fi
door fijvan May 12, 2015 om 15:22
Computers & telefonie

Geen diensten maar wel nota van provider Caiway (vervolg)

Paar weken geleden heb ik hier bovengenoemde probleem advies gevraagd. Ik heb mail naar Caiway gestuurd, nu bericht Caiway het volgende:

Geachte heer, mevrouw,

U had een abonnement bij Ziggo (de enige andere partij over de kabel toendertijd), Cogas (nu Caiway) leverde voor die abonnementen het analoge signaal voor de TV.
Zonder dit signaal kon Ziggo geen enkele dienst leveren. Maandelijks werd het abonnementsgeld van het analoge signaal bij Ziggo in mindering gebracht op de factuur.
Bij het beëindigen van het contract met Ziggo werd niet automatisch het contract met ons beeindigd, u had ook het abonnement met Cogas moeten beëindigen dit kan een andere provider nooit voor u doen.

Ten behoeve van de incasso van uw kabelabonnement heeft u een incassomachtiging afgegeven aan de rechtspersoon Cogas Kabel N.V. (wellicht al aan N.V. Kabeltelevisie Midden Overijssel, wat de vroegere statutaire naam was van Cogas Kabel N.V.). Op 14 december 2012 is na een juridische afsplitsing de naam Cogas Kabel N.V. gewijzigd in Cogas Kabeltelevisie B.V. en per 1 juli 2014 heeft weer een naamswijziging plaatsgevonden, ditmaal in CAIW Kabeltelevisie B.V. Er hebben dus weliswaar verschillende statutaire naamswijzigingen plaatsgevonden, maar uw contractuele wederpartij is steeds dezelfde gebleven, dus de partij aan wie u de incassomachtiging heeft afgegeven.

Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Caiway
Manon Schwab

Medewerker klantenservice

CAIW Diensten B.V. - KvK 27237487
Postbus 45, 2670 AA Naaldwijk
T 088 2249 111 of 1200 (gratis via telefonie van Caiway)
F 0174 638536

Wat moet ik doen nu?? Help me, alstublieft!

2540 14 Rapporteer

reflecs
door reflecs - May 12, 2015 om 17:28
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Is het vervolg op deze vraag.
Het gaat dus over het kabelnetwerk (Cogas) dat Ziggo gebruikte?

.....Maandelijks werd het abonnementsgeld van het analoge signaal bij Ziggo in mindering gebracht op de factuur.....
Zie ook deze pagina klik http://www.klachtenkompas.nl/caiway/caiway-blijft-incasseren-terwijl-ik-verplicht-een-andere-provider-moet-zoeken

U heeft neem ik aan een brief gehad van Ziggo over het stoppen in uw woonplaats. Werd hier het afzonderlijke abonnement van Cogas/Caiway niet benoemd?

ekiem
door ekiem - May 12, 2015 om 17:30
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemiddag,

Ik zou allereerst alle contact schriftelijk of per mail afhandelen, heb je tenminste alles "zwart op wit ".

Het komt me allemaal nogal verwarrend over , waarom niet de situatie voorleggen aan het Juridisch Loket ? Zij kunnen je wellicht verder helpen want het lijkt erop dat je nu niet verder komt.

Ekiem

aurora1
door aurora1 - May 12, 2015 om 18:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat stond in de brief die u volgens Ziggo klik hier heeft ontvangen?
Wat stond in het contract dat u destijds met Ziggo afgesloten had en wat stond in de bevestigingsbrief van Ziggo over het opzeggen van uw abonnement?

ho
door hopetobehelping - May 12, 2015 om 20:59
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste fijvan,

als ik u was zou ik Ziggo nog eens bellen met de vraag hoe dit zit.
Waarom bent u nooit geïnformeerd door Ziggo dat u zelf voor eventueel opzeggen bij Caiway moet zorgen.

Het bericht van Caiway vind ik wel bijzonder, er staat zo ongeveer 'ooit' heeft u getekend voor de automatische machtiging. Caiway weet het blijkbaar ook niet zo goed dus.
Betaalde u in het verleden apart aan Caiway of verrekende Ziggo dit met Caiway ?

Zou Caiway een bericht terugsturen dat u per ommegaande van ze het contract en de getekende incassomachtiging, die men claimt te hebben, wilt ontvangen. U kunt daarmee aangeven dat u volgens u geen contract met ze hebt een ook geen incassomachtiging heeft afgegeven.

fi
door fijvan - May 13, 2015 om 13:18
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op dinsdag 12 mei 2015, 20:59]Beste fijvan,

als ik u was zou ik Ziggo nog eens bellen met de vraag hoe dit zit.
Waarom bent u nooit geïnformeerd door Ziggo dat u zelf voor eventueel opzeggen bij Caiway moet zorgen.

Het bericht van Caiway vind ik wel bijzonder, er staat zo ongeveer 'ooit' heeft u getekend voor de automatische machtiging. Caiway weet het blijkbaar ook niet zo goed dus.
Betaalde u in het verleden apart aan Caiway of verrekende Ziggo dit met Caiway ?

Zou Caiway een bericht terugsturen dat u per ommegaande van ze het contract en de getekende incassomachtiging, die men claimt te hebben, wilt ontvangen. U kunt daarmee aangeven dat u volgens u geen contract met ze hebt een ook geen incassomachtiging heeft afgegeven.

fi
door fijvan - May 13, 2015 om 13:27
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hopetobehelping schreef op dinsdag 12 mei 2015, 20:59]Beste fijvan,

..............................

Het bericht van Caiway vind ik wel bijzonder, er staat zo ongeveer 'ooit' heeft u getekend voor de automatische machtiging. Caiway weet het blijkbaar ook niet zo goed dus.
Betaalde u in het verleden apart aan Caiway of verrekende Ziggo dit met Caiway ?

Zou Caiway een bericht terugsturen dat u per ommegaande van ze het contract en de getekende incassomachtiging, die men claimt te hebben, wilt ontvangen. U kunt daarmee aangeven dat u volgens u geen contract met ze hebt een ook geen incassomachtiging heeft afgegeven.

Ik had Ziggo en Cogas wel machtiging gegeven voor het afschrijving van kosten maar nooi aan Caiway, tot maart 15 ontdekte ik dat Caiway had de kwartaal kosten van mijn rekening afgehaald.
Toen had ik terug gevorderd. Nu krijg ik steeds betalingsherinneringen voor betalen.

Ik zal inderdaad better naar juridisch loket gaan om de oplossen.

Mijn dank voor alle advies.

Vriendelijke groeten,
Rebo

fi
door fijvan - May 13, 2015 om 15:32
11 Antwoorden / 3 Vragen

Onlangs ben ik bij juridisch loket geweest met de gesloten deur. Staat een vermelding op de deur : het moet naar 0900 nummer eerst bellen voor een afspraak. Het kost €0,25 per minute.

Is nu de loket niet meer public toegankelijk?? Het rechtelijke toegang voor normaal mensen steeds wordt door de overheid afgenomen!! Hoe vinden jullie deze kabinet??

Cookies
door Cookies - May 14, 2015 om 01:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........U had een abonnement bij Ziggo (de enige andere partij over de kabel toendertijd), Cogas (nu Caiway) leverde voor die abonnementen het analoge signaal voor de TV.
Zonder dit signaal kon Ziggo geen enkele dienst leveren. Maandelijks werd het abonnementsgeld van het analoge signaal bij Ziggo in mindering gebracht op de factuur.
Bij het beëindigen van het contract met Ziggo werd niet automatisch het contract met ons beeindigd, u had ook het abonnement met Cogas moeten beëindigen dit kan een andere provider nooit voor u doen.......

Het klopt helemaal wat de klantenservice schrijft. Het analoge signaal kan een andere provider nooit opzeggen, dat moet je zelf doen.

fi
door fijvan - May 16, 2015 om 15:50
11 Antwoorden / 3 Vragen

Wel een zijpad van de vraag, maar ik vind dit ook waardeloos. Juist omdat het juridisch loket er is voor mensen met een smalle beurs. Er komen er genoeg met vragen over deurwaarders, beslagvrije voet e.d. Voor die mensen is 25 ct/pm veel geld, tikt lekker hard aan. De chat hebben ze er ook uitgegooid.

Maar als u een beetje zoekt op de site, dan zijn er toch nog wat inloopspreekuren voor mensen die het niet kunnen bekostigen. Ik zie dat dit per 1 juni zelfs wordt uitgebreid. Gaat zeker niet allemaal zoals gehoopt.
klik HIER voor de inloopspreekuren.

Misschien heeft u nog wat aan deze site met verwijzingen naar gratis rechtshulp.

klik HIER

Dank u voor tips !

zoekster
door zoekster - May 16, 2015 om 15:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=fijvan schreef op woensdag 13 mei 2015, 15:32]Onlangs ben ik bij juridisch loket geweest met de gesloten deur. Staat een vermelding op de deur : het moet naar 0900 nummer eerst bellen voor een afspraak. Het kost €0,25 per minute.

Is nu de loket niet meer public toegankelijk?? Het rechtelijke toegang voor normaal mensen steeds wordt door de overheid afgenomen!! Hoe vinden jullie deze kabinet??
Wel een zijpad van de vraag, maar ik vind dit ook waardeloos. Juist omdat het juridisch loket er is voor mensen met een smalle beurs. Er komen er genoeg met vragen over deurwaarders, beslagvrije voet e.d. Voor die mensen is 25 ct/pm veel geld, tikt lekker hard aan. De chat hebben ze er ook uitgegooid.

Maar als u een beetje zoekt op de site, dan zijn er toch nog wat inloopspreekuren voor mensen die het niet kunnen bekostigen. Ik zie dat dit per 1 juni zelfs wordt uitgebreid. Gaat zeker niet allemaal zoals gehoopt.
klik HIER voor de inloopspreekuren.

Misschien heeft u nog wat aan deze site met verwijzingen naar gratis rechtshulp.

klik HIER

Cookies
door Cookies - May 16, 2015 om 16:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@fijvan: je kunt natuurlijk mijn reactie negeren (Het klopt helemaal wat de klantenservice schrijft. Het analoge signaal kan een andere provider nooit opzeggen, dat moet je zelf doen.), maar het klopt wat ik schrijf.

En zo lang je niet opzegt, blijven de incasso's gewoon doorgaan. Lijkt mij dus zeer verstandig nu eindelijk eens Caiway op te zeggen.

fi
door fijvan - May 18, 2015 om 17:39
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 16 mei 2015, 16:52]@fijvan: je kunt natuurlijk mijn reactie negeren (Het klopt helemaal wat de klantenservice schrijft. Het analoge signaal kan een andere provider nooit opzeggen, dat moet je zelf doen.), maar het klopt wat ik schrijf.

En zo lang je niet opzegt, blijven de incasso's gewoon doorgaan. Lijkt mij dus zeer verstandig nu eindelijk eens Caiway op te zeggen.

Ik heb nog nooit contract met Caiway getekent, hoe kon ik weten ik abo bij hun moeten opzeggen?? Noch Cogas heeft me info gestuurd of geïnformeerd !

aurora1
door aurora1 - May 18, 2015 om 19:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft nog steeds geen antwoord gegeven op de vragen die ik vorige week dinsdag om 18.30 uur gesteld heb. Mogelijk is in die correspondentie ook antwoord op uw vraag te vinden.
Als u alsmaar hier verder klaagt en in discussie gaat loopt tegelijk uw contract door. Volg het advies op van @carola.83 van zaterdag jl. zou ik zeggen.

fi
door fijvan - May 21, 2015 om 16:37
11 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 12 mei 2015, 18:30]Wat stond in de brief die u volgens Ziggo klik hier heeft ontvangen?
Wat stond in het contract dat u destijds met Ziggo afgesloten had en wat stond in de bevestigingsbrief van Ziggo over het opzeggen van uw abonnement?

@Aurora1, Sorry dat ik nog niet gedaan heb! Ik moet het opzoeken.

Ik weet niet meer omdat toen ik bij @HOME begon, later was het overgegaan naar Ziggo.
In 2011 had ik bij Ziggo alles-in-1 abo gewijzigd. Het staat op MIJN ZIGGO OVERZICHT :
- televisie
met interactieve tel. van ziggo hoeft u niet meer te missen. U kunt uitzending pauzeren en
terugkijken................................
- internet
product : alles-in-1 bsis,m.i.v. 10-04-2006
ziggo e-mailadres: ............
internet beveiliging: ...........
- telefoon
product : alles-in-1,m.i.v. 10-04-2006
tel.no. : ............
volop bellen : ........
volop bellen altijd: ......

Zoals u kan zien dat Ziggo heeft niet aangegeven ik moet zelf bij Cogas/Caiway het stopzetten.
Ik wist het helemaal niet dat ik abo van tv bij Cogas had.