ba
door basvandoorn Mar 3, 2008 om 16:28
Computers & telefonie

Goede internetprovider

Hallo,

Mijn partner en ik hebben onlangs een huis gekocht en we zijn nu aan het orrienteren op een goede, ( zowel prijs als kwaliteit ) provider voor internet en telefonie.. nu moet ik zeggen, ik zie door de bomen het bos niet meer, informatie opsturen is er tegenwoordig ook niet meer bij. In princiepe willen we: vaste telefonie, internet, en tv. Heeft iemand een tip voor ons? en heeft iemand ervaring met UPC en met Telfort en Orange? je hoort er veel over, maar hoe zit het met de kwaliteit? Met orange hebben mijn ouders in het begin vrij veel problemen gehad. Kan iemand ons helpen het bospad weer te vinden :P?

Alvast hartelijk dank!

1010 10 Rapporteer

wi
door wippie - Mar 3, 2008 om 16:48
260 Antwoorden / 0 Vragen

Vaste telefonie? KPN. Internetprovider? Planet. TV? of kabel of hetgeen bij ons heel goed bevalt Digitenne van KPN.

poltol
door poltol - Mar 3, 2008 om 18:53
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Er zal al een telefoon aansluiting zijn van KPN en ook ergens een aansluiting voor de TV van wie dan ook. Maar u heeft, min of meer, geluk u heeft waarschijnlijk nog nergens een abbo afgesloten. U kunt dus "vrij" kiezen. Dan behoort een totaal pakket van de kabel aanbieder zeker tot de mogelijkheden. Alles in één hand is altijd duidelijker ook voor de prijs. Dus even goed informeren en goed naar prijzen en aanbiedingen kijken.

Succes, poltol

gsm
door gsm - Mar 3, 2008 om 20:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

KPN (en dus ook HetNet of Planet) staan op dit moment nog hoger (plaats 2) in de top 3 van klachten dan Orange (plaats 3).

Blijft over UPC.
Ik hoorde zelfs van een klant die door UPC gebeld was met de mededeling dat hij teveel betaalde en dat het gecorrigeerd zou worden. Een foutje is dus altijd mogelijk, maar ik krijg de indruk dat UPC in elk geval wel probeert om het goed te doen.

GSM

edwardus
door edwardus - Mar 3, 2008 om 20:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen

UPC is inderdaad niet meer zo erg als vroeger, maar toch doen ze ook nog best wel wat fout, vooral administratief. Ze zijn erg moeilijk te overtuigen van hun ongelijk als ze al reageren.

Orange adsl heb ik (vanwege Wanadoo) een aversie tegen, volkomen subjectief netuurlijk. Er zijn vast zat tevreden klanten, maar ik hoor ook veel klachten.

Zelf ben ik sinds kort overgestapt van xs4all (de beste en een van de duurste) naar Telfort internet+bellen (een van de voordeligste en heel behoorlijk) wat mij tot nu toe uitstekend bevalt. Telfort reageert alleen niet tot nauwelijks op vragen en klachten, dat is wel iets wat je vantevoren moet weten. Als je jezelf goed kunt redden met netwerken en routers enzo, dan is dat een prima optie. Kwaliteit van de verbinding is gewoon goed, prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend.

edwardus
door edwardus - Mar 3, 2008 om 20:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. een klacht over UPC die ik wel eens vaker gehoord heb is dat de telefoon soms of helemaal niet overgaat, of de ene partij kan de ander niet horen. Hopelijk een kinderziekte.

gsm
door gsm - Mar 4, 2008 om 09:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ook bij InternetPlusBellen van KPN, HetNet of Planet gaat de telefoon vaak niet over of duurt dat heel lang. Degene die belt naar een abonnee met IPB hoort dan vaak ook niet de beltoon.
Het lijkt er op dat het eerste cijfer van het te kiezen telefoonnummer dan de mist in gaat..
Het blijkt dat dit probleem in sommige lokale gevallen omzeild kan worden door altijd het netnummer mee te sturen..

GSM

qp
door qpc - Mar 9, 2008 om 22:28
203 Antwoorden / 0 Vragen

De beste provider voor internet en telefonie is nog steeds XS4ALL..... je betaald wel een stuk meer dan bij andere providers, maar in mijn ogen is de kwalitiet van deze provider vele malen hoger dan van welke andere provider dan ook.....

jipetje
door jipetje - Mar 10, 2008 om 15:05
7 Antwoorden / 5 Vragen

hoi beslist geen Orange nemen ben al 7 maanden bezig op antwoord op de slechte telefoon,internet is goed.maar ik krijgt van helpdesk tehoren dat ik moet bellen met de helpdesk,maar hoe moet dat als je telefoon steeds uitvalt.ook nog gebeld met kpn lijn 15 min inde wacht en dan word je verbroken

ph
door philip56 - Mar 17, 2008 om 17:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

http://kassa.vara.nl/portal?_mod=cons&_do=createReact&_fid=1205768902065

Kabel voor zeker, en totaal pakket. XS4all, is prima, wij zijn redelijk content met CAIW.

Maar: telefoon Telfort, TV Digitenne en Internet Het Net is voordeligst en betrouwbaarst.

bl
door blockie - Mar 24, 2008 om 15:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Voor internet kan ik Het Net aanraden. Wij hebben een abbonement met hoge snelheid en betrouwbaarheid. Ook met de klantenservice heb ik goede ervaringen.

Voor TV kun je digitenne nemen maar als je meer zenders en betrouwbaar heid wilt zou ik de kabel nemen van UPC. digitenne heeft ook als nadeel dat de ontvangst niet overal even goed is.

Voor telefonie zou ik een gewone vaste lijn van kpn nemen die zijn zeker zo betrouwbaar.

veel succes ermee!

blockie