hu
door huet Jul 5, 2007 om 09:22
Computers & telefonie

Geen beeld kunnen ontvangen canal digitaal

Ik heb sinds 2 juli 2007 geen beeld op de tv. IK heb een schotel. Na drie dagen bellen waar telkens werd gezegd dat er technische problemen waren, werd mij medegedeeld dat ik beter een instalateur kon laten komen. Hebben meer mensen dit probleem?

Ton Hoevers

401 3 Rapporteer

ph
door phinder - Jul 5, 2007 om 09:33
433 Antwoorden / 4 Vragen

Ton,

Heb je nog wel BVN ( free to air, zou je altijd moeten kunnen ontvangen ) of die ook niet meer ?

Ik heb zelf ook een schotel, maar kan alles normaal ontvangen, dus aan het signaal van CD ligt het niet !
Misschien is je kaart gedeactiveerd ( maar dan zou je nog wel BVN moeten kunnen krijgen ).

Doet je tv het nog wel ? ( kan je nog wel DVD / Video kijken ? )

kan ook zijn dat je ontvanger kapot is ( maar dan zou je tv het nog gewoon moeten doen ! ). Als je de ontvanger naar zenders laat zoeken, wat geeft die dan aan ? Hoe is je signaalontvangst ?

Heeft je schotel misschien een tik gekregen ( harde wind, iets er tegenaan ) waardoor je misschien niets meer ontvangt ?

Zoals je ziet zijn er teveel mogelijkheden die het probleem kunnen zijn. Je zal dus meer informatie moeten geven en/of probleemgebieden gaan uitsluiten om hier echt een zinnig antwoord op te geven.

Gr. Phinder

tr
door trappist - Jul 5, 2007 om 10:06
240 Antwoorden / 0 Vragen

opnieuw uw kaart activeren zou het probleem moeten oplossen (hier tenminste wel), er is iets misgegaan bij de automatische kaart update, u bent niet de enige, honderden kaarten gingen begin juli op zwart!

me
door meintje_1 - Jul 5, 2007 om 10:19
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem en dat lag aan de LNB ontvanger. een nieuwe gekocht en het leek opgelost, maar als ik de zenderzoeker er tussen uit haal heb ik weer geen ontvangst. Deze blijkt als versterker te werken en volgens de installateur is het een software probleem omdat er geen update meer wordt gegeven door C.D. voor de Puma Pace ontvanger die ik 2 jaar terug voor € 400 heb gekocht bij hem, een officiele C.D dealer. Probeer het met een zenderzoeker als dat lukt heb je en heb je toch ontvangst.