vo
door vonkp May 31, 2010 om 16:15
Computers & telefonie

Geheugen

hoi heb in mijn pc 2 bankjes zitten samen 1024mb merk samsung pc3200 200mhz kan ik hier een bankje bij zetten van 1 gb pc3200 400mhz heb 4 sloten voor in totaal 4gb j kruize

377 4 Rapporteer

freya
door freya - May 31, 2010 om 16:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo vonkp,

Hoogstwaarschijnlijk zal dat prima gaan, maar welke combinaties van verschillende grootte geheugenbankjes mogelijk zijn kun je terugvinden in de handleiding van je moederbord. Heb je een dergelijke handleiding niet, dan zul je even moeten opzoeken welk merk/type moederbord je hebt en dan is een handleiding op internet zo gevonden.

m.vr.gr. Freya

jscholtes
door jscholtes - May 31, 2010 om 19:08
777 Antwoorden / 31 Vragen

Wat is nu precies je vraag? Ik mis vraagtekens en kan alleen vermoeden dat je jezelf afvraagt om in een Samsung PC met 4 geheugenbanken waarvan er 2 benut zijn geheugenuitbreiding mogelijk is.
Ik adviseer je simpel naar een lokale computershop te gaan en hen dit te laten beoordelen.

erik008
door erik008 - May 31, 2010 om 19:28
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Kijk eerst eens in de gebruiksaanwijzing van het moederbord.
Je hebt namelijk ook borden die dualpage werken en 2 identieke geheugens modules per 2 slots nodig hebben.

driemaaldrie
door driemaaldrie - Jun 1, 2010 om 01:05
229 Antwoorden / 15 Vragen

Goede morgen vonkp,

Haal even Aida32 gratis van het internet.
Bekijk met behulp daarvan welk moederbord je hebt er bevind zich vaak een link naar de maker van jouw moederboard.
Lees op die site wat er mogelijk is voor jouw moederboard en besluit dan to het installeren van meerdere geheugenbankjes.
Conflicten tussen bankjes maken van een goede PC een waardeloze pc.

Sterkte.