po
door polleket May 1, 2011 om 23:17
Computers & telefonie

Gomeo

Beste experts,

sinds enige tijd wordt mijn internetgebruik bemoeilijkt doordat, wanneer ik via google ergens heen wil, er een omleiding tot stand komt ("redirect") en ik ofwel naar een site Gomeo wordt geleid, ofwel, de laatste dagen, naar sites waar ik helemaal niet om gevraagd heb (reclame vor auto's, computers, camera's, maar ook pornosites) Ook het lettertype op de balk onderaan mijn bureaublad (start bijv.) is anders en de computer is traag. Ik heb op internet gekeken en vond dat ik malwarebytes moest draaien. Ik heb een volledige scan van 3 uur uitgevoerd, er is een onschuldige infectie gevonden en verwijderd, maar het probleem is gebleven. KPN dreigt nu zelfs mijn internetverbinding af te sluiten omdat mijn computer gehackt is.

Ik heb firewall, windows defender, avg virus scanner, alles steeds automatisch geupdate.

Help!

Alvast dank voor suggesties,
Pol van Driel

1143 11 Rapporteer

gijsvogel
door gijsvogel - May 2, 2011 om 00:37
230 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo polleket,

I raad u aan om op nucia forums eens rond te kijken.
Wel even goed zoeken en lezen, maar eventueel uw probleem daar aanmelden leidt vaak binnen een dag tot een goede oplossing van een deskundig persoon.

Dit topic gaat ook over uw probleem

In het verleden ook al eens gebruik van gemaakt en goed geholpen.
Ik geloof zelfs door Freya die ook hier helpt (correct me if i'm wrong)

börgemeister
door börgemeister - May 2, 2011 om 00:37
506 Antwoorden / 25 Vragen

Gomeo is een virus en maalware, dit vond ik als mogelijke oplossing.

Ik zou de gratis specialisten van Nucia raadplegen: http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=40734

Zij helpen je stap voor stap door de scans heen en helpen je met -op maat- advies verder.

Mocht het na verhelpen van het virus de problemen niet over zijn, dan helpen ze je toch verder.

Het stappenplan van Nucia betreft een groot aantal ingrpen in de juiste volgorde om zodoende je virus defintief uit te schakelen en is erop gericht zoveel mogelijk functionaliteit te sprane.

gijsvogel
door gijsvogel - May 2, 2011 om 00:38
230 Antwoorden / 0 Vragen

2 zielen....

börgemeister
door börgemeister - May 2, 2011 om 00:39
506 Antwoorden / 25 Vragen

Gomeo is een virus en malware, dit vond ik als mogelijke oplossing.

Ik zou de gratis specialisten van Nucia raadplegen: http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=40734

Zij helpen je stap voor stap door de scans heen en helpen je met -op maat- advies verder.

Mocht het na verhelpen van het virus de problemen niet over zijn, dan helpen ze je toch verder.

Het stappenplan van Nucia betreft een groot aantal ingrepen in de juiste volgorde om zodoende je virus defintief uit te schakelen en is erop gericht zoveel mogelijk functionaliteit te sprane.

börgemeister
door börgemeister - May 2, 2011 om 00:41
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=gijsvogel schreef op maandag 2 mei 2011, 00:38]2 zielen....

Inderdaad, twee zielen die tegelijk antwoordden, hoop dat vraagsteller hier wat aan heeft.

ronaldino
door ronaldino - May 3, 2011 om 14:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Op de volgende website staat een compleet stappenplan voor het verwijderen van die Gomeo ellende op je computer.

Gomeo.nl redirects probleem bij de Google zoekresultaten.

po
door polleket - May 3, 2011 om 23:53
37 Antwoorden / 49 Vragen

Hartelijk dank voor alle reacties. Op internet had ik al vele fora bezocht en suggesties uitgeprobeerd, helaas zonder resultaat. Een probleem was o.a. dat de diverse programmaatjes niets bijzonders detecteerden. Ik heb begrepen dat dat wel een voorwaarde is om bij nucia om hulp aan te kloppen. Nu ben ik deze week even op vakantie in Frankrijk en werd ik steeds doorgelinkt naar Franse sites vol met reclame! Ik snap echt niet hoe dit werkt!
Intussen heb ik het programmaatje Trojanremover gedraaid en die heeft wel het één en ander gevonden. Sinds vanmiddag heb ik geen rare dingen meer gehad en ik begin voorzichtig te hopen dat het probleem is opgelost, maar zekerheid heb ik nog niet. Ik vind het een beetje irritant dat ik nog steeds dat vreemde lettertype heb in mijn statusbalk. Zou ik dat kunnen oplossen via systeemherstel? Erg is het natuurlijk niet, maar het blijft me het gevoel geven dat er nog iets mis is...
Nogmaals dank voor jullie reacties. Geeft me het gevoel dat ik altijd ergens terecht kan als ik het niet meer weet.

Groet,
Pol

gijsvogel
door gijsvogel - May 3, 2011 om 23:59
230 Antwoorden / 0 Vragen

@ Polleket,

U zou voor de volledigheid alsnog een Hijackthis log kunnen maken en hem op Nucia plaatsen.
Vaak (weet niet hoe makkelijk Gomeo zich laat verwijderen) zit het dieper genesteld.
Bij Nucia kan men aan het log zien of er nog iets mis is.

Wel even in uw aanmelding bij het log vertellen wat u gedaan heeft en wat er eventueel wél en niet is gelukt/gebeurd.

succes

mastag
door mastag - May 4, 2011 om 09:17
955 Antwoorden / 19 Vragen

Off Topic
@ Borgemeister Zo is Read ten onder gegaan. Ik dacht even dat Read op vakantie zou zijn, geen tips, geen copy paste werk. Maar wat is er gebeurd met Read, dat heb ik even gemist.

Mastag

börgemeister
door börgemeister - May 4, 2011 om 10:39
506 Antwoorden / 25 Vragen

[edit red.]

Polleket is het al gelukt om het virus verwijderd te krijgen?

börgemeister
door börgemeister - May 4, 2011 om 10:41
506 Antwoorden / 25 Vragen

[edit red.]

Mijn antwoord kwam op het zelfde neer dat ts (=topic starter) 'onverzekerd' rond reed bij beroepsmatige uitoefening van het verzekerd voertuig.