ko
door koppenoletje Aug 24, 2006 om 09:27
Computers & telefonie

Geen bereik binnenshuis van TELFORT

Hallo allemaal,

wie kan mij helpen , ik ben vanaf 15 Augustus 2006 overgestapt van KPN naar Telfort. Ik heb daar nu al spijt van waar ik met KPN NOOIT problemen mee heb gehad heb ik met TELFORT wel, namelijk ik heb geen bereik binnenshuis. Heb daar al verschillende keren over gebeld en heb ze zelfs een e-mail gestuurd en daar kwam uit dat ik het in een andere telefoon moest proberen heb ik gedaan in 3 verschillende merken wel te verstaan maar NIKS hoor GEEN bereik.

Nou wil het zo zijn dat ze zeggen daar geen garantie op te kunnen geven, hadden ze dat er niet bij moeten vermelden toen ik dat abonnement bij ze afsloot ik heb dat telefonisch gedaan dus ze waren daar wel voor in de gelegenheid als ik dit had geweten was ik NOOIT over gestapt.

Wie weet er raad hoe ik daar onderuit kan komen.

Ik heb 3 kinderen op school zitten stel dat daar wat mee gebeurd dan ben ik NIET bereikbaar dat kan toch niet.

PLEACE HELP MIJ DIT OP TE LOSSEN.  ER MOET TOCH EEN OPLOSSING ZIJN OM ONDER MIJN CONTRACT UIT TE KUNNEN KOMEN.

Alvast bedankt, Miranda

876 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 24, 2006 om 10:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jaren terug waren er in ons gezin 3 Telfort toestellen. Doordat we binnenshuis slecht tot geen bereik hadden was ik al heel snel de enige die nog Telfort had. Ik vond het niet zo erg omdat ik het toestel toch bijna niet gebruikte. En zelfs ik ben nu overgestapt naar een ander. Telfort is niet van plan er iets aan te doen. Zij vinden het niet hun verantwoording als je binnenshuis niet kunt bellen. ook niet in een oud huis zonder staal e.d. in de muren. Ik heb er echt alles aan gedaan. Maar ook het contract moet je bij hun volmaken. Te gek voor woorden nietwaar? Sterkte ermee.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2006 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is bekend dat Telfort en T-mobile nou niet de hoogste dekking en het sterkste signaal hebben. Ook ik heb Telfort en heb thuis nauwelijks bereik, maar in mijn geval komt dat mede door de HR++ beglazing (vandaar de test "uit het raam hangen" van Richard).

In het begin wist ik dat niet en heb toen contact gezocht met Telfort om mijn klacht m.b.t. het bereik te melden. Ze zouden een onderzoek instellen of er noodzaak was voor een extra zendmast. Tuurlijk.

Het ene toestel heeft net een betere ontvangst dan de andere, maar erg veel kans op succes heb je niet met het wisselen van toestel. Telfort is (een van) de goedkoopste, daar staat dus ook wat tegenover helaas. Wil je beter bereik, neem dan een andere provider.

Is het voor je noodzakelijk om thuis goed bereik te hebben, dan lijkt me dat een goed argument om het contract met Telfort te ontbinden. Misschien vindt moeder KPN het wel fijn als je Hi ofzo neemt.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2006 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onder andere Telfort werkt met een systeem (hogere frequentiegebied dan bijv KPN) waardoor het bereik per repeater/znedontvangmast veel kleiner is dan bij bijv eerder genoemde. Wat u zou kunnen doen is het aanbrengen van een autoantenne aan de buitenzijde van uw woning en daar het toestel op aansluiten.

Een beter oplossing is teruggaan naar de winkel en stellen dat uw abonnement op geen enkele voorwaarde voldoet aan de gestelde verwachting omdat u binnenshuis geen bereik heeft. In principe moet dat voldoende aanleiding zijn om de overeenkomst ontbonden te krijgen. Werkt Telfort echter niet mee, dan kan dat alleen via een civiele procedure en dat kost geld.

Dus: als u buiten wel bereik heeft, een autoset (qua antenne) uw abonnement opzeggen waarmee het dan eindigt bij afloop van de overeenkomst termijn. Doe die opzegging wel per aangetekend schrijven.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2006 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon teruggaan naar KPN. Als je er met Telfort niet uitkomt, zou ik dat maar beschouwen als een miskoop waar je nu eenmaal leergeld voor moet betalen.

Sterkte ermee!

ve
door verwijderd - Aug 24, 2006 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het zo dat Telfort niet kan garanderen dat je bereik hebt binnenshuis. Zelfs geen 100% (of 98,8% zoals Telfort op haar site clamit) dekking in Nederland. En wat de oorzaak daarvan ook mag zijn maakt niet uit, de gebruiker heeft er last van.

Ik ben onlangs verhuisd en had op met mij Telfort abonnement zowel binnens- als buitenshuis geen bereik.
Je zou het volgende kunnen proberen. Bel de klantenservice van Telfort en vraag om een postcode check. Daaruit blijkt meteen of het gebied waari je woont voldoende dekkng heeft. Is dit niet het geval dan kan je online een dekkingsklacht indienen bij Telfort. In mijn geval is het abonnement daarna vroegtijdig en kostenloos beïndigd. Het enige is wat ze van je vragen is (indien van toepassing) de telefoon behorende bij het abonnement op te sturen.

Het is alleen te hopen dat het inderdaad aan de dekking in je gebied ligt en niet aan je huis. In dat geval is Telfort niks te verwijten, je kan dan alleen maar hopen op een stukje coulance wegens ontevreden over product etc.. En wat de regels daaromtrend zijn laat ik liever aan een ander over.

Succes

ve
door verwijderd - Aug 24, 2006 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

STUKTJE DRAAD IS GENOEG...

Een zelfgemaakte antenne van 15 cm en die aansluiten op mijn achterkant van de oude siemens en ik heb overal berijk, zelfs bijna op het gehele ijsselmeer, waar geen enkele antenne staat!

slechts 3 mijlen zonder, en dat mag dus wel....

Hetzelfde geld ook voor T mobile, maar de standaard KPN deet het toen op het ijsselmeer niet, want bij 4 mijlen varen was het al weg!

Dus omdat dat toestel geen antenne aansluiting had, was zowel Telfort als T mobile dit keer eens stukken beter dan KPN!

ve
door verwijderd - Aug 24, 2006 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

zou je me ook kunnen vertellen hoe en waar ik dat draadje dan zou moeten vast maken om een antenne te maken dan ga ik dat proberen want al het andere heb ik geprobeerd.

Bedankt voor je tip

ve
door verwijderd - Aug 24, 2006 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Gozik,

 Ik heb een Nokia 6021 voor de verdere informatie

ve
door verwijderd - Aug 24, 2006 om 22:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De siemens, vooral de oude hebben een antenne aansluiting. hierin kun je een winkel plug of carkit in doen, als het bij nokia anders is kun je een carkit antenne proberen te krijgen, de meeste telefoons is het wel leverbaar, maar lastig een winkel te vinden die het verkoopt, probeer het eens online bij nokia te vinden, met bestel nr kom je verder.

Niet elke telefoon dus, maar wel heel veel, maar ik heb nog nooit een nokia gehad...

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nokia apparaten hebben een extene antenne aansluiting, Meestal aan de achterzijde, boven links, afgeschermdmet een zwart dopje.

Let op, de verlenging als aanbevolen door Gozik kan werken, beter is een autoantennekit omdat antennelengte en frequentie in relatie staan tot elkaar. Bovendien past zo'n antenne (plug) voor Nokia uiteraard op Nokia.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een civiele procedure zal ook niet helpen hoor. Telfort zal de klant fijtjes wijzen op de onderzoeksplicht, waarin een rechter vervolgens mee zal gaan. Geld weg, en het contract loopt nog steeds.

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarom heet het ook een GSM.
Betekent geen snoer meer, en daarmee kunje dan makkelijk naar buiten lopen om te bellen

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een draadje wat te lang is, en dan net zo lang knippen totdat het iets minder dan het max streepje is, en dan heb je de juiste antenne lengte, dus de signaalsterkte op display en knippen tot max af en toe minder word, draad kost niet zoveel, en proberen is goedkoper dan die carkits...

ve
door verwijderd - Aug 26, 2006 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen Signaal Meer, want dat vinden we soms van T mobile en Telfort...

Dus geen snoer maar draadje, Dat Zeg Ik.... doe het zelf met een draadje van G.....

ve
door verwijderd - Sep 10, 2006 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voldoen aan je onderzoeksplicht? Ja maar hoe dan? Ik heb een prepay gehad op hetzelfde netwerk, geen enkel probleem. In het begin van het abonnement ook gewoon altijd overal kunnen bellen: buiten, maar ook binnen in de door betonnen muren omgeven badkamer bijvoorbeeld. Totdat ik plotseling in plaats van verbinding, de melding 'netwerkprobleem' in het scherm kreeg. Dit naast een volle bereikmeter, trouwens. Binnen, maar ook buiten in de ruime omgeving van mijn huis. Niet voortdurend maar op heel wisselende tijdstippen. Volgens Telfort zou dit aan mijn telefoon liggen, of anders toch aan de simkaart. Natuurlijk, die dingen staan erom bekend dat ze lokatiegebonden kapot zijn, alleen in de omgeving van mijn huis....
Uiteindelijk heeft Telfort het probleem in zoverre erkend dat mijn contract ontbonden zou worden. Maar als je opbelt en vraagt om een postcode-check, dan krijg je nog steeds te horen dat de bereikbaarheid GOED is. Als ik Telfort vraag naar een verklaring hiervoor, kunnen zij mij die niet geven. Wel zeggen zij dat de gegevens direct als er iets bekend is ge-update worden. Ik mag nu niet zeggen dat dit erop lijkt dat Telfort in ieder geval de mensen bij mij in de buurt van te positieve informatie voorziet, wat mij toch doet denken aan oplichting.

Mijn punt: wat heeft dat onderzoek als toekomstige klant voor zin, als je van degene die het netwerk beheert verkeerde informatie krijgt, en wat als de kwaliteit na je onderzoek plotseling afneemt? In beide gevallen zit je mooi in het schip en ben je afhankelijk van de welwillendheid van de provider. Telfort heeft mij een tijdlang aan het lijntje gehouden vóór ze met een oplossing kwamen. Ik ben in deze tijd bij familie in huis gegaan, om niet anderen de dupe te laten worden van mijn slechte bereikbaarheid, maar ook hiervan was Telfort niet onder de indruk.

ve
door verwijderd - Sep 10, 2006 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik denk dat je er moeilijk onderuit kan komen, want ze garanderen meestal iets van 95% en dan zeggen ze toch dat jij net in die 5% zit, jammer maar helaas.
Ik heb het hier zelf binnenshuis ook met Telfort, geen verbinding, altijd een drama en gauw over naar HI van KPN en geen gelazer weer gehad, maar dat is wel met pre pay en die lazer je er uit wanneer je wilt, als je toestel tenminste simlock vrij is, maar dat zal voor jou niet gaan, want je zit aan dat abb.vast...

ve
door verwijderd - Sep 10, 2006 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

telefonische verkopen hebben een annuleringstermijn van 8 dagen na oplevering...

als dus op de 15e uw verbinding bij Telfort is ingeregeld, bent u nu net één dag te laat om nog zonder opgaaf van redenen te kunnen annuleren...

het lijkt er echter op, dat telfort u geen dekking kan bieden op uw woonadres, en dat is natuurlijk een "redelijke verwachting" die u mag hebben...

het klinkt gek, maar probeer het volgende eens:

1. heeft u verbinding als u aan één van de zijden van de woning "uit het raam hangt"?

2. als u ALLE elektrische en electronische apparaten in uw huis uitschakelt, heeft u DAN verbinding?

door deze twee testjes komt u erachter of de oorzaak in de bereikbaarheid van de telfort-mast zit, of in uw woning zelf.

heeft u in geen van beide gevallen verbinding, dan heeft u, LIJKT MIJ een goede reden om alsnog het contract te beëindigen, het kan natuurlijk niet dat iemand u een abonnement aansmeert terwijl ze niet eens de verbinding kunnen opleveren op uw huisadres.

krijgt u ineens wél verbinding bij één van de twee, of beide testjes, dan dient u de oorzaak van het probleem in uw eigen woning te zoeken, en kunt u telfort niet aanspreken.

maar dat lijkt me niet, aangezien u al aangeeft dat uw kpn verbinding wél altijd goed was.

succes!

Richard Faas

ve
door verwijderd - Sep 10, 2006 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties en goede ideeen op mijn vraag.

Maar het probleem heeft zich opgelost na veel aandringen bij TELFORT hebben ze mij toegezegt dat ik mijn toestel met toebehoren aan hun kan terug sturen en dan word mijn contract KOSTELOOS ontbonden.

Jullie allemaal bedankt.

koppenoletje

ve
door verwijderd - Sep 10, 2006 om 21:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een leuke schatting. Nederland zou volgens een aantal bronnen ergens tussen de 10 en de 15 procent bebouwd zijn. Hoeveel procent daarvan zou voorzien zijn van HR++ glas? Hoeveel procent daarvan rondom voorzien? Je zou wel eens akelig dicht in de buurt kunnen komen van de 98.8% van ruimten in Nederland waar geen HR++ glas rondom zit.

ve
door verwijderd - Sep 11, 2006 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

kopenoletje@ dank voor de terugkoppeling. gefeliciteer!!

(En wij zien de zinvolheid van deze site weer eens)

ve
door verwijderd - Dec 18, 2006 om 22:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds een paar dagen in telfort gaan roamen met het kpn netwerk. Dat wil zeggen op het moment dat u geen bereik heeft met telfort dat het toestel automatisch overschakelt naar het netwerk van KPN.

Doet het toestel dat niet direct dan moet u dit eenmalig instellen.

Reactie op het antwoord van Richard: bij telfort kan je binnen 24 uur een contract verbreken. Er na kan dit niet meer dan is het een kwestie van het contract af kopen.

Succes

ve
door verwijderd - Jan 2, 2007 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo

ja ik ken het probleem! echt kloten en je krijgt ook geen gehoor bij debitel!!!!!!!!!!!!!!! laatst nog gebeld en na 30 min iemand aan de lijn en die zei ja daar kan ik niks aan doen. en daar moet je het dan mee doen fijn he.ik heb al tig mailtjes gestuurd en je rkijgt gewoon geen reactie gelukkig heb ik maar een klein abonnement en zijn de kosten nog te overzien wel balen! nu heb je een nood telefoon waar je niet mee kan bellen en ervan af komen kan ook al niet wat een BEDRIJF hiervoor had ik hetzelfde probleem met telford dus ik naar de winkel voor ee nieuw abonnement en die winkelier zei dat is debitel GEEN telford nu blijkt dat debitel min inkoopt bij telford FIJN! misschien kunnen we met zn allen iets beginnen tegen debitel alleen kun je toch niks.

mvg

ve
door verwijderd - Jan 2, 2007 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo simone@ heeft u niet gezien dat de vraag al uit september stamde en was opgelost? De datum staat rechts boven.

ve
door verwijderd - Apr 14, 2007 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik las dat t probleem was opgelost. Mooi.

Ik heb hetzelfde. Ik moet ook mijn gsm terug sturen. Maar dat wil ik niet. Ben namelijk van mening dat deze mijn eigendom is. Had ik namelijk geen gsm bij t abonnement genomen, dan had ik korting gekregen op mijn abonnement. Toch?! Bijv. sim-only. Hoe hadden ze dat dan willen oplossen? Dat bedoel ik.

Ik heb ooit ook ergens gelezen dat de gsm jouw eigendom is, maar ik weet niet meer waar.

Wie helpt mij??

ve
door verwijderd - Apr 16, 2007 om 09:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo pcm smeets@ het is beter de vraag als nieuwe vraag te stellen. De meesten van ons zullen deze wel hebben afgesloten aangezien die AL UIT SEPTEMBER 2006 DATEERDE.  (Caps lock is per ongeluk)