gailh
door gailh Mar 19, 2014 om 18:31
Computers & telefonie

Geen bereik in huis met T-mobile

is het mogelijk om op het moment dat je al anderhalf jaar, bijna tot geen bereik hebt in huis, je abonnement op te zeggen? T-mobile biedt namelijk totaal geen oplossingen om dit probleem op te lossen.

10104 15 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 19, 2014 om 18:40
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe is het bereik als je je telefoon enkel toestaat 2g te gebruiken?

gailh
door gailh - Mar 19, 2014 om 22:08
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dan is het bereik ook slecht. Alleen het vervelende is dat ik vaak 1 a 2 streepjes (van de 6 heb) maar op bepaalde momenten dus totaal geen service, dit is helaas niet op vaste plekken in het huis.

tijger1
door tijger1 - Mar 19, 2014 om 22:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u uw sim al in een ander toestel geprobeerd?

gailh
door gailh - Mar 19, 2014 om 22:19
3 Antwoorden / 1 Vragen

in een ander toestel kan ik hem niet proberen aangezien er geen houdertje is voor de simkaart die ik heb. Maar in augustus is mijn telefoon vervangen (Iphone 5) en in januari heb ik een nieuwe simkaart gekregen.

mahadma
door mahadma - Mar 19, 2014 om 23:04
11590 Antwoorden / 51 Vragen

is het mogelijk om op het moment dat je al anderhalf jaar, bijna tot geen bereik hebt in huis, je abonnement op te zeggen?

Binnen kan qua ontvangst/bereik door de bouw en het bouw materiaal van de locatie een probleem vormen wat geen grond is om op te zeggen. Als u buiten/voor de deur wel goed bereik heeft, is het dus mogelijk een grond om op te zeggen, echter dan zou u daar van dag één van het abo last van gehad moeten hebben, aantoonbaar.

Als ik (als voorbeeld) diep in de kelder ga zitten, heb ik ook geen bereik, daar kan de provider niets aan doen.

Je kunt als je visite hebt eens op de telefoons van de visite kijken welke telefoon met welke provider (eventueel) een beter bereik biedt in je binnen locatie.

gw
door gwp - Mar 21, 2014 om 12:52
17 Antwoorden / 0 Vragen

Mobiele netwerken zijn oorspronkelijk niet echt voor binnen bedoeld, maar voor onderweg. De constructie van het huis, type ruiten, ligging tov de antenne etc. zijn van te groot belang om zo maar altijd binnen een goede ontvangst te garanderen. Daarom worden veel kantoren en openbare ruimten met binnenantennes uitgerust. Voor 3G is de afstand tot de antenne in relatie tot de drukte op het netwerk ter plaatse ook van heel groot belang. Het is een technisch verhaal, maar alle gebruikers die op een bepaald moment onder dezelde antenne aktief zijn moeten samen het radiosignaal richting antenne delen (dus ben je alleen, dan zend je met groot vermogen; ben je met twee dan ieder met half vermogen; ben je met 10 dan ieder met 1/10 enz.). De zenders in de telefoontjes zijn dan niet toereikend als je te ver van de antenne zit (relatief ver, want die afstand is dus direct afhankelijk van het aantal gelijktijdige aktieve gebruikers).
De antenne van de provider heeft wel een sterke zender, dus je ziet voldoende antennestreepjes in je telefoon, maar hebt toch geen service. De streepjes geven de sterkte van het ontvangen signaal en niet van het verstuurde signaal.

Zo werkt 3G nu eenmaal en dat kun je je provider dus niet kwalijk nemen.Meer antennes plaatsen om dat probleem op te lossen is niet zo gemakkelijk omdat niemend een antenne vlak bij zijn huis wil hebben en gemeenten ook vaak geen vergunning voor nieuwe lokaties afgeven. Ook dat kun je de provider dus niet kwalijk nemen. 2G kent dat probleem niet en daarom kun je daarmee vaak nog wel bellen als 3G het niet meer doet. Bijkomend voordeel is dat je batterij met 2G veel langer mee gaat en voor de spraak kwaliteit maakt het niet uit.

Wat zegt de dekkingskaart op de site van T-Mobile voor je adres?

gailh
door gailh - Mar 21, 2014 om 13:04
3 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens de dekkingskaart zou het bereik binnenshuis zeer goed moeten zijn. Helaas ervaar ik dit toch echt anders. ik heb zelf al van alles geprobeerd om te kijken of het probleem op te lossen was, ook door het hoesje van mn telefoon te halen maar niets helpt. in de woon en slaapkamer heb ik maar 1 streepje op het moment, maar in de badkamer volledig bereik.
T-mobile weet het gebrek aan bereik de eerste keren aan het feit dat mijn telefoon te weinig aan en uit gezet zou zijn. Daarna was het mijn hoesje die het bereik tegen hield. en nu zou het eraan liggen dat mijn huis te goed geïsoleerd is (wat ik knap vind aangezien het een niet goed geïsoleerd huis uit ongeveer 1910 is).

rietteke
door rietteke - Mar 21, 2014 om 13:06
15 Antwoorden / 3 Vragen

Ja goede vraag. Of je je abonnement op kan zeggen. Ik ben 2 jaar lid van Tele 2 en al die tijd nergens bijna geen verbinding niet buiten en niet binnen. Ook al zo vaak gebelt dan krijg je een anders sim kaart maar niets helpt balen daar betaal je dan zoveel voor. Ik heb het opgezegd en ben blij dat ik eind van de maand er vanaf ben

gw
door gwp - Mar 21, 2014 om 13:17
17 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat met name het laatste de echte reden is; de bouw van het huis. Het is niet zozeer de warmte isolatie die het signaal tegenhoudt, alswel de "radiosignaal isolatie" van het huis. En dat is afhankelijk van de constructie (muur dikte, aantal ramen, enkel/dubbel of zelfs HR++ glas) en of je voor het raam staat of dieper binnenshuis. Ook de richting naar de antenne tov de orientatie van het huis (komt het radiosignaal recht op de ramen aan, of onder een hoek; zijn er ramen in de richting van de antenne of juist in de muren opzij etc. Daarnaast zijn radiostoringsbronnen ook van belang.

Kortom, als er buiten geen enkel probleem is en binnen werkt het niet, dan ligt de oorzaak bij het huis (misschien in combinatie met de kwaliteit van het telefoontoestel; Apples hebben een goede naam ivm gebruiksgemak, maar niet wat betreft techniek en al helemaal niet met antennebereik.

Vergelijk de toestand eens als je bezoek hebt van mensen met ook T-Mobile (of Tele2, Simpel, ben, die gebruiken ook het T-Mobile netwerk) en net als jij tegelijk op 2G of 3G. Hebben zij het zelfde probleem? Vergelijken met andere providers heeft geen zin omdat dan andere antennes gebruikt worden.

Zelf heb ik buiten een perfect bereik, binnen is het mobiele netwerk meestal vrijwel onbruikbaar doordat ik overal HR++ glas heb wat het signaal zover dempt dat het niet meer werkt: geen 2g, geen 3G en geen 4G.

gw
door gwp - Mar 21, 2014 om 15:11
17 Antwoorden / 0 Vragen

@rietteke
Als je nergens verbinding hebt, vrijwel nergens binnen en vrijwel nergens buiten, dan ligt het probleem echt bij jou (je toestel) en niet bij het netwerk. Als de kwaliteit zo slecht zou zijn van het netwerk, dan zouden al die miljoenen klanten op het T-Mobile netwerk daar last van hebben. Een andere SIM helpt daar inderdaad niet bij. Op grond daarvan je abonnement opzeggen en de provider de schuld geven is dus niet terecht.

re
door red1 - Mar 21, 2014 om 16:14
329 Antwoorden / 1 Vragen

probeer eens : wegens wanprestatie op te zeggen

gw
door gwp - Mar 21, 2014 om 16:36
17 Antwoorden / 0 Vragen

Wegens wanprestatie?? Welke wanprestatie? Bereik binnenshuis wordt nooit gegarandeerd en als je vrijwel nergens bereik hebt terwijl miljoenen om jou heen geen problemen hebben, dan is wanprestatie moeilijk vol te houden lijkt me.

pi
door pieterwolters - Mar 21, 2014 om 23:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe is het signaal als je buiten staat? (dicht bij het huis).

ni
door nieves - Mar 22, 2014 om 08:08
38 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb al heel erg lang hetzelfde probleem. Ik mag wel bij hun weggaan en een andere provider nemen maar ik vind dat ze mij tegemoet moeten komen en ervoor moeten zorgen dat ik normaal kan bellen anders moeten ze geen abonnementen verkopen aan mensen die in mijn buurt wonen. T-Mobile zegt dat ik slecht bereik heb omdat ze geen mast van de gemeente Den Bosch mogen plaatsen.

tijger1
door tijger1 - Mar 22, 2014 om 08:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@nieves

Als er geen mast geplaatst mag worden, houdt het toch op? U tegemoet komen? Moeten ze u dan een abonnement op de concurrent geven?