fa
door fairware Oct 5, 2010 om 09:23
Computers & telefonie

Gratis navigatie

Ik heb een Nokia 5230 met gratis navigatie. Wat wordt bedoeld met gratis ?
Als ik de navigatie gebruikt moet deze gebruik maken van het internet.
b.v. ik vraag mijn positie op waar ik ben met de navigatie.
Ik heb een prepaid en zie als er gebruik wordt gemaakt van de navigatie er iedere keer 20 euro cent van mijn kaart wordt afgeschreven.

Dit is dan toch niet gratis lijkt mij.

Met vriendelijke groet,
Fred Sprokkelenburg

1338 5 Rapporteer

birdies
door birdies - Oct 5, 2010 om 10:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Op gsm-forum lees ik hierover het volgende:

Even de volledige uitleg :
Wel om dus altijd gratis gebruik te maken van de navigatie moet je dus op drie zaken letten :

- assisted gps moet uitstaan -> Menu -> Toepassingen -> Locatie en positiebepaling -> Methoden voor Positiebepaling -> alles uitzetten behalve geïntegreerde GPS
- Ovi Maps moet offline staan -> Menu -> Kaarten -> Opties (klik hiervoor op de moersleutel) -> Internet -> Verbinding -> Offline
- alle kaartgegevens moeten gedownload zijn op het toestel. Dit kan door middel van het Kaarten-gedeelte in Ovi Suite, dat je kan downloaden op nokia.com/ovisuite

mienmoeke
door mienmoeke - Oct 5, 2010 om 10:08
8 Antwoorden / 1 Vragen

Het gebruik van het GPS (Global Positioning System) is gratis, het programma op de telefoon is gratis.
ECHTER: Het data-verkeer wat nodig is om satteliet-foto's/kaartmateriaal te laten zien is NIET gratis. (Afhankelijk van jouw abbonement/prepaid voorwaarden)

birdies
door birdies - Oct 5, 2010 om 10:09
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Vorige link werkt niet, zie ik, nog een poging klik hier

invalide
door invalide - Oct 5, 2010 om 10:32
787 Antwoorden / 5 Vragen

Vanaf gratis, dit is ook afhankelijk van gebruik, kijk je waar je zit is gratis maar navigeren kan online internet verbinding opleveren en die kosten zitten er niet bij.

Bij mijn Nokia met navigatie kan ik Online uitschakelen en op de in de telefoon op SD kaart aanwezige navigeren, zonder file info en zo, want dat kost internet dus wel geld.
Kaarten Updaten kan zowel via Telefoon (kosten) of via Internet, de kaartlezer in PC gebruiken en dan betaal je ook hiervoor niets extra.

Dus let op Internet instellingen en nooit automatisch verbinding maken!

fa
door fairware - Oct 5, 2010 om 11:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allen voor jullie reacties.
Ik heb de instellingen veranderd en zal nog even goed in de gaten houden of er niet meer van de prepaidkaart wordt afgehaald als ik gebruik maakt van de positiebepaling.
In eerste instantie lijkt het te werken. Het contact maken met de GPS duurt nu wel iets langer maar dat is geen probleem vind ik.
Het werkt en daar gaat het om.
Nogmaals bedankt.

Groet, Fred