Geen diensten maar wel nota van provider Caiway (vervolg)
Paar weken geleden heb ik hier bovengenoemde probleem advies gevraagd. Ik heb mail naar Caiway gestuurd, nu bericht Caiway het volgende:
Geachte heer, mevrouw,
U had een abonnement bij Ziggo (de enige andere partij over de kabel toendertijd), Cogas (nu Caiway) leverde voor die abonnementen het analoge signaal voor de TV.
Zonder dit signaal kon Ziggo geen enkele dienst leveren. Maandelijks werd het abonnementsgeld van het analoge signaal bij Ziggo in mindering gebracht op de factuur.
Bij het beëindigen van het contract met Ziggo werd niet automatisch het contract met ons beeindigd, u had ook het abonnement met Cogas moeten beëindigen dit kan een andere provider nooit voor u doen.
Ten behoeve van de incasso van uw kabelabonnement heeft u een incassomachtiging afgegeven aan de rechtspersoon Cogas Kabel N.V. (wellicht al aan N.V. Kabeltelevisie Midden Overijssel, wat de vroegere statutaire naam was van Cogas Kabel N.V.). Op 14 december 2012 is na een juridische afsplitsing de naam Cogas Kabel N.V. gewijzigd in Cogas Kabeltelevisie B.V. en per 1 juli 2014 heeft weer een naamswijziging plaatsgevonden, ditmaal in CAIW Kabeltelevisie B.V. Er hebben dus weliswaar verschillende statutaire naamswijzigingen plaatsgevonden, maar uw contractuele wederpartij is steeds dezelfde gebleven, dus de partij aan wie u de incassomachtiging heeft afgegeven.
Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Caiway
Manon Schwab
Medewerker klantenservice
CAIW Diensten B.V. - KvK 27237487
Postbus 45, 2670 AA Naaldwijk
T 088 2249 111 of 1200 (gratis via telefonie van Caiway)
F 0174 638536
Wat moet ik doen nu?? Help me, alstublieft!
Is het vervolg op deze vraag.
Het gaat dus over het kabelnetwerk (Cogas) dat Ziggo gebruikte?
.....Maandelijks werd het abonnementsgeld van het analoge signaal bij Ziggo in mindering gebracht op de factuur.....
Zie ook deze pagina klik http://www.klachtenkompas.nl/caiway/caiway-blijft-incasseren-terwijl-ik-verplicht-een-andere-provider-moet-zoeken
U heeft neem ik aan een brief gehad van Ziggo over het stoppen in uw woonplaats. Werd hier het afzonderlijke abonnement van Cogas/Caiway niet benoemd?
Goedemiddag,
Ik zou allereerst alle contact schriftelijk of per mail afhandelen, heb je tenminste alles "zwart op wit ".
Het komt me allemaal nogal verwarrend over , waarom niet de situatie voorleggen aan het Juridisch Loket ? Zij kunnen je wellicht verder helpen want het lijkt erop dat je nu niet verder komt.
Ekiem
Beste fijvan,
als ik u was zou ik Ziggo nog eens bellen met de vraag hoe dit zit.
Waarom bent u nooit geïnformeerd door Ziggo dat u zelf voor eventueel opzeggen bij Caiway moet zorgen.
Het bericht van Caiway vind ik wel bijzonder, er staat zo ongeveer 'ooit' heeft u getekend voor de automatische machtiging. Caiway weet het blijkbaar ook niet zo goed dus.
Betaalde u in het verleden apart aan Caiway of verrekende Ziggo dit met Caiway ?
Zou Caiway een bericht terugsturen dat u per ommegaande van ze het contract en de getekende incassomachtiging, die men claimt te hebben, wilt ontvangen. U kunt daarmee aangeven dat u volgens u geen contract met ze hebt een ook geen incassomachtiging heeft afgegeven.
[quote=hopetobehelping schreef op dinsdag 12 mei 2015, 20:59]Beste fijvan,
als ik u was zou ik Ziggo nog eens bellen met de vraag hoe dit zit.
Waarom bent u nooit geïnformeerd door Ziggo dat u zelf voor eventueel opzeggen bij Caiway moet zorgen.
Het bericht van Caiway vind ik wel bijzonder, er staat zo ongeveer 'ooit' heeft u getekend voor de automatische machtiging. Caiway weet het blijkbaar ook niet zo goed dus.
Betaalde u in het verleden apart aan Caiway of verrekende Ziggo dit met Caiway ?
Zou Caiway een bericht terugsturen dat u per ommegaande van ze het contract en de getekende incassomachtiging, die men claimt te hebben, wilt ontvangen. U kunt daarmee aangeven dat u volgens u geen contract met ze hebt een ook geen incassomachtiging heeft afgegeven.
[quote=hopetobehelping schreef op dinsdag 12 mei 2015, 20:59]Beste fijvan,
..............................
Het bericht van Caiway vind ik wel bijzonder, er staat zo ongeveer 'ooit' heeft u getekend voor de automatische machtiging. Caiway weet het blijkbaar ook niet zo goed dus.
Betaalde u in het verleden apart aan Caiway of verrekende Ziggo dit met Caiway ?
Zou Caiway een bericht terugsturen dat u per ommegaande van ze het contract en de getekende incassomachtiging, die men claimt te hebben, wilt ontvangen. U kunt daarmee aangeven dat u volgens u geen contract met ze hebt een ook geen incassomachtiging heeft afgegeven.
Ik had Ziggo en Cogas wel machtiging gegeven voor het afschrijving van kosten maar nooi aan Caiway, tot maart 15 ontdekte ik dat Caiway had de kwartaal kosten van mijn rekening afgehaald.
Toen had ik terug gevorderd. Nu krijg ik steeds betalingsherinneringen voor betalen.
Ik zal inderdaad better naar juridisch loket gaan om de oplossen.
Mijn dank voor alle advies.
Vriendelijke groeten,
Rebo
Onlangs ben ik bij juridisch loket geweest met de gesloten deur. Staat een vermelding op de deur : het moet naar 0900 nummer eerst bellen voor een afspraak. Het kost €0,25 per minute.
Is nu de loket niet meer public toegankelijk?? Het rechtelijke toegang voor normaal mensen steeds wordt door de overheid afgenomen!! Hoe vinden jullie deze kabinet??
........U had een abonnement bij Ziggo (de enige andere partij over de kabel toendertijd), Cogas (nu Caiway) leverde voor die abonnementen het analoge signaal voor de TV.
Zonder dit signaal kon Ziggo geen enkele dienst leveren. Maandelijks werd het abonnementsgeld van het analoge signaal bij Ziggo in mindering gebracht op de factuur.
Bij het beëindigen van het contract met Ziggo werd niet automatisch het contract met ons beeindigd, u had ook het abonnement met Cogas moeten beëindigen dit kan een andere provider nooit voor u doen.......
Het klopt helemaal wat de klantenservice schrijft. Het analoge signaal kan een andere provider nooit opzeggen, dat moet je zelf doen.
Wel een zijpad van de vraag, maar ik vind dit ook waardeloos. Juist omdat het juridisch loket er is voor mensen met een smalle beurs. Er komen er genoeg met vragen over deurwaarders, beslagvrije voet e.d. Voor die mensen is 25 ct/pm veel geld, tikt lekker hard aan. De chat hebben ze er ook uitgegooid.
Maar als u een beetje zoekt op de site, dan zijn er toch nog wat inloopspreekuren voor mensen die het niet kunnen bekostigen. Ik zie dat dit per 1 juni zelfs wordt uitgebreid. Gaat zeker niet allemaal zoals gehoopt.
klik HIER voor de inloopspreekuren.
Misschien heeft u nog wat aan deze site met verwijzingen naar gratis rechtshulp.
klik HIER
Dank u voor tips !
[quote=fijvan schreef op woensdag 13 mei 2015, 15:32]Onlangs ben ik bij juridisch loket geweest met de gesloten deur. Staat een vermelding op de deur : het moet naar 0900 nummer eerst bellen voor een afspraak. Het kost €0,25 per minute.
Is nu de loket niet meer public toegankelijk?? Het rechtelijke toegang voor normaal mensen steeds wordt door de overheid afgenomen!! Hoe vinden jullie deze kabinet??
Wel een zijpad van de vraag, maar ik vind dit ook waardeloos. Juist omdat het juridisch loket er is voor mensen met een smalle beurs. Er komen er genoeg met vragen over deurwaarders, beslagvrije voet e.d. Voor die mensen is 25 ct/pm veel geld, tikt lekker hard aan. De chat hebben ze er ook uitgegooid.
Maar als u een beetje zoekt op de site, dan zijn er toch nog wat inloopspreekuren voor mensen die het niet kunnen bekostigen. Ik zie dat dit per 1 juni zelfs wordt uitgebreid. Gaat zeker niet allemaal zoals gehoopt.
klik HIER voor de inloopspreekuren.
Misschien heeft u nog wat aan deze site met verwijzingen naar gratis rechtshulp.
klik HIER
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer