. De adapter wordt dan vanzelf opnieuw geinstalleerd. In mijn geval was dat de oplossing. Misschien helpt het om TCP/IPv6 uit te zetten. Je kunt ook als proef tijdelijk de alternatieve DNS servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (van Google) configureren voor het TCP/IPv4 protocol.

marita567
door marita567 - Mar 12, 2016 om 09:09
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@Elsroos ,

Probeer eens of dit een oplossing is :

WiFi werkt niet

Een flink aantal gebruikers klaagt dat hun wifi-verbinding niet meer werkt in Windows 10. Erg vervelend natuurlijk, maar er zijn wat dingen die je kunt proberen.

De oplossing: Vaak werkt een herstart wel, als is het vervelend dat telkens te moeten doen wanneer je pc niet werkt. Het probleem lijkt voor sommige gebruikers ook op te lossen door WiFi Sharing uit te zetten. Je doet dat via 'Instellingen' -> 'Netwerk en internet' -> 'WiFi-instellingen beheren', en daar alle vinkjes uit te zetten. Je kunt gedetailleerdere instructies hier vinden.

Als het internet dan nog niet werkt, moet je mogelijk de driver opnieuw installeren. Zoek daarom (met behulp van een kabel-verbinding of een andere computer) op welke wifi-driver jouw laptop nodig heeft, en download die dan naar je laptop toe. Je kunt daarvoor ook in de handleiding van je pc kijken - als je die nog hebt...

bron : computeridee.nl

Of deze oplossing wegvallen internetverbinding .

  1. Open Apparaatbeheer (Windows Logo Key + X - Apparaatbeheer).
  2. Rechtermuisknop op de betreffende netwerkadapter en kies voor Installatie ongedaan maken.
  3. Als je een keuze hebt om het gehele stuurprogramma te verwijderen, NIET DOEN! Zet er GEEN vinkje voor!
  4. Klik op het tabblad Actie en kies voor Zoeken naar gewijzigde apparaten. Het stuurprogramma voor de netwerkadapter wordt opnieuw geïnstalleerd.

Bron: answers.microsoft.com

f.weele
door f.weele - Mar 12, 2016 om 09:40
1085 Antwoorden / 27 Vragen

ga in het configuratiescherm naar "apparaatbeheer" , ga naar de netwerkadapter(s), klik hierop tot de netwerkadapter(s) te voorschijn komt. Klik op de  netwerkadapter(s) tot er een menu verschijnt, ga naar energiebeheer in dit menu en vink het vakje uit waar staat: "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen". In principe is dit alleen van toepassing als de pc een laptop is. Anders kijken, zoals eerder aangegeven, of het stuurprogramma bijgewerkt moet worden.
m.vr.gr.